Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #1 Skrevet 12. mai 2017 Bor kun 20 meter unna dem. (De er vår nærmeste nabo). De virker hyggelige, jeg vet de har 2 barn (ei på 3 år og en på 1 år). Dette vet jeg da vi har småpratet litt i hagen, men kjenner de ikke. Reagerer på at den eldste skriker/hyler mye, (altså veldig mye!). Skjer oftest om morgenen. (Ikke mistanke om vold, men omsorgssvikt). Skriker kanskje en time i strekk hver morgen. Vet hun går i bhg. Vet unger kan trasse altså, men dette skjer hver dag, og leenge i strekk. Anonymkode: 1df34...36a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #2 Skrevet 12. mai 2017 Nei, det hadde jeg ikke meldt til barnevernet for. Alt for lite konkret. Ikke rart barnevernet er overarbeidet hvis det meldes på grunnlag av at barn hyler. Anonymkode: 8f092...ba1
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #3 Skrevet 12. mai 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor kun 20 meter unna dem. (De er vår nærmeste nabo). De virker hyggelige, jeg vet de har 2 barn (ei på 3 år og en på 1 år). Dette vet jeg da vi har småpratet litt i hagen, men kjenner de ikke. Reagerer på at den eldste skriker/hyler mye, (altså veldig mye!). Skjer oftest om morgenen. (Ikke mistanke om vold, men omsorgssvikt). Skriker kanskje en time i strekk hver morgen. Vet hun går i bhg. Vet unger kan trasse altså, men dette skjer hver dag, og leenge i strekk. Anonymkode: 1df34...36a Ehm.. Nei.. Anonymkode: 161e8...25a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #5 Skrevet 12. mai 2017 Jeg hadde ikke meldt bare det, hvis alt annet var normalt, samspill mellom barn og foreldre i utelek f.eks. er fint og foreldrene følger barnas behov. Om skrikingen derimot bare var en av flere bekymringer ville jeg meldt. Anonymkode: 99eb3...6e2
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #6 Skrevet 12. mai 2017 Nei, Gud bedre.. det kan jo være alt mulig. Du kan ringe barnevernet anonymt og høre om dette er noe de syns du burde melde. Anonymkode: 83dcc...91a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #7 Skrevet 12. mai 2017 Må le... Min gutt har skriki ca 1 time HVER morgen siden han begynte i bhg (1 år).. Det er bare noe han har fått for seg. En liten fille ting også klikker det for han. Ofte må jeg levere han mens han skriker og står i bru på vei inn til bhg.. Melde til barnevernet!?? Det er vel det siste foreldrene trenger. Det er ikke alle barn som er rolige og ikke gråter. Barn er forskjellige. Anonymkode: 275e6...21b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 Dette hadde jeg ikke meldt hvis samspillet mellom foreldre og barn virker fint og barna ellers virker velstelte og fornøyde. Min ene kunne få raserianfall og skrike en time for (i mine øyne) ingenting. Det skjedde nok omtrent hver dag en periode. Anonymkode: 2778c...83c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 Nei!!! Og seriøst, du må være naboen fra helvete som i det hele tatt vurderer det. Fei for din egen dør. Du kjenner de ikke en gang, og så vurderer du å melde til barnevernet fordi en liten unge hyler om morran. Jeg har ikke ord! Anonymkode: aeaf5...a2e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #10 Skrevet 12. mai 2017 Nei nei nei altså det meldes jo for alt. Barn trasser, ikke la dem måtte få livet under luper pga dette. Om ungen går i bhg vil de snappe opp ting om noe er galt tenker jeg. Dette vet du for lite om. Anonymkode: ec135...e08
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #11 Skrevet 12. mai 2017 Nei, min 3 år i går kan hyle ganske lenge fordi han ikkje får ha på cherrox i sol og 25 varmegrader.... Eit eller anna er det som regel som skjær seg i den alderen. Anonymkode: 9b79d...365
Nyttårs barn Skrevet 12. mai 2017 #12 Skrevet 12. mai 2017 Nei. Mange barn skriker masse uten at foreldrene gjør "noe feil" Og tro meg- det er slitsomt nok om de ikke skal få barnevernet på døra i tillegg. Men det du kan gjøre er å følge litt med.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #13 Skrevet 12. mai 2017 Eh nei. Hilsen mor til to skrikende barn som egentlig har det helt bra og bor i et trygt og godt hjem Anonymkode: 90651...7d5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #14 Skrevet 12. mai 2017 Synes det er flott at HI spør, jeg. Problemet er ikke at for mange melder, problemet er at for få melder! Jeg ville, som noen andre her har skrevet, heller ikke meldt dette til barnevernet hvis jeg ikke hadde andre ting som jeg også syntes var bekymringsfulle, som f.eks. samspill foreldre-barn, barnas tilstand ellers. Anonymkode: 1a6ae...46c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #15 Skrevet 12. mai 2017 Jeg leser dette i mens min overtrøtte sønn har hylt i en time fordi han kastet bamsen i hode på meg og at den derfor datt i bakken...🙄. Barnevern here we come. Min sønn er en hyler det minste lille ting og han hyler. Vet ikke hvor mange barn du har hi men barn er forskjellige ! Anonymkode: bb4ac...df9
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #19 Skrevet 12. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Synes det er flott at HI spør, jeg. Problemet er ikke at for mange melder, problemet er at for få melder! Jeg ville, som noen andre her har skrevet, heller ikke meldt dette til barnevernet hvis jeg ikke hadde andre ting som jeg også syntes var bekymringsfulle, som f.eks. samspill foreldre-barn, barnas tilstand ellers. Anonymkode: 1a6ae...46c Nei, problemet er ikke at det meldes for lite, men nettopp at det meldes om alt for mye tull og spekuleres i om det ene og andre er tegn på omsorgssvikt. Hva med god, gammeldags kommunikasjon og å bry seg om naboene sine HI? Snakk med dem. Anonymkode: e60de...e22
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #20 Skrevet 13. mai 2017 Nei. Kanskje de mangler verktøy til å få slutt på skriking, men der er ikke omsorgssvikt. Anonymkode: 18224...5d6
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2017 #21 Skrevet 13. mai 2017 Ja, absolutt. Når du først ringer barnevernet ringer du politi samtidig Anonymkode: 22dd5...5a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå