Gå til innhold

Ferie i Danmark, hvor og hva? Erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi tenkte på å dra en uke til Danmark i sommer, men har aldri vært der før så vi vet ikke hvor vi burde dra. 
Vi blir 5-7 voksne og ett barn på 1 år. Tenker å leie en leilighet/feriehus. 

Gjerne nært strand, fornøyelsesparker/badeland/shopping eller noe å gjøre i alle fall. 

Vi høre alle deres erfaringer både med leie av hus/leilighet og hvor det er fint å dra! :-) 

Anonymkode: 365c8...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avstandene i Danmark er små, det er gode veier med høy fartsgrense så du forflytter deg veldig fort.

Vi synes det er veldig fint i Ebeltoft, kjempesøt og sjarmerende liten by, fine strender. Kort vei til fornøyelsesparken Djurs sommerland som ungene her liker veldig godt, grei avstand for en dagstur til Århus også (tar ca 45 min).

http://www.opplevebeltoft.com/

Anonymkode: fda33...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandihest!

Da bor dere på hestegård i nærheten av lagoland.

Veldig koselig sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg til et ekstra spm istedet for å lage min egen tråd. Vi vurderer Riis Familiepark, noen med erfaring derifra?

Anonymkode: a7ba9...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Dronningmølle/ Gilileje/Hornbæk. Nord Sjælland. Der er det mindre vind. Langgrunt og flotte strender. Tror det er 30-45 min til København ,som har flott dyrepark og Tivoli feks. Vi skal til Bonbon land og til Kronborgslott (Hamlet) 

Ellers så er jo Blokhus/Løkken fint. Men der har det alltid blåst mye når vi har vært der. Fårup sommarland er jo i nærheten😊

Anonymkode: 73f8c...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler Kolding byferie. http://www.koldinghotelapartments.dk/ Flotte leiligheter som ligger i en nydelig park midt i byen og ved siden av et veldig fint badeland. Jeg liker ikke typiske feriesentre da. Her får du alt: barnevennlig, litt by med restauranter og caféer og kule butikker. I alle leilighetene er det et kart på veggen med forslag til ting å gjøre. Vi var i dyrepark, en fantastisk hage, badeland, et slott, strand og Legoland (45 min). 

Anonymkode: dc69e...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært mange ganger ved Løkken,og storkoser oss der. Lange strender.

Ikke langt til Fårup sommerland.  

Anbefaler også Ålborg,en fin by med masse å se. Styr bare unna dyreparken, den er helt forferdelig.  

Anonymkode: 32641...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feriert i Danmark nesten hvert år i 20 år nå. Det er mange nydelige steder. Om det er fint vær og ikke blåser er Løkken fantastisk. Vært der fire ganger, tre av de blåste vi bort på stranda, den gangen det var vindstille var det som syden. 

Det er problemet langs den kystlinja der, der KAN blåse. 

Vår favoritt er Ebeltoft, har aldri opplevd vind på den måten der. Det er greit å kjøre til Djurs (det er vår favorittpark i Danmark) Så har man jo en storby ikke langt unna heller. 

Ebeltoft by liker vi godt.

Men skal du bestille feriehus nå? Eller er det til neste år du spør. 

Skal du leie hus nå er det lite igjen i de populære områdene. Du må nok belage deg på feriehus i innlandet som er litt avsides.

 

Anonymkode: 0a504...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønnerup Strand. Nydelig sted. På "rette siden" av landet mtp vind. Vi hadde sydenvær i to uker. Ligger nært Djurs Sommerland og Grenå - Kattegatcenteret. Sjekk ut www.danland.no og senteret. Der finner du også fin oversikt over andre feriesentrre i DK. (styr unna Vigsø ;) )

Anonymkode: e2a98...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...