Gå til innhold

Trenger råd vedr jobbsituasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har det siste halve året vært drastisk omorganisering på arbeidsplassen min. Dette har blant annet ført til flere sykemeldinger, som igjen fører til mye ekstra jobb på oss som er igjen (i tillegg til ekstrajobbingen som omorganiseringen medfører på kort sikt). 

Jeg er nå så sliten at jeg føler jeg er en dårlig mamma, og jeg har til og med merket at jeg roter med ord når jeg snakker. Jeg har gitt beskjed om at jeg har for mye å gjøre, men i den fasen vi er i nå, er det lite å gjøre. 

Så har jeg nå fått tilbud om en annen jobb. Jeg vet at dette heller ikke blir en "slækk" jobb, men likevel bedre enn slik jeg har det idag. Men jeg dør litt av dårlig samvittighet for de som blir igjen om jeg slutter. Slik det er nå er de egentlig litt avhengig av meg..

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 1d2e1...bbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker på deg selv og familien 😊

Anonymkode: dbb4c...9de

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det har det siste halve året vært drastisk omorganisering på arbeidsplassen min. Dette har blant annet ført til flere sykemeldinger, som igjen fører til mye ekstra jobb på oss som er igjen (i tillegg til ekstrajobbingen som omorganiseringen medfører på kort sikt). 

Jeg er nå så sliten at jeg føler jeg er en dårlig mamma, og jeg har til og med merket at jeg roter med ord når jeg snakker. Jeg har gitt beskjed om at jeg har for mye å gjøre, men i den fasen vi er i nå, er det lite å gjøre. 

Så har jeg nå fått tilbud om en annen jobb. Jeg vet at dette heller ikke blir en "slækk" jobb, men likevel bedre enn slik jeg har det idag. Men jeg dør litt av dårlig samvittighet for de som blir igjen om jeg slutter. Slik det er nå er de egentlig litt avhengig av meg..

Hva gjør jeg?

Du gjør det som er riktig for deg. Du har kun ett liv, hvordan vil du leve det?

Du skylder ikke jobben din noe, og det er ledelsen som må ta ansvar for dem som blir igjen, ikke du.

Jeg vet hva jeg snakker om, jeg har det helt likt som deg. Og jeg har begynt å søke på andre jobber- og har vært helt åpen med min nærmeste sjef om dette. Hun støtter meg fullt ut, og sa akkurat det jeg skrev til deg over her. Og det er sant. Og viktig.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør jeg?

Jeg ville vært helt åpen med ledelsen, du har fått et tilbud om en annen jobb, slik nåværende jobb er nå så er det uholdbart, om de ikke kan endre på arbeidssituasjonen og/eller kompensere for alt ekstraarbeidet så tar du den andre jobben. Men vær tydelig på at slik det er i dag kan du ikke fortsette fordi du nå er på nippet til å måtte gå ut i sykemelding selv hvis det ikke skjer endringer. Da er det opp til ledelsen hva de gjør. Gi dem en frist for tilbakemelding til deg, og så bestemmer du deg da for hva du gjør.

Anonymkode: 5f18f...253

Skrevet

Du tenker på deg og dine, ingen andre som gjør det vet du .....

Gjør det som føles best for ditt liv og la ledelsen ta byrden. Stå på jente!

Anonymkode: e2086...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...