Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Helt fra vi var unge har vi hatt en helt unik connection. Vi har klina og tafsa i tenårene. Så ble vi voksne og fikk hver våre partnere osv og årene gikk. I hvert familieselskap så vi lengtende på hverandre. Ingen trengte si noe, begge følte det. Nå er vi i førtiårene og har atter en gang nærmet oss. Vi snakker og elsker og begge skulle vi ønske vi kunne leve sammen. Men det går jo ikke. Han er gift og det blir uansett ramaskrik i hele storfamilien. Det blir bare ikke akseptert. Er som om vi levde sammen i vårt forrige liv. Dette er det mest gode kjærligheten jeg har opplevd. Sukk 😢 Anonymkode: 627ae...032
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Da vil dere det ikke nok. Det er ikke ulovlig for søskenbarn å gifte seg eller få barn sammen (selv om det burde være ulovlig å få barn sammen). Vær heller åpne og gå for det dere vil om dere tror dere er sterke nok til det. Hvis det blir oppdaget hvilket forhold dere faktisk har, da vil det være langt mindre forståelse for det da enn om dere hadde vært ærlig, ikke vært utro mot partnerne deres. Anonymkode: be018...344
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da vil dere det ikke nok. Det er ikke ulovlig for søskenbarn å gifte seg eller få barn sammen (selv om det burde være ulovlig å få barn sammen). Vær heller åpne og gå for det dere vil om dere tror dere er sterke nok til det. Hvis det blir oppdaget hvilket forhold dere faktisk har, da vil det være langt mindre forståelse for det da enn om dere hadde vært ærlig, ikke vært utro mot partnerne deres. Anonymkode: be018...344 Sant.. Veldig sant. Vi må snakke sammen og modnes tror jeg. Vet det er lovlig og vanlig før i tiden. Har faktisk et drama i familien fra før da, der det ble en skilsmisse og så tok exkona broren hans. Det ble bråk altså, i mange år, men gikk seg til og de er gift i dag og har barn. Hvis jeg skal leve med mitt søskenbarn blir det ikke flere barn da, vi er ferdige med sånt grunnet alderen vår. Anonymkode: 627ae...032
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 Synes personlig det er ganske creepy... Prøvd terapi? Jeg skjønner godt om familien får problemer med å godta noe sånt. Anonymkode: 46036...85b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #5 Skrevet 9. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sant.. Veldig sant. Vi må snakke sammen og modnes tror jeg. Vet det er lovlig og vanlig før i tiden. Har faktisk et drama i familien fra før da, der det ble en skilsmisse og så tok exkona broren hans. Det ble bråk altså, i mange år, men gikk seg til og de er gift i dag og har barn. Hvis jeg skal leve med mitt søskenbarn blir det ikke flere barn da, vi er ferdige med sånt grunnet alderen vår. Anonymkode: 627ae...032 Hvis følelsene mellom dere er så sterke som du sier så er det trolig flere som har lagt merke til nærheten mellom dere, så noen total overraskelse for alle tror jeg ikke det blir. Men hvis dere skal gå for hverandre, da tror jeg dere gjør lurt i å ligge veldig, veldig lavt et år etter skillsmissene, for å holde et ev. familiært konfliktnivå minst mulig. Misunner deg ikke akkurat situasjonen. Men for din egen skyld - ikke gå for et slikt halvveis forhold hvor alt skjer i skjul og skam. Enten avslutt eller gå for det fullt og helt. Anonymkode: be018...344
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #6 Skrevet 9. mai 2017 Noe så jævlig ekkelt. Dere er jo syke i hodet begge to. Fy så kvalm jeg hadde blitt om jeg var mannen din eller kons hans, hjelpes😆 Anonymkode: 6fe0e...5b9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #7 Skrevet 9. mai 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noe så jævlig ekkelt. Dere er jo syke i hodet begge to. Fy så kvalm jeg hadde blitt om jeg var mannen din eller kons hans, hjelpes😆 Anonymkode: 6fe0e...5b9 Vil bare bemerke at foreldrene til kongen vår var søskenbarn OG tremenninger. Har aldri hørt noen spy av det. Anonymkode: 404ef...5db
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #8 Skrevet 9. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vil bare bemerke at foreldrene til kongen vår var søskenbarn OG tremenninger. Har aldri hørt noen spy av det. Anonymkode: 404ef...5db Sist jeg sjekket var det en GOD del år siden og vi har kommet litt lenger enn å godta innavl og de følgene det medfører. Se bare på mange utlendinger. Mange sykdommer oppstår pga for nære familiære relasjoner. Tabu, men så sant, så sant. Hvor vidt du skal ha barn med fyren, gjør tanken på å suge et nært familiemedlem at jeg blir kvalm. Anonymkode: 6fe0e...5b9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #9 Skrevet 9. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sist jeg sjekket var det en GOD del år siden og vi har kommet litt lenger enn å godta innavl og de følgene det medfører. Se bare på mange utlendinger. Mange sykdommer oppstår pga for nære familiære relasjoner. Tabu, men så sant, så sant. Hvor vidt du skal ha barn med fyren, gjør tanken på å suge et nært familiemedlem at jeg blir kvalm. Anonymkode: 6fe0e...5b9 Da er det vel godt at du slipper Hi har sagt at barn mellom dem ikke er aktuelt. Anonymkode: be018...344
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #10 Skrevet 9. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sist jeg sjekket var det en GOD del år siden og vi har kommet litt lenger enn å godta innavl og de følgene det medfører. Se bare på mange utlendinger. Mange sykdommer oppstår pga for nære familiære relasjoner. Tabu, men så sant, så sant. Hvor vidt du skal ha barn med fyren, gjør tanken på å suge et nært familiemedlem at jeg blir kvalm. Anonymkode: 6fe0e...5b9 Haha! Og hva mener du har kommet lenger? Søskenbarn kan gifte seg og få barn. Onkel/tante og nevø/niese kan gifte seg og få barn. Helt lovlig! Da som nå. Anonymkode: 404ef...5db
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #11 Skrevet 10. mai 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Noe så jævlig ekkelt. Dere er jo syke i hodet begge to. Fy så kvalm jeg hadde blitt om jeg var mannen din eller kons hans, hjelpes😆 Anonymkode: 6fe0e...5b9 Din reaksjon er da mye merkeligere enn HIs forelskelse. Anonymkode: 71ef6...d58
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #12 Skrevet 10. mai 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Haha! Og hva mener du har kommet lenger? Søskenbarn kan gifte seg og få barn. Onkel/tante og nevø/niese kan gifte seg og få barn. Helt lovlig! Da som nå. Anonymkode: 404ef...5db Søskenbarn vet jeg er lovlig, men tante/onkel og nevø/niese? Er det lov? Det er jo veldig, veldig nært😬 Anonymkode: b8fc6...b67
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #13 Skrevet 10. mai 2017 Søskenbarn som får barn, er en tragedie. Se på kulturer der søskenbarn gifter seg med søskenbarn, som f.eks den pakistanske. Høy forekomst av barn med alvorlige funksjonshemminger. Dette snakkes det ikke høyt om, men ser det tydelig på vår barneavdeling. Nå er jo ikke dette aktuelt i ditt tilfelle, men du har jo mange andre hensyn å ta. Er du villig til å ta konsekvensene? Anonymkode: d2633...086
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #14 Skrevet 10. mai 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Søskenbarn som får barn, er en tragedie. Se på kulturer der søskenbarn gifter seg med søskenbarn, som f.eks den pakistanske. Høy forekomst av barn med alvorlige funksjonshemminger. Dette snakkes det ikke høyt om, men ser det tydelig på vår barneavdeling. Nå er jo ikke dette aktuelt i ditt tilfelle, men du har jo mange andre hensyn å ta. Er du villig til å ta konsekvensene? Anonymkode: d2633...086 Tull. Den høye andelen funksjonshemminger skyldes ikke søskenbarnekteskap, men flere generasjoner med inngifte og søskenbarnekteskap. Så det er kun et medisinsk problem hvis også dine foreldre og besteforeldre gjorde der samme. Og når du blander din "liksom-medisinske" bekymring med "mange andre hensyn" blir det jo helt tydelig at du bare er full av fordommer. De er ikke selv resultatet av et slikt ekteskap og har jo uansett ikke tenkt å få barn. Så hvilke hensyn tenker du på...? Anonymkode: 71ef6...d58
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2017 #15 Skrevet 10. mai 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tull. Den høye andelen funksjonshemminger skyldes ikke søskenbarnekteskap, men flere generasjoner med inngifte og søskenbarnekteskap. Så det er kun et medisinsk problem hvis også dine foreldre og besteforeldre gjorde der samme. Og når du blander din "liksom-medisinske" bekymring med "mange andre hensyn" blir det jo helt tydelig at du bare er full av fordommer. De er ikke selv resultatet av et slikt ekteskap og har jo uansett ikke tenkt å få barn. Så hvilke hensyn tenker du på...? Anonymkode: 71ef6...d58 Det er et medisinsk problem om mor og far er bærere av samme resesive sykdommen. Det kan skje om man ikke er i slekt, sannsynligheten er større hvis man er søskenbarn og enda større hvis søskenbarn har giftet seg i flere generasjoner. Så det å si det ikke er et medisinsk problem med søskenbarn, er ikke nødvendigvis riktig. Anonymkode: be5fc...323
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #16 Skrevet 4. juni 2018 På 9.5.2017 den 16.57, Anonym bruker skrev: Helt fra vi var unge har vi hatt en helt unik connection. Vi har klina og tafsa i tenårene. Så ble vi voksne og fikk hver våre partnere osv og årene gikk. I hvert familieselskap så vi lengtende på hverandre. Ingen trengte si noe, begge følte det. Nå er vi i førtiårene og har atter en gang nærmet oss. Vi snakker og elsker og begge skulle vi ønske vi kunne leve sammen. Men det går jo ikke. Han er gift og det blir uansett ramaskrik i hele storfamilien. Det blir bare ikke akseptert. Er som om vi levde sammen i vårt forrige liv. Dette er det mest gode kjærligheten jeg har opplevd. Sukk 😢 Anonymkode: 627ae...032 Hei! Jeg jobber som journalist i NRK, og synes dette er et veldig interessant tema. Skulle svært gjerne kommet i kontakt med deg- gjerne send meg en mail om det er greit at jeg tar kontakt med deg. Du kan selvfølgelig få være helt anonym, dette er bare for en bakgrunnsprat. Mvh Mari Svenning ([email protected]) Anonymkode: 6020f...c32
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #17 Skrevet 4. juni 2018 På 9.5.2017 den 17.18, Anonym bruker skrev: Synes personlig det er ganske creepy... Prøvd terapi? Jeg skjønner godt om familien får problemer med å godta noe sånt. Anonymkode: 46036...85b Terapi ?? Foreslår du terapi for homofile også ? Anonymkode: ef592...3a5
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #18 Skrevet 4. juni 2018 Det er jo lov. Dere har vel nå fått de ungene dere skal ha så da kan dere bare kjøre på. Hadde dere fått barn sammen hadde dere fått barn uten hake og digre ører. Anonymkode: d7671...952
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #19 Skrevet 4. juni 2018 Mine besteforeldre var søskenbarn. De hadde ett av de næreste ekteskapene jeg vet om. De fikk 3 barn, kun ett hadde en "feil" om kanskje kunne ha noe med det å gjøre. Han fikk dysleksi. Men det er det jo mange andre som får også, uten at foreldrene er i slekt . Det er hvertfall de to menneskene som har lært meg at så lenge kjærligheten er ekte, så kan en overvinne alt❤ De var kjærester fra hun var 14, til han døde av kreft som 80 åring. Så, hvertfall siden dere er ferdig med barn, så ser ikke jeg noen grunn til at dere ikke skal satse lykke til Anonymkode: e1e58...6de
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #20 Skrevet 4. juni 2018 Hvor gamle er barna deres? Jeg skal ikke mene noe om hvorvidt det er ekkelt eller ikke å elske søskenbarnet sitt, men det er å påføre barna sine alvorlig mye lidelse å forlate faren deres til fordel for fetteren sin. Jeg synes faktisk det er ganske grusomt gjort mot dem man presumptivt elsker høyest i verden. Men så mener jeg også at foreldrenes lykke ikke er det viktigste når man har satt barn til verden, og det vet jeg mange her inne ikke er enige i. Anonymkode: 171e6...5b6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #21 Skrevet 4. juni 2018 Det hun over her sa! Har dere barn som faktisk også er i slekt, så blir dette bare feil! Anonymkode: d5923...c56
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #22 Skrevet 4. juni 2018 Men kjære vene som folk hisser seg opp over dette? Her hvor jeg bor (Danmark) er loven om forbud mot ekteskap mellom SØSKEN på vei til å fjernes, bare for å gi noen perspektiver. Fetter-kusine-forhold er da ingen krise, spesielt ikke når det ikke er snakk om å få barn. At å bryte ut av ekteskap eller barns eventuelle reaksjoner kan være vanskelig, er en helt annen sak, men det gjelder jo uansett hvem man forelsker seg i. Anonymkode: e0871...fe9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #24 Skrevet 4. juni 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men kjære vene som folk hisser seg opp over dette? Her hvor jeg bor (Danmark) er loven om forbud mot ekteskap mellom SØSKEN på vei til å fjernes, bare for å gi noen perspektiver. Fetter-kusine-forhold er da ingen krise, spesielt ikke når det ikke er snakk om å få barn. At å bryte ut av ekteskap eller barns eventuelle reaksjoner kan være vanskelig, er en helt annen sak, men det gjelder jo uansett hvem man forelsker seg i. Anonymkode: e0871...fe9 Hvis man ønsker å gifte seg med sin egen bror, så er det noe riv ruskende galt - uavheniging av om man bor i Danmark eller Norge. Det bør virkelig ikke være lov 😞 Anonymkode: d5923...c56
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #25 Skrevet 4. juni 2018 Min tremenning og jeg var hodestups forelsket i vår ungdom. Men det ble ramaskrik da vi ble sammen, så,det forholdet tok slutt, så jeg kan tenke meg til at det kan bli ramaskrik for deg også HI. Men hvis kjærligheten dere imellom er så sterk som du beskriver, så vil dere nok overleve det som evt vil komme hvis dere velger å være sammen Anonymkode: 62583...65b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå