Gå til innhold

Nok er nok, men hvor starter jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg, vi har ingen fremtid. Har enda ikke fortalt om beslutningen. Vil gjerne ha litt praktisk i orden først. Vil gjerne sitte med huset, men klarer det ikke uten startlån fra husbanken. Kan jeg søke før meklingsattest foreligger? Er det i det hele tatt noe som kan ordnes før meklingsattest? 

Anonymkode: db784...d0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver att du vil ta over huset, det er det godt mulig ektefelle også vil. Kvifor skal ikkje han/ho få tid til å få praktiske ting iorden?

Anonymkode: 44d7c...ded

Skrevet

Hva med heller å svare på spørsmålet mitt? Jeg ønsker ikke å skrive om bruddet, om oss eller noe annet omkring dette. Jeg ønsker svar på den praktiske biten for å manne meg opp til brudd. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med heller å svare på spørsmålet mitt? Jeg ønsker ikke å skrive om bruddet, om oss eller noe annet omkring dette. Jeg ønsker svar på den praktiske biten for å manne meg opp til brudd. 

Snæppi!

Anonymkode: b921b...a0e

Skrevet

Det er faktisk ingenting du får søkt om før bruddet er et faktum, en han meldt flytting til folkeregisteret og fått meklingsattest.

Anonymkode: 2f198...179

Skrevet

Om du har lest andre tråder her inne om husbanken vil du se at de fleste får avslag og for andre tar det flere år med søknader før de til slutt får det innvilget.

Om du ikke har råd til å kjøpe huset er det bedre å la den andre kjøpe deg ut eller selge.

Anonymkode: ec7cd...edb

Skrevet

Håper mannen vinner i Lotto og tar hus og alt i fra deg. 

Skrevet

Dere er jammen en munter og støttende gjeng. Hva vet vel dere om forholdene jeg og barna lever under? Eller det faktum at boligen har tilhørt denne siden av familien i årevis? Har mine tvil om at mannen ønsker kommende ekssvigerfamilie som nærmeste nabo, men skulle så være skal han heller få beholde huset. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver att du vil ta over huset, det er det godt mulig ektefelle også vil. Kvifor skal ikkje han/ho få tid til å få praktiske ting iorden?

Anonymkode: 44d7c...ded

Fordi HI ikke har noe ansvar for partneren ved et brudd. 

Anonymkode: e2fde...fcb

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er jammen en munter og støttende gjeng. Hva vet vel dere om forholdene jeg og barna lever under? Eller det faktum at boligen har tilhørt denne siden av familien i årevis? Har mine tvil om at mannen ønsker kommende ekssvigerfamilie som nærmeste nabo, men skulle så være skal han heller få beholde huset. 

Om dere har hus på tomta til foreldrene dine vil jeg tro det er viktig for dem også at du slipper selge? Kanskje de kan hjelpe deg litt? Kausjonere, forskudd på arv, privat lån e.l?

Anonymkode: 2f198...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...