Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #1 Skrevet 10. mai 2017 Har en på 13 uten antydning til pubertetstegn. I alle fall ikke noe som er merkbart for oss foreldre. Han er liten av vekst, ikke kommet i stemmeskiftet, lukter ikke svette, ikke hår under armene (vet ikke hvordan det står til i privaten), ingen kviser eller andre tegn. Han satser i idretten sin, men begynner å merke at konkurrentene vokser. Noen av de han trener med har bikket 180 cm, mens han fortsatt ikke har nådd 150. Er det andre her som har gutter som er trege til å vokse? Når satte veksten igang? Anonymkode: 2762e...80c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #2 Skrevet 10. mai 2017 De sier vel at guttene skyter i været det året stemmeskiftet og skjeggeveksten kommer. Det stemte godt med eldste sønnen her i huset. Han var nok litt sen i puberteten, men litt kviser, humørsvingninger o.l. merket vi allerede siste året på barneskolen. 8.klasse ble det veldig sakte men sikkert tegn på pubertet, mer hår på leggene, en liten dusk under armene o.l. Men først i 9.klasse skjedde det enormt mye, han vokste over 10 cm bare det skoleåret. Han rykket i været sommeren før 9.klasse så han måtte ha alt nytt av klær i august til skolestart, men da vi kom til januar var de klærne allerede for små... Det skoleåret kom barten, stemmeskiftet osv, skikkelig pubertet. Han er nå 16 år og går i 10.klasse. Han har vokst hele ungdomsskolen, men hadde da altså et kjemperykk i 9.klasse. Nå er han 1,81 høy. må barbere seg flere ganger i uken, masse hår på beina osv. Lillebror går i 7.klasse og han er også litt senere enn mange andre i klassen. Ser mange av kompisene skyter i været, ansiktet forandrer seg fra liten gutt til mer mandig utseende, stemmeskifte osv. Min sønn har litt kviser og uren hud, litt nærtagen og hormonell i humøret, men ellers lite å merke. Han er 154 cm, så ikke lange gutten enda.... Satser på at han også bruker ungdomsskolen på å vokse seg til. Anonymkode: 9ac2f...39d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #3 Skrevet 10. mai 2017 Et lite knøtt på 9 år her, men med svettelukt og ei kvise i ny og ned. Men det er vel bare tidlig fase av hudpuberteten. Anonymkode: 42fe6...4db
HvittHus Skrevet 10. mai 2017 #4 Skrevet 10. mai 2017 Begge mine var minst av guttene i konfirmasjonskullet sitt. Begynte så smått å vokse i 10 og 1vgs. Sen pubertet arvet de fra faren sin, mens høyden ble arvet fra meg. Begge er over 1.80 nå som voksne.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #5 Skrevet 10. mai 2017 Sønnen til en venninne av meg var også sen ift. sine jevnaldrende. Han var redd han skulle bli veldig lav. Han var under 150 cm som 14-åring. Da han var 18 var han 185 cm høy. Samme som en over fortalte, i løpet av et halvt til ett år så vokste han helt enormt. Anonymkode: 66aa8...290
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #6 Skrevet 10. mai 2017 Samboer var 152 ved konfirmasjonen og vokste mye de neste årene og er idag 186. Guttene vokser som regel mer etter konfirmasjonen enn jentene. Anonymkode: 23701...0b5
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #7 Skrevet 10. mai 2017 Jeg har også en sønn som er i samme båt som din, HI, det er ikke lett:-) Kompisene har små barter og er mer eller mindre ferdige med stemmeskiftet, min sønn har gått fra å være av de høyeste til å bli av de minste. Han har ikke antydning til kroppshår og har en stemme som sølvguttenes... Men snart! Han går i 8. , jeg håper det skjer noe i sommer!! Anonymkode: 8a960...a57
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #8 Skrevet 10. mai 2017 Er det ikke bedre å komme sent i puberteten enn det motsatte. Anonymkode: fc4f1...853
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #9 Skrevet 10. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke bedre å komme sent i puberteten enn det motsatte. Anonymkode: fc4f1...853 Hverken først eller sist er noe greit... Anonymkode: 9ac2f...39d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #10 Skrevet 10. mai 2017 Jeg har også «en slik» 8.klassing. Anonymkode: c8120...74d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå