Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #1 Skrevet 9. mai 2017 Jeg prøver å huske tilbake til jeg var på den alderen, men klarer ikke huske om jeg pleide spise middag hjemme... Her i huset har vi alltid hatt felles middag klokken fem, da er alle hjemme og vi samles rundt bordet. Selvfølgelig har en og annen manglet rundt bordet innimellom fordi de er på besøk hos venner e.l. men de fleste dagene i uken har vi vært samlet. Nå har eldste barnet blitt 16 år og han er nesten aldri hjemme til middag lenger. Jeg tenker i utgangspunktet at det er flott han er med venner, en kjempefin gjeng han er i og de trener, sykler til stranda, er på besøk hos hverandre (jeg kjenner flere av foreldrene) og har det morro, så middag med familien er nedprioritert. Han har kjæreste og en stor vennegjeng og er da sammen med jevnaldrene stort sett hele sin våkne tid. I dag er de her hos oss, går frem og tilbake mellom trampolinen og kjellerstuen. 4 gutter og 4 jenter, alle fra samme klasse på skolen. De hadde vært innom butikken på vei hjem fra skolen og hadde kjøpt med rundstykker, juice og skinke, smør og ost tok de i kjøleskapet her og har akkurat spist et godt måltid sammen. Ingen går hjem til middag, men de spiser vel når de kommer hjem til kvelden. Forrige uke tror jeg han spiste middag med oss en gang. Er det sånn med deres tenåringer også, farter rundt med venner hele tiden og har ikke tid til familiemiddag? Jeg velger å tenke at det er greit jeg da, sønnen min har vokst opp med familiemiddag hver dag i 16 år, at han noen år nå som tenåring velger det vekk får være greit, det kommer nok tilbake etterhvert som han blir mer voksen igjen og begynner savne det. Akkurat nå er venner viktigst. Og hønemor som jeg er må jeg jo sørge for at han får i seg litt sunn mat også så jeg lager en asjett til han også når vi spiser, pakker den i gladpax og setter i kjøleskapet så han kan varme seg når han kommer hjem en eller annen gang til kvelden Veldig rart at min lille gutt har blitt så stor..... Anonymkode: cf06e...e55
MerraSomGår Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 Godt spørsmål! haha, jeg har en 16 åring som er akkurat lik. Middag hjemme ca en gang i mnd for tiden. Spesielt nå når våren har kommet og de flyr ute. Men tidligere også. Henger konstant med venner. Jeg syns det er fint at de har venner. Jeg kommer i alle fall ikke til å kreve at hun kommer hjem til middag. Tar igjen litt av samtalene med henne om morgenen, på kvelden eller i bilen når jeg henter/bringer
sug lut Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 (endret) Alltid, medmindre de er borte på treningssamling, på tur, eller avtalt spiser hos noen andre. Men de spiser ikke alltid sammen med oss, om flertallet kan spise til normal tid spiser de opptatte tenåringene seinere aleine - og om vi alle er opptatt spiser vi alle sammen seinere utpå kvelden. Jeg vil imidlertid vite at de får i seg ordentlig mat, grønnsaker, osv. og når de vet det er middag hjemme er det lettere å motstå babben på vei hjem. Endret 9. mai 2017 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #4 Skrevet 9. mai 2017 De spiser middag hjemme hver dag. Men ofte til forskjellige. Med tre tenåringer som alle er aktive i idrett blir det sånn. Jeg lager en middag i 15 tiden når jeg kommer hjem, så varmer de opp når de er hjemme. Anonymkode: e3b04...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå