Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Leser så mye rundt om kring, men finner ikke nødvendigvis akkurat det jeg er på jakt etter... Småen er begynt å våkne om natta igjen for mat, etter å ha sovet fra 21-22 til ca 6 om morgen i flere mnd nå... Hun ble 4 mnd for halvannen uke siden, og vi begynte da med smaksprøver.. Eg begynte med potet de to første dagene, noe som gokk veldig fint, men gikk så over til grøt og har gitt det i en uke nå i lunsjtider... Gitt bittelitt mer hver dag, men fremdeles så er det ikke mange skeiene hun får i seg. Hun er heller ikke flink til å gape,men lener seg frrm mot skeien for å "suge" det i seg.. Og smatter fornøyd, det kommer ikke ut igjen, så virker som hun liker det og vil ha. Men går lang tid når hun ikke gaper, og får ikke mye i henne.. Men føler absolutt ellers hun er klar for mere mat... Når kommer man opp i en porsjon? Og når kan man gi til kvelds? Kan eg gi andre smaker samtidig som grøt et annet tidspunkt på dag? Har kun holdt meg til grøt nå fordi hun trenger det mest, slik at hun kan få det om kvelden snart. Er tydelig at hun trenger mer mat om natten nå... Vol gjerne hun skal få smake på andre ting også, men har ikke så lyst å kutte ut grøt heller.. 😊 Anonymkode: 74ceb...ce6
Pobie Skrevet 11. mai 2017 #2 Skrevet 11. mai 2017 Hvis hun virker sulten, burde du gi mer eller oftere melk, ikke mer fast føde. Det kommer til å ta lang tid før du kommer opp i en hel porsjon fast føde, og melk inneholder mer kalorier og næring enn fast føde. Grunnen til at hun våkner om natten kan være så mangt. Men siden hun nettopp er fylt 4 mnd tenkter jeg umiddelbart "4 month sleep regression". Det er da babyen utvikler søvnsykluser som veksler mellom dyp og lett søvn, og de våkner ofte mellom hver søvnsyklus. Fra 4 mnd kan babyen spise alt det du spiser, så du trenger ikke å holde deg til grøt. Du kan gi alt av grønnsaker, frukt, fisk og kjøtt. Det eneste de ikke skal ha før 12 mnd er honning.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2017 #3 Skrevet 11. mai 2017 Han her begynte med grøt da han var 5 mnd, født 2 mnd for tidlig, så egentlig da han var 3 mnd da hehe. Han syns grøt smakte godt, slurpa i seg. Men han skjønte ikke helt gape og spise greia. Da begynte jeg å si : Aaaaaa og gapte opp. Da hermet han etter meg og gapa. Så sa jeg mmmm og " tygde" og da hermet han. Så litt etter litt spiste han ordentlig. Han begynte egentlig tidlig med brødmat 🙈Han fikk skorpa til storesøs og gnage på, og da var det gjort. Så siden han var 6 mnd (4 mnd) så har han spist 1 brødskive og en god porsjon grøt flere ganger om dagen. Pluss endel mme. Og vanlig mat som vi andre spiser til middag. Fiskegrateng med poteter , smør og gulerøtter er favoritten 😊 Anonymkode: 17414...269
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2017 #4 Skrevet 11. mai 2017 5 timer siden, Pobie skrev: Hvis hun virker sulten, burde du gi mer eller oftere melk, ikke mer fast føde. Det kommer til å ta lang tid før du kommer opp i en hel porsjon fast føde, og melk inneholder mer kalorier og næring enn fast føde. Grunnen til at hun våkner om natten kan være så mangt. Men siden hun nettopp er fylt 4 mnd tenkter jeg umiddelbart "4 month sleep regression". Det er da babyen utvikler søvnsykluser som veksler mellom dyp og lett søvn, og de våkner ofte mellom hver søvnsyklus. Fra 4 mnd kan babyen spise alt det du spiser, så du trenger ikke å holde deg til grøt. Du kan gi alt av grønnsaker, frukt, fisk og kjøtt. Det eneste de ikke skal ha før 12 mnd er honning. Ja hun har fått mer melk. "problemet" er at hun bruker så lang tid på å spise. Spesielt på kveldstid.da blir eg gjerne sittende i timevis og hun spiser av begge brystene.. . Hun skal bare sovne på meg på dagtid også.. Da blir det spising omtrent hver andre time.. Syns det er kos med den nærheten, men sliter også med rygg og bekken, og det blir ikke bedre av å sitte så mye med henne hele dagen.. 😉 sånn har det vært hele veien.. Men nå har det virket som hun er mer sulten ja... Hun har klart seg med et bryst om gangen tidligere, men nå må eg legge hun til begge, og noen ganger tilbake til det første før hun legger seg.. Så er jo og redd produksjonen min er gått ned.. Har brukt mest grøt til nå da eg har tenkt at det kanskje metter mest og hun får i seg det hun trenger. At det er sånn 4 mnd søvngreier er godt mulig også, for har merket en del endring i søvnmønster om natta.. Så vi får vel bare se det an.. Anonymkode: 74ceb...ce6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2017 #5 Skrevet 11. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Han her begynte med grøt da han var 5 mnd, født 2 mnd for tidlig, så egentlig da han var 3 mnd da hehe. Han syns grøt smakte godt, slurpa i seg. Men han skjønte ikke helt gape og spise greia. Da begynte jeg å si : Aaaaaa og gapte opp. Da hermet han etter meg og gapa. Så sa jeg mmmm og " tygde" og da hermet han. Så litt etter litt spiste han ordentlig. Han begynte egentlig tidlig med brødmat 🙈Han fikk skorpa til storesøs og gnage på, og da var det gjort. Så siden han var 6 mnd (4 mnd) så har han spist 1 brødskive og en god porsjon grøt flere ganger om dagen. Pluss endel mme. Og vanlig mat som vi andre spiser til middag. Fiskegrateng med poteter , smør og gulerøtter er favoritten 😊 Anonymkode: 17414...269 Ja eg har drevet med det gape og spise greiene, men hun hun hermer ikke i det hele tatt, bare synes det er morsomt å gliser fra øre til øre.. 😉 men får tro hun knekker koden etterhvert... 😊 Anonymkode: 74ceb...ce6
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2017 #6 Skrevet 11. mai 2017 Prøv avokado-mos istedenfor. Med evt litt olje og mm i. Avokado kan fungere som "sovemedisin". Og mye mildere mot magen. Tarmene er ikke ferdig utviklet enda vet du. Anonymkode: 5183c...f9a
Pobie Skrevet 11. mai 2017 #7 Skrevet 11. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja hun har fått mer melk. "problemet" er at hun bruker så lang tid på å spise. Spesielt på kveldstid.da blir eg gjerne sittende i timevis og hun spiser av begge brystene.. . Hun skal bare sovne på meg på dagtid også.. Da blir det spising omtrent hver andre time.. Syns det er kos med den nærheten, men sliter også med rygg og bekken, og det blir ikke bedre av å sitte så mye med henne hele dagen.. 😉 sånn har det vært hele veien.. Men nå har det virket som hun er mer sulten ja... Hun har klart seg med et bryst om gangen tidligere, men nå må eg legge hun til begge, og noen ganger tilbake til det første før hun legger seg.. Så er jo og redd produksjonen min er gått ned.. Har brukt mest grøt til nå da eg har tenkt at det kanskje metter mest og hun får i seg det hun trenger. At det er sånn 4 mnd søvngreier er godt mulig også, for har merket en del endring i søvnmønster om natta.. Så vi får vel bare se det an.. Anonymkode: 74ceb...ce6 Da ville jeg jobbet med at hun skal sovne i egen seng. Hvis hun spiser veldig ofte kan det faktisk være fordi hun sover dårlig, ikke nødvendigvis fordi hun er sulten. Hvis hun lærer å sovne og sove for seg selv uten pupp og uten å ligge på deg, vil hun sove bedre generelt, sove bedre om natten, og du vil kunne amme litt sjeldnere siden hun kun vil spise når hun er sulten, ikke fordi hun er stuptrøtt og bare vil ha kosen for å sove.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 På Thursday, May 11, 2017 den 7.54, Anonym bruker skrev: Ja eg har drevet med det gape og spise greiene, men hun hun hermer ikke i det hele tatt, bare synes det er morsomt å gliser fra øre til øre.. 😉 men får tro hun knekker koden etterhvert... 😊 Anonymkode: 74ceb...ce6 Vips så løsner det 😊🤗 Har hun begynt å klø pga tenner? Han her begynte tidlig å gnage på skorper.og begynte med brødskiver med skinkeost og leverpostei tidlig. Anonymkode: 17414...269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå