Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Pleier det å være vanskelig å få de datoene en ønsker seg? Jeg tenker om det er lang ventetid eller kø..? Vi venter på prøvingen i posten nå og lurer på om vi rekker å gifte oss i mai? Vi vil i hvert fall gifte oss før sommerferien, senest 10. juni (helgen etterpå er vi bortreist). I ferien har vi ikke tid og jeg er gravid så hvis vi må vente til etter ferien er jeg sikkert ikke i form (høygravid) og så blir det bare utsatt med baby osv... Det står at en ikke kan bestille tid for vigsel før prøvingsattest er mottatt.. og den er jo bare gyldig i 4 mnd.. Kjenner jeg stresser litt med det at kanskje de ledige dagene som er igjen blir "tatt" mens vi venter på den prøvingen... Anonymkode: 77704...5f0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 Det tar 10-15 minutter, og de har mange på én dag. Veldig samlebånd så det går nok fint. Anonymkode: bf550...552
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 Vi fikk datoen vi ønsket uten problem, bestilte time en mnd i forkant men var kun vielse på fredager her så kunne ikke tatt andre dager (men det visste vi og vi ønsket uansett å ta det tett på en helg så). Husk at andre også må vente med bestilling til de har fått sin attest! En borgerlig vielse tar ikke mer enn 15 minutt heller så her tar dommerene gjerne mange på en dag i høysesongen. Anonymkode: 664ae...c1d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #4 Skrevet 12. mai 2017 Det tror jeg skal gå fint. De tar som hun over sier flere i løpet av en dag. Vi bor på landet, men har flere byer med tinghus så vi kunne velge. Lykke til! Anonymkode: 44f73...7e2
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #5 Skrevet 12. mai 2017 Åååå så godt å høre da skal jeg ikke stresse like mye med det lenger Var redd siden det nærmer seg sommer at det er flere som vil gifte seg:) Begynner å bli litt utålmodig nå;) Anonymkode: 77704...5f0
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #6 Skrevet 14. mai 2017 Du kan også ringe Human-Etisk Forbund. Vi giftet oss med vigsler fra HEF, og de kommer dit bryllupet er, så da slipper du å dra innom rådhuset e.l. Hvis det er av interesse, da. Anonymkode: 7dbd5...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå