Anonym bruker Skrevet 11. mai 2017 #1 Skrevet 11. mai 2017 Har Bup,ppt, kommunen og skulen i saken. Min sønn startet i 4 klassen og i okt tiden starta han med og nekte og ville inn i timene. Merket ingen ting på heime banen. Vart forundra da skulen kontakta om problemet. Kjende ikkje det barnet skule beskriver. Nå er han 7 klasse og står nesten på samme nivået. Er på skulen men INGEN norsk, mate, engelsk og etc. Har baking, er i barnehage og jobber og små jobber. Han har raseri utbrud på skulen men ikkje på heime fronten. Bup har sakt at han har angst for skule og vi får ikkje ut av han kva som plager han. Er det andre her inne som har liknende barn og kva hjelp får dokke ? Føler vi ikkje får den hjelpen vi har rett på. Jeg har spurt om det er noen som kan komme og snakke og finne tiltroen hans og har PEILING PÅ ANGS. Men blir ikkje hørt. Skulen har anmeldt oss til barnevernet men det er jo på Skulen alt er problemet. Skule sier at det er ingen framgang er det mitt problem at ungen har problem på skule. Jeg stiller skulen eit spørsmål. Kvifor vil han ikkje vere på skule ? Kva har skjed ? Han har hatt oppfølging fra barnehagen og spesial timer på skulen fra dag 1. Har sakt fra barnehagen at det er skrive vansker i familien og at han har ein trang når han legger seg og vugge seg i søvne. Har hatt oppfølging spesialist hørsel, nekter og gå med briller etter 1 mnd bruk plutselig. 1 til 2 ganger i mnd lager jeg kosekveld for å beholde vennene hans. Tar i mot tips og råd. Kven kan jeg kontakte ? Beklager litt vil skreve på mobil. Anonymkode: ed41a...6da
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Oi, dette var slitsomt å lese! Skriv enten bokmål eller nynorsk! Jeg ville prøvd helsesøster og fastlege. Barnevernet kan jo være til hjelp også, de er ikke bare til for å "ta" barn. Det er altså en syvendeklassing som omtrent ikke følger noe normal undervisning? Anonymkode: 66db9...ccf
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Kan det være at han blir mobbet og ikke vil si noe om det? En venninne av meg har en sønn som ingen hadde noe mistanke om ble mobbet inntil den dagen han brøyt helt sammen. Noen føler så stor skam over å bli mobbet at de nekter å si noe om det. Brillene, kan det være at de nå er feil styrke på, at han får hodepine av dem e.l.? Eller kanskje han er blitt mobbet pga. brillene? Kanskje kontaktlinser er et alternativ for ham? Noen barn kan ha adferdsvansker pga. visse proteinintoleranser, og noen kan få angst av det også. Samme gjelder med visse ernæringsmessige mangler. Gutten får ikke den opplæringen han har krav på, og det må skolen ta ansvar for. Jeg ville krevd et møte med lærer og rektor, sagt at nå har det gått nesten fire (!) år, og nå må de før sommeren ha en plan klar for guttens videre skoleløp! Ring rektor i morgen og be om møte neste uke sammen med læreren. Om du neste uke ikke kommer noen vei, kontakt skolesjefen i kommunen. Jeg tror jeg ville bedt skolesjefen også til møtet med rektor og lærer hvis du har forsøkt bare dem tidligere. Om han ikke greier å gå inn i timene og han nå som syvendeklassing har mistet så mye undervisning at han fremdeles ligger på fjerdeklassenivå i norsk, matte osv., da må jo skolen gi ham spesialundervisning for at han skal ha noen sjanse til å ta igjen det tapte! Hvis gutten fungerte bra frem til fjerde klasse, og fungerer normalt utenfor skolen, da tenker jeg det må ha skjedd noe på skolen som har gjort at gutten har fått problemer med å forholde seg til skolen. Dette er skolens ansvar å finne ut av. Mobbing fra medelever eller lærer? Kanskje han blir truet til å ikke fortelle noen hva problemet er? Har du noen gang spurt ham om han ønsker å bytte skole? Jeg tenker at du kanskje kan bruke barnevernet i din favør - ta opp med barnevernet det du har spurt om hele tiden, hva skjedde på skolen i 4. klasse da han helt plutselig begynte å nekte å gå på skole og inn til timene. Et barn legger ikke så fullstendig om så plutselig uten grunn, og siden problemet er på skolen så må man anta at noe har skjedd gutten på skolen. Husk at barnevernet er der for at barnet skal få den hjelpen det trenger. De er i denne saken på samme side som det du er, Hi. Så se om du kan få dem til å hjelpe deg med å legge mer press på slik at dere kan finne ut hva som er guttens problem og at han får hjelp både for det og til å ta igjen sine jevnaldrende. Anonymkode: 26bde...310
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #4 Skrevet 12. mai 2017 Rugger seg i søvn - kan det være at han har tinnitus? Øresus kan være enormt slitsomt og forstyrrende... Anonymkode: 9244e...510
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #5 Skrevet 12. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan det være at han blir mobbet og ikke vil si noe om det? En venninne av meg har en sønn som ingen hadde noe mistanke om ble mobbet inntil den dagen han brøyt helt sammen. Noen føler så stor skam over å bli mobbet at de nekter å si noe om det. Brillene, kan det være at de nå er feil styrke på, at han får hodepine av dem e.l.? Eller kanskje han er blitt mobbet pga. brillene? Kanskje kontaktlinser er et alternativ for ham? Noen barn kan ha adferdsvansker pga. visse proteinintoleranser, og noen kan få angst av det også. Samme gjelder med visse ernæringsmessige mangler. Gutten får ikke den opplæringen han har krav på, og det må skolen ta ansvar for. Jeg ville krevd et møte med lærer og rektor, sagt at nå har det gått nesten fire (!) år, og nå må de før sommeren ha en plan klar for guttens videre skoleløp! Ring rektor i morgen og be om møte neste uke sammen med læreren. Om du neste uke ikke kommer noen vei, kontakt skolesjefen i kommunen. Jeg tror jeg ville bedt skolesjefen også til møtet med rektor og lærer hvis du har forsøkt bare dem tidligere. Om han ikke greier å gå inn i timene og han nå som syvendeklassing har mistet så mye undervisning at han fremdeles ligger på fjerdeklassenivå i norsk, matte osv., da må jo skolen gi ham spesialundervisning for at han skal ha noen sjanse til å ta igjen det tapte! Hvis gutten fungerte bra frem til fjerde klasse, og fungerer normalt utenfor skolen, da tenker jeg det må ha skjedd noe på skolen som har gjort at gutten har fått problemer med å forholde seg til skolen. Dette er skolens ansvar å finne ut av. Mobbing fra medelever eller lærer? Kanskje han blir truet til å ikke fortelle noen hva problemet er? Har du noen gang spurt ham om han ønsker å bytte skole? Jeg tenker at du kanskje kan bruke barnevernet i din favør - ta opp med barnevernet det du har spurt om hele tiden, hva skjedde på skolen i 4. klasse da han helt plutselig begynte å nekte å gå på skole og inn til timene. Et barn legger ikke så fullstendig om så plutselig uten grunn, og siden problemet er på skolen så må man anta at noe har skjedd gutten på skolen. Husk at barnevernet er der for at barnet skal få den hjelpen det trenger. De er i denne saken på samme side som det du er, Hi. Så se om du kan få dem til å hjelpe deg med å legge mer press på slik at dere kan finne ut hva som er guttens problem og at han får hjelp både for det og til å ta igjen sine jevnaldrende. Anonymkode: 26bde...310 Tenker det samme. Mobbing, misbruk el lign... Anonymkode: 9244e...510
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #6 Skrevet 12. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Rugger seg i søvn - kan det være at han har tinnitus? Øresus kan være enormt slitsomt og forstyrrende... Anonymkode: 9244e...510 Vi har vert og sjekka hørsel og det er på 2 år oppfølging. Anonymkode: ed41a...6da
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #7 Skrevet 12. mai 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenker det samme. Mobbing, misbruk el lign... Anonymkode: 9244e...510 Mobbing kan det ikkje være han har ein voksen med seg på uteområdet på skulen. Anonymkode: ed41a...6da
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #8 Skrevet 12. mai 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan det være at han blir mobbet og ikke vil si noe om det? En venninne av meg har en sønn som ingen hadde noe mistanke om ble mobbet inntil den dagen han brøyt helt sammen. Noen føler så stor skam over å bli mobbet at de nekter å si noe om det. Brillene, kan det være at de nå er feil styrke på, at han får hodepine av dem e.l.? Eller kanskje han er blitt mobbet pga. brillene? Kanskje kontaktlinser er et alternativ for ham? Noen barn kan ha adferdsvansker pga. visse proteinintoleranser, og noen kan få angst av det også. Samme gjelder med visse ernæringsmessige mangler. Gutten får ikke den opplæringen han har krav på, og det må skolen ta ansvar for. Jeg ville krevd et møte med lærer og rektor, sagt at nå har det gått nesten fire (!) år, og nå må de før sommeren ha en plan klar for guttens videre skoleløp! Ring rektor i morgen og be om møte neste uke sammen med læreren. Om du neste uke ikke kommer noen vei, kontakt skolesjefen i kommunen. Jeg tror jeg ville bedt skolesjefen også til møtet med rektor og lærer hvis du har forsøkt bare dem tidligere. Om han ikke greier å gå inn i timene og han nå som syvendeklassing har mistet så mye undervisning at han fremdeles ligger på fjerdeklassenivå i norsk, matte osv., da må jo skolen gi ham spesialundervisning for at han skal ha noen sjanse til å ta igjen det tapte! Hvis gutten fungerte bra frem til fjerde klasse, og fungerer normalt utenfor skolen, da tenker jeg det må ha skjedd noe på skolen som har gjort at gutten har fått problemer med å forholde seg til skolen. Dette er skolens ansvar å finne ut av. Mobbing fra medelever eller lærer? Kanskje han blir truet til å ikke fortelle noen hva problemet er? Har du noen gang spurt ham om han ønsker å bytte skole? Jeg tenker at du kanskje kan bruke barnevernet i din favør - ta opp med barnevernet det du har spurt om hele tiden, hva skjedde på skolen i 4. klasse da han helt plutselig begynte å nekte å gå på skole og inn til timene. Et barn legger ikke så fullstendig om så plutselig uten grunn, og siden problemet er på skolen så må man anta at noe har skjedd gutten på skolen. Husk at barnevernet er der for at barnet skal få den hjelpen det trenger. De er i denne saken på samme side som det du er, Hi. Så se om du kan få dem til å hjelpe deg med å legge mer press på slik at dere kan finne ut hva som er guttens problem og at han får hjelp både for det og til å ta igjen sine jevnaldrende. Anonymkode: 26bde...310 Han har ei vaksen med seg ut som passer på han Brille nekter han og bruke og NEKTER og møte opp til timen som er bestilt. Proteinintoleranse ikkje blitt sjekka for. Korleis skal vi få han til og åpne ei bok når han NEKTER TVERT. Jeg har rektor og lærere med på alt. Skulen legger alt til rette men det hjelper ikkje. Skulen har sett press på BUP om hjelp men til ingen nytte. Jeg tenker presset fra skulen og lærevansker (dysleksi) og spurt ppt om dei kan teste han på alt. Men det er han ikkje blitt. Det er nett blitt oppdaga ei i 7 klasse som har dysleksi og foreldrene har sakt fra dag 1 at det er 3 tilfeller i familien med det. Barnevernet vil ikkje si noen ting. Kva meiner dikka spurte jeg og fikk ingen svar ? Anonymkode: ed41a...6da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå