Gå til innhold

Vonde ledd, legen tror meg ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter så voldsomt med smerter i ledd, spesielt skuldre og håndledd. Har ofte dager jeg er så svak i armene at jeg har problemer med å kle på meg.. smertene blir bedre utover dagen før de blir vonde igjen på kvelden. 

Skulderene mine knepper og "faller" ned, kjennes ut som de er på vei ut av ledd. Håndleddene mine "låser" seg om jeg sitter rolig med hånda mer enn noen minutter. Glemmer jeg meg å lener meg på håndleddet når jeg feks sitter med barnet på gulvet må jeg hjelpe håndleddet tilbake i vanlig posisjon og det iler noe voldsomt. 

Har flere ganger snakket med legen om dette, det hemmer meg såpass at jeg er ødelagt etter jobb (mye tunge løft) får bare beskjed om at det er muskulært...

noen som har opplevd noe av det samme?

Anonymkode: c735f...026

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 32 og håret mitt vokser ut grått. Jeg har farga det litt lysere brunt og har striper i slik at etterveksten.ikke viser så godt. Det kommer jeg til å fortsette med lenge enda.

Anonymkode: 88cfa...c35

??

Anonymkode: c735f...026

Skrevet

Ope. Den kom på feil tråd. Admin. Kan slette🙈

Anonymkode: 88cfa...c35

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drit i legen, bestill time hos en manuellterapeut. Du trenger ikke henvisning og de tar plager som dine på alvor. 

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=6

http://www.manuellterapi.no/default.aspx?nid=1696

Anonymkode: b5b02...480

Nei, ikke drit i legen, men drit i akkurat DEN legen. Få en annen leges synspunkt. Utrolig merkelig dette med at noen leger bare ikke TROR på pasienten eller bare avfeier det pasienten forteller. Jeg tror dessverre dette er noe som skjer med kvinner oftere enn menn - vi blir sjeldnere tatt på alvor.

Men altså, dette er noe en lege bør undersøke, så finn en annen lege og be ham/henne vurdere det.

Anonymkode: 9443a...2e5

Skrevet

Hvis legen har sagt det er muskulært, har han da også gitt deg henvisning til behandling? Og hvis han mener det er muskulært og jobben din består av mye tunge løft, har han foreslått sykemelding eller at du bør få tilrettelagt arbeidet en stund? Har legen i det hele tatt undersøkt deg, testet bevegelighet/leddutslag, muskulatur osv.?

Hvis du er så plaget som du beskriver her og du har tatt det opp med legen flere ganger uten noe forslag til behandling, da bytter du lege. Ingen vits å fortsette hos en lege som ikke gjør jobben sin!

"Bare" muskulære problemer kan gi slike smerter og problemer som du beskriver, men da må det jo gjøres noe med. Det må heller ikke være muskulært i utgangspunktet, men at det muskulære blir en naturlig følge av ev. andre plager. Jeg ville skiftet lege og også kommet meg til noen som kan å undersøke bedre enn de de fleste fastleger kan - manuellterapeut, kiropraktor (begge kan henvise videre om nødvendig) eller naprapat (kan ikke henvise videre). Lege bør også ta en del blodprøver av deg for å sjekke om det er ev. mangler (f.eks. D-vit.), reumatiske faktorer eller hormonelle ting som kan påvirke.

Jeg er enig med hun over her, det at mange leger ikke tar pasienter på alvor, det tror jeg er vanligere for kvinner å oppleve enn menn.

Anonymkode: 711d6...42a

Skrevet

Gå til en annen lege! Jeg opplevde også å ikke bli tatt alvorlig av fastlegen gjennom flere år med div plager, bla leddsmerter. Gikk til slutt privat og fikk tatt div prøver, som viste at jeg sannsynligvis hadde en revmatisk sykdom. Ble så endelig henvist til Riksen og fikk behandling. Ikke finn deg i å bli avfeid på den måten! Jeg gjorde det altfor lenge. 

Anonymkode: 2dd31...f6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...