Gå til innhold

Ok å varme mme i mikroen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farlig?

Anonymkode: d1fe6...5cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neppe farlig. Har jeg gjort til alle mine barn. Friske de. 

Skrevet

Men husk at mikroen gjør at det danner seg varmebobler i melken. Som kan gi brannskader. Så rist godt før du sjekker temp. ☺

Jeg hadde kokt vann på stereliserte flasker. Hadde flasker for ca et døgn. Så varmet jeg vannet i mikro før jeg hadde i pulveret. Brukte doseringsboks om jeg var på farten. Veldig enkelt og greit. 

Anonymkode: 66058...99e

Skrevet

Du kan risikere at barnet blir underernært. Det er vanskelig å kontrollere varmen i micro og næringsstoffene i melken kan forsvinne. Varm heller vannet i micro og tilsett pulver i riktig temperatur.

Anonymkode: 59f23...e6f

Skrevet

Eneste er at den varmes ujevnt. Så viktig å riste den godt slik at varmen blir jevnt fordelt. 

Anonymkode: 1fdf2...f35

Skrevet

Ja, det er farlig. Moderne forskning har påvist at når du varmer mat i mikrobølgeovn så setter strålingen seg i maten.

Anonymkode: 6e22e...7d3

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er farlig. Moderne forskning har påvist at når du varmer mat i mikrobølgeovn så setter strålingen seg i maten.

Det er ikke bevist. Kom med en forskningsartikkel av nyere dato som beviser dette. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan risikere at barnet blir underernært. Det er vanskelig å kontrollere varmen i micro og næringsstoffene i melken kan forsvinne. Varm heller vannet i micro og tilsett pulver i riktig temperatur.

Eeeh...? Underernært faktisk..

Facts please???

Anonymkode: 60478...e27

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok ikke man risikerer å bli underernært. Har kun hørt det morsmelk som ikke tåler å bli for varm da kan noen av næringsstoffene forsvinne med for høy temperatur men aldri hørt at det kan skje med erstatning. 

Anonymkode: ee589...2e1

Skrevet

Det der er bare tull. Sjekk uttalelser fra statens strålevern du.

Skrevet

Jeg varmet alltid i microen å han la så mye på seg at vi måtte vurdere om jeg måtte begrense maten litt.

Anonymkode: 2c477...7b4

Skrevet

Nei, mme skal ikke varmes i mikroen. Hvis den blir for varm ødelegges næringsstoffene, og den varmes ujevnt slik at man kan få små lommer i melken som er kokvarme mens resten er lunken, og denne kan dermed brenne babyens munn.

Hvorfor brukes du ikke varmt vann for å tilberede melken isteden? En venninne av meg hadde varmt vann på termos som hun brukte av hele dagen.

Jeg bruker kaldt vann fra springen og tilsetter 30 ml varmt vann fra vannkokeren hvis det er spesielt kaldt om morgenen. Resten av tiden bruker jeg bare kaldt vann fra springen og babyen er vant til kald melk.

Skrevet

Det er ikke bevist. Kom med en forskningsartikkel av nyere dato som beviser dette. 

8 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Det der er bare tull. Sjekk uttalelser fra statens strålevern du.

BxrN3.gif

Skrevet

farlig er det vel ikke,men bedre og ta og varme vannet der og så ta mme i

Anonymkode: 1603a...b5d

Skrevet
4 timer siden, Pobie skrev:

Nei, mme skal ikke varmes i mikroen. Hvis den blir for varm ødelegges næringsstoffene, og den varmes ujevnt slik at man kan få små lommer i melken som er kokvarme mens resten er lunken, og denne kan dermed brenne babyens munn.

Hvorfor brukes du ikke varmt vann for å tilberede melken isteden? En venninne av meg hadde varmt vann på termos som hun brukte av hele dagen.

Jeg bruker kaldt vann fra springen og tilsetter 30 ml varmt vann fra vannkokeren hvis det er spesielt kaldt om morgenen. Resten av tiden bruker jeg bare kaldt vann fra springen og babyen er vant til kald melk.

Vannet bør vell kokes?

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vannet bør vell kokes?

Merket vi bruker sier at vannet skal kokes og avkjøles, og det gjorde vi til å begynne med. Men han drikker jo vann rett fra springen og kryper rundt på gulvet og putter alt mulig i munnen, så da virker det litt bortkastet å koke vannet når han skal drikke det innen et par minutter uansett.

Hvis han var nyfødt ville jeg kokt vannet.

Skrevet
6 timer siden, Pobie skrev:

Merket vi bruker sier at vannet skal kokes og avkjøles, og det gjorde vi til å begynne med. Men han drikker jo vann rett fra springen og kryper rundt på gulvet og putter alt mulig i munnen, så da virker det litt bortkastet å koke vannet når han skal drikke det innen et par minutter uansett.

Hvis han var nyfødt ville jeg kokt vannet.

Min er 5 uker. Så koker.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...