Gå til innhold

Avhengig av Pepsi Max!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp mottas med stor takknemmelighet. Drikker opptil 6 bokser om dagen og har en mage fått lik stortromma i janitsjaren på 17.mai! Klarer ikke å kutte ned, men må.

Noen som har glupe tips?

Anonymkode: db692...bba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk vann i stedet. 

Anonymkode: ffa1f...4c7

Skrevet

Prøver så godt jeg kan, og har isbitmaskin. Men alikevel så faller jeg tilbake på gamle synder.:sur:

Skrevet

Slutt med harryhandelen 😜

Bedtem deg for at du ikke er en person som drikker brus. Bytt det ut med farris, vann med sitron/appelsin/agurk eller te. Du får nok hodepine i begynnelsen pga du er vant med så mye koffein, men det varer maks en uke tror jeg.

Lag deg nye vaner i tidene du pleier å drikke en boks. Puss tenner etter middag, ta en tyggis, gå en tur. 

Og ta ut kontanter og legg i en sparebøsse beløpet du har spart hver kveld. Det blir mer synlig enn overføringer i banken.

Anonymkode: 47b4b...cd8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Slutt med harryhandelen 😜

Bedtem deg for at du ikke er en person som drikker brus. Bytt det ut med farris, vann med sitron/appelsin/agurk eller te. Du får nok hodepine i begynnelsen pga du er vant med så mye koffein, men det varer maks en uke tror jeg.

Lag deg nye vaner i tidene du pleier å drikke en boks. Puss tenner etter middag, ta en tyggis, gå en tur. 

Og ta ut kontanter og legg i en sparebøsse beløpet du har spart hver kveld. Det blir mer synlig enn overføringer i banken.

Anonymkode: 47b4b...cd8

Takk :) Er så lett å turen over grensen og kjøpe noen brett. Sparebøsse var virkelig smart. Blir brått 200 kr uken det og 1000 kr mnd. Shit, nå skammer jeg meg virkelig. 

Skrevet

Tenk på at cola i virkeligheten før den blir tilsatt fargestoff er signalgrønn.... tygg litt på den, og tenk over hvor bra det er for kroppen din... med signalgrønn væske. 🤢

Anonymkode: ca411...66d

Skrevet

UGGG, jammen ikke rart en er treg i fordøyelsen og har trommeskinn til mage. Legger 0 pepsimax i kylen nå i kveld og får ta vann til frokost.

Skrevet

Jeg har vært der du er, men er nå fullstendig "kurert". Jeg var i USA i vinter, og kjøpte med en femdagers probiotikakur. Det er mulig det er tilfeldig, men etter første dag hadde jeg ikke lyst på PM mer, og siden har jeg klart meg helt fint. Ingen hodepine eller ubehag da jeg sluttet. Drakk en liten (0,3) flaske i helgen, men den smakte ikke så godt, så jeg drakk heller farris. Kan som sagt ikke garantere at det var denne kuren som gjorde det, men kanskje verdt er forsøk?

Anonymkode: de3df...037

Skrevet

Du må bare slutte å kjøpe det.

Jeg kjøpte i en overgangsfase Farris, måtte liksom ha noen bobler i glasset ;)

Jeg drikker fremdeles brus da, men kjøper på fredag og drikker fredag og lørdag, ingenting ellers.

Anonymkode: b34cc...231

Skrevet

Noe må jeg gjøre. Fåes det kjøpt på helsekost? Og Farris var ikke dumt forslag. 😊 

HI.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøver så godt jeg kan, og har isbitmaskin. Men alikevel så faller jeg tilbake på gamle synder.:sur:

Slutt å kjøp det, vær sta og ungå det i butikken. Drikk noe annet, smoothie er godt

Anonymkode: 9cfd1...d24

Skrevet

Er det så galt å drikke Pepsi Max da? Hvorfor?

Anonymkode: 2add9...e51

Skrevet

Hos meg var det cola zero. Kuttet tvert og har holdt meg siden november. Du må være sta. Lurt å tenke på hvor mye du sparer. Spar kanskje til noe konkret.

Anonymkode: a8fd0...528

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noe må jeg gjøre. Fåes det kjøpt på helsekost? Og Farris var ikke dumt forslag. 😊 

HI.

Jeg kjøpte denne

https://www.gardenoflife.com/content/product/why-choose-raw-probiotics/raw-probiotics-5-day-max-care/

Vet ikke om den fåes i Norge, men man kan sikkert finne noe tilsvarende. Jeg ble kvitt søtsug i tillegg. Magen er helt flat også, sikkert som en effekt av null brus og sukker. 

Dere som lurer på hvorfor man ikke bare slutter: For meg var det en blanding av tilgjengelighet (mannen drikker det og har det alltid i kjøleskapet. Jeg er vokst opp med brus til jul, bursdager og 17. mai, og adopterte dessverre den dårlige vanen), slitenhet/trøtthet og dermed følelsen av behov for koffein, og manglende vilje/motivasjon til å ta tak i det. I svangerskapene og ammeperiodene har jeg holdt meg unna. Hadde egentlig ikke tenkt bevisst på å slutte nå heller, men tar det som en bonus :) Nå kan mannen fint drikke foran meg uten at jeg har det minste lyst på. 

Skrevet

Jeg er også avhengig av Pepsi Max. Drikker minst 1,5 liter hver dag 😫

Anonymkode: db41a...1a6

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare tanken på at det er så avhengighetsskapende sier vel noe om hvor bra det er.... 

Ellers er det skadelig for tennene og ikke minst veldig dyrt 

Anonymkode: b34cc...231

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er uten tvil skadelig for tennene, muligens også for skjelettet, og det er ting som tyder på at det forstyrrer bakteriefloraen i tarmen. 

Skrevet

Takk for mange gode svar her, og frem til nå har jeg spist havregrøt med melk og drukket 0.5 liter med isvann. Har lukket døren til boden for å ikke se maxen som ligger der å gliser mot meg :D

At den forstyrrer tarmfloraen er helt sikker på. Aldri vært så treg i fordøyelsen som jeg er nå.

HI

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøpte denne

https://www.gardenoflife.com/content/product/why-choose-raw-probiotics/raw-probiotics-5-day-max-care/

Vet ikke om den fåes i Norge, men man kan sikkert finne noe tilsvarende. Jeg ble kvitt søtsug i tillegg. Magen er helt flat også, sikkert som en effekt av null brus og sukker. 

Dere som lurer på hvorfor man ikke bare slutter: For meg var det en blanding av tilgjengelighet (mannen drikker det og har det alltid i kjøleskapet. Jeg er vokst opp med brus til jul, bursdager og 17. mai, og adopterte dessverre den dårlige vanen), slitenhet/trøtthet og dermed følelsen av behov for koffein, og manglende vilje/motivasjon til å ta tak i det. I svangerskapene og ammeperiodene har jeg holdt meg unna. Hadde egentlig ikke tenkt bevisst på å slutte nå heller, men tar det som en bonus :) Nå kan mannen fint drikke foran meg uten at jeg har det minste lyst på. 

Hva hjelper denne for?

Anonymkode: 4f555...b35

Skrevet

Jeg drakk mye brus før. På et tidspunkt skjønte jeg at det jeg trodde var lyst på brus i virkeligheten var tørste! Nå passer jeg på å drikke nok vann, og har faktisk ikke lenger lyst på brus. Mitt råd er å drikke et stort glass vann hver gang suget kommer. Dessuten er jo det å ikke kjøpe disse boksene en god ide, da. Eller kjøp Ramlösa i stedet.

Anonymkode: 46341...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...