Gå til innhold

Hva er ditt tips til å roe ned og klarne hjernen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så mye tanker i hodet for tiden at jeg sliter med søvnen, har dårlig hukommelse, hjerte bank.. 

Hva gjør derefor å bli kvitt tanker? Både negative tanker, og tanker som svirrer som en ikke finner løsning på (i forbindelse med jobb, dårlig ekteskap) 

Anonymkode: fee25...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger meg på sengen puster rolig. Ser for meg at pusten går ned til høyre ben og puster ut, så venstre ben, høyre arm, venstre arm og så magen. Tenker på dette hele tiden også og gjør det om og om igjen.  Sovner rimelig fort. Fokuset må være på hvor pusten skal

Anonymkode: 8c23a...a57

Skrevet

To tips: Trene hardt og skriver lister.

Har jeg mange tanker på kvelden skriver jeg de ned i en notatbok og sier til meg selv at nå er tankene her i blokka, de går ingen vei og i morgen skal jeg tenke mer på dem. Så får jeg natten fri. 

Hjelper også å skrive overkommelige mål, slik at jeg kan krysse av noe og fjerne det fra listen. 

Anonymkode: fe631...d5b

Skrevet

Yoga😍 Ble redningen min!

Anonymkode: ae352...53a

Skrevet

Yoga her også. Last ned en mindfullness-app  du kan få hjelp av, er mitt beste tips.

Skrevet

Fargelegging!

Anonymkode: a93ff...7b8

Skrevet

Trene eller gå lang tur alene. 

Bruker også "getting things done" aktivt i alt jeg gjør. Dette hjelper til at et gjøremål ikke får lov å oppta plass i hodet mitt mer enn en gang. 

Anonymkode: 51276...d6d

Skrevet

Jeg hører på lydbok, velg gjerne en med super fortellerstemme. Hjelper med å holde tankene borte og bli søvnig.

Anonymkode: cdb7c...4f7

Skrevet

Jeg setter på radio på telefonen og tar en rolig joggetur 

Skrevet

Går en lang tur på fjellet eller i skogen, gjerne på kveldstid.

Anonymkode: 0f7ea...0f0

Skrevet

Akupunktur!

Anonymkode: 58501...20c

Skrevet

For meg hjelper det med trening (UT i frisk luft!), joggetur eller powerwalk, på dagtid. Og generelt være mye utendørs hvis mulig, får en helt annen ro og god trøtthet på kvelden av det.

Skaffet meg bruker på storytel også (de har gratis prøveperiode på 14 dager. Er deretter litt dyrt sammenlignet med film/seriestreaming men for meg som er hekta og bruker den myyye så er det verdt det.), og hører på lydbok på senkveld. Er det ekstra ille med stress sånn at jeg begynner å tenke med en gang det blir stille, hører jeg på mens jeg skal sovne. Storytelappen kan stilles inn på å slutte å spille av lydboka etter feks 15 min, 20 min, halv time osv.. Så den står ikke å går hele natta. :)

Anonymkode: 1678d...f02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...