Gå til innhold

Rugedag 9 etter inseminasjon, for tidlig å teste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal av dette, går på hormoner som gir meg gravid-symptomer, men de er det samme som mensen-symptomer.. Jeg har de siste dagene gått med pms-følelse, men den pleier bare å vare i en til to dager..Jeg klarer ikke å skille symptomene fra hverandre, så jeg veksler med å vente på mensen og tro på at dette går bra, og jeg holder på å bli totalt sprø! Trøtt, grinete, sur og vil helst være for meg selv, jeg er øm i magen og lysken og ømme pupper..Så jeg vet ikke.. Har lyst til å teste, men er så redd for en negativ test🤔

Anonymkode: 08f12...82c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte å teste på dag 10 (ettermiddag) etter befruktning, 5 dager etter innsett av blastocyst. Da klarte jeg ikke holde ut mer, kjente litt på det samme som deg. Fikk negativ test. Testet igjen neste morgen, fikk da positiv (meget meget svak og var av typen test tidlig). 

Jeg fikk ikke positiv på vanlig test før dag 13, bare på test tidlig, da har en følsomhet på 10 der vanlige har 25 (er det hcg pr ml eller noe sånn?)

Noen tåler ikke å få en negativ mens de venter, andre tåler det bedre. Noen foretrekker å ha en testdag planlagt før innsett, andre er testgale. Jeg ventet til jeg var sikker på at eggløsningshormonsprøyta var ute av kroppen, jeg var forberedt på å få negativ siden det var tidlig, og tenkte at den kanskje ville bli positiv fram mot dag 14. Hadde uansett blodprøve på dag 16.

Hvis du bestemte noe før inseminasjon, hold deg til det. Hvis du vil tåle en negativ (for så tidlig vil du mest sannsynlig få negativ selv om den skulle bli positiv), test i vei. Hvis du blir knust av negativ, vent til dag 14 evt 16 slik at du bare trenger å forholde deg til 1 test. 

Anonymkode: 56eb0...92f

Skrevet

Nå er dette snart 3 år siden. Men jeg tok første test samme dag som skulle være den siste dagen eggløsningasprøyten kunne påvirke resultatet. Den var svakt positiv. Veldig svak. Så tenkte det var sprøyten.

Dagen etter fikk jeg samme resultat. Da begynte jeg å få et bittelite håp. 

Hadde kjent et veldig stikk i siden to dager etter innsett som jeg hadde lest meg frem til at var positivt. Hehe ja det var mye lesing på den tiden på symptomer og div.!

Etter de to svake testene ble testene bare sterkere og sterkere. Testet hver dag frem til blodprøve 🙈 

Masse lykke til! Håper det klaffer!

Anonymkode: 3ccae...d01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...