Gå til innhold

Blir behandlet dårlig av kvinner, men ikke av menn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er forferdelig å være kvinne i dag, da det ikke er noen selvfølge å bli godtatt. Jeg blir sett stygt på av kvinner som vet hvem jeg er, og blir utfryst i noen settinger. Baksnakket og latterliggjort blir jeg også av og til, og det blir lett etter ting som kan brukes mot meg.

Det blir aldri sagt konkret hva det gjelder, men det dreier seg i stor grad om stygge beskyldninger. I sosiale settinger finner jeg heldigvis trøst i godt voksne kvinner, selv om jeg er 29. De ser ikke på meg slik som de andre på min alder gjør.

Men mennene til de andre kvinnene ser ut til å respektere meg. De plager meg ikke, og er fullstendig åpen. Jeg føler jeg kan blomstre sammen med dem, og de har gitt meg styrke. Men dette vet ikke kvinnene deres. Noen driver selvsagt å nekte dem å være venner med meg, så de rekker ut en hånd til meg når damen ikke er til stede. Jeg føler på en måte at de ser meg..

Jeg lurer bare på hvorfor det er slik. Er kvinner mer intelligente enn menn, eller er det motsatt? For kvinnene er veldig skeptiske til meg, i motsetning til menn. Men jeg tror at mennene nok ikke ser på meg som verken skadelig eller farlig. 

Til opplysning er jeg gift og har barn. Jeg tror dessverre at jeg blir dømt fordi jeg og mannen ikke har kontakt med hans familie. Vi valgte å kutte dem ut da de oppførte seg som noen dysfunksjonelle drittsekker. Vi orket ikke lengre å bli belastet med deres problemer..

Desverre tror jeg mange dømmer meg for akkurat dette.

Anonymkode: 201fd...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig situasjon. Har aldri hørt at noe sånt skal være grunnlag for baksnakking. Er du sikker på at du bor på riktig plass?

Anonymkode: 311eb...87f

Skrevet

Det handler ikke om intelligens, for den skal være jevnt fordelt. Men hvordan man som sosial gruppe har egne regler for sosial omgang. Høres ut som din gruppe har noen regler du ikke helt har forstått. 

Jeg hadde reagert på at du som gift ønsket kontakt med mennene (min mann) og foretrakk menn. Det er ok å ha vennskap på tvers av kjønn, men samtidig er det merkelig hvis en kvinne bare ønsker å inngå vennskap med mennene. Det kan bli oppfattet som flørting. Noen menn kan være mer åpne og ikke tenke på den slags, enten fordi de ikke ser det eller fordi de ikke bryr seg. Men man skal alltid være forsiktig når en skal starte og opprettholde et platonisk forhold til en mann som allerede er i et forhold. 

Selvfølgelig kan folk reagere på at dere har valgt vekk en hel side av familien, spesielt hvis de kvinnene kjenner denne slekten. Å si at de er dysfunksjonelle drittsekker høres ikke bra ut. Hvis du skal fortelle hvorfor dere har kuttet de ut, så fortell nøkternt om et par avgjørende episoder som gjør at folk vil støtte dere. 

Noen kvinner og menn har lettest for å knytte vennskap på tvers av kjønn, dette kan være utfordrende og ikke så veldig akseptert i vennskapskretser der alle er etablert. Noen mennesker gjør, sier, oppfører seg slik at de blir holdt utenfor. Har du reflektert over hva slags oppførsel du har, og om hvordan den påvirker dine relasjoner? 

Har dette skjedd deg eller dere som par tidligere steder dere har bodd? Noen sosiale miljø er blitt litt kjørt inn i sin måte å ha det på, når noen rokker ved deres holdninger, kan den personen fryses ut uten å ha gjort noe mer galt enn å utfordre grunntankene til gruppen. 

Det kan være deg, det kan være dere som par, det kan være den sosiale gruppen dere tilhører. 

Anonymkode: e40af...3aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...