Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Er det noen som har erfaring med og få keisersnitt i uke 35+5? Samboeren har slitt med uffatelig sterke kynnere og stor smerter siden uke 20. Hun knekker snart sammen og vis hun skal klare og ta seg av baby´n når den blir født er den nødt til og komme nå. Kan vi be om keisersnitt? Dette går absolutt ikke lenger og legen vil bare strekke og strekke henne lenger.. Anonymkode: 9bd71...ca3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Det vil de nok ikke risikere. Hun må nok bare holde ut. Hvorfor har hun så vondt held tiden da? Anonymkode: baf4e...7ff
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Det får hun nok ikke. Så lenge det ikke står om liv og helse til mor eller barn må hun gå tiden ut. Man ber ikke om et prematurt barn fordi en er slite. Kreftene kommer fort tilbake når barnet er ute. Anonymkode: 6a198...93e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Sterke kynnere konstant, og en baby som omtrent konstant presser nedover som gjør dette så vondt. Hun har mye i bagasjen fra tidligere i livet og når hun har så vondt i kroppen så tenker man automatisk på ting fra tidligere i livet og det gjør det enda verre. Har fått igangsettelse i løpet av uke 37 men nå går det ikke lenger :/ Anonymkode: 9bd71...ca3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 Man har jo passert den premature delen når man passerer uke 35... Hun har fått sterke smertelindringer i flere uker, men disse har ikke lenger effekt på kroppen.. Anonymkode: 9bd71...ca3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Man har jo passert den premature delen når man passerer uke 35... Hun har fått sterke smertelindringer i flere uker, men disse har ikke lenger effekt på kroppen.. Anonymkode: 9bd71...ca3 Nei, den premature grensen går etter 37 fulle uker. Må nok bare bite tenna sammen. Folk har vært lenka til rullestol pga smerter før henne og allikevel gått svangerskapet ut. Anonymkode: 6a198...93e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #7 Skrevet 9. mai 2017 Babyer i uke 35 kan få respirasjonsproblemer. Uansvarlig å ta ks så tidlig uten at det står om liv. Mor må nok bare holde ut. Anonymkode: baf4e...7ff
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #8 Skrevet 9. mai 2017 Litt plager må man påberegne og ks i 35 er tull så lenge det ikke står om liv og helse. Anonymkode: f9920...27e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 Dere bør nok heller ta en prat med jordmor om psyken til din samboer. Hvis hun sliter nå kan det bli veldig tøft om alt ikke blir prima når ungen kommer ut. Anonymkode: be18b...8b1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #10 Skrevet 9. mai 2017 Tenker også at det du må søke, hos helsestasjon eller fastlege er hjelp til å takle situasjonen. Jeg har fått to premature barn selv, begge fordi liv sto i fare både hos meg og dem. Min eldste var langt mer prematur enn dette, men eldste var før 36+4 og det var ikke det samme som en fullbåren baby. Selv om det var mye mer jobb med eldste som var født tidligere, så var ikke yngste fri for prematurproblematikk. Jeg tror dere som par må tenke at en fullbåren baby oftest er en mindre belastende situasjon. Om babyen fødes nå er det større sjanse for trøblete barseltid og syk baby. Eller vil jeg råde deg til å følge med etter fødsel. Om hun må sykemeldes overtar du permisjon, men når en står oppi det er det ikke alltid en kommer på at mor kan sykemeldes. Søk hjelp, det er viktig! Men ikke lås deg på at keisersnitt er eneste løsning. Det blir verre for henne fordi hun får bekreftet den følelsen. Bygg henne heller opp og si at dette klarer dere med litt kyndig hjelp. Anonymkode: b610c...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå