Gå til innhold

Utsette bryllupet enda et år eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde planer om å gifte oss nå sommer 2017. Men så ombestemte vi oss siden jeg ble gravid og jeg ønsket ikke å ha en liten baby som var 100% avhengig av meg når vi giftet oss. Så da tenkte vi å vente til 2018 for da vil han Være 1,5 år og da er det lettere å få hjelp til pass.  Men nå viser det seg at den kirken vi ønsker å gifte oss i skal inn i en byggeprosses som vil vare fra oktober 2017- ca oktober 2018. Den KAN Være ferdig før sommeren men det er bingo. Derfor har vi fått beskjed om at vi kan kan booke kirken den sommeren sluk som mange andre har gjort men da må vi ha en backup kirke sånn i tilfelle. 

Eller vi må vente til sommeren 2019 😨 men da er det mulig vi sitter i samme situasjon med baby da vi planlegger å prøve på nr 3 sommeren 2018. 

År 2020 passer dårlig for da skal eldstebarnet stå til konfirmasjon og synes det er greit å fordele utgiftene ut over flere år. 

Hva hadde dere gjort? Jeg tenker at det passer jo egentlig aldri. Med mindre vi velger en annen kirke som da må bli vår lokale kirke ingen av oss har tilknytning til. Da kan vi jo gifte oss i 2018. Eller så må vi ut med mange tusen for en annen kirke og det blir for dumt 😨

Anonymkode: a45e5...9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde giftet meg i fjor jeg, før jeg fikk barn og kjøpte bolig med mannen ;)

Men nå er ikke jeg så brudestyrete da, jeg giftet meg i en hvit sommerkjole til under 1000 kr på en ambassade når vi var på ferie, ringte bare hjem og fortalte at vi hadde giftet oss. Så jeg er nok ikke rette person å spørre, siden jeg ikke helt skjønner greia med å bruke så mye penger på en bryllupsfest..

Anonymkode: 2b00a...26a

Skrevet

Hva med å snu dere rundt og gifte dere i år likevel?

Og hvis ikke - høstbryllup neste år?

Og hvis heller ikke det - er det virkelig så viktig med den kirken?

Anonymkode: edc1d...387

Skrevet

Nå er vi muligens fra to vidt forskjellige planeter men i min verden er mannen du skal gifte deg med og fremtiden sammen det viktige. Hvilken kirke dere gifter dere i er fullstendig irrelevant... det er snakk om 30 minutter... en helt merkelig problemstilling! 

Anonymkode: 36650...556

Skrevet

Problemet er at man må bestille minst ett år i forveien for å få plass i den kirken. Høstbryllup er ikke mulig siden kirken kun har åpent for vielse mai, juni og siste halvdel av august. Vi mååå ikke gifte oss i den kirken men vi har ingen annen kirke vi føler oss knyttet til enn den.  Sønnen vår skal også døpe seg i den samme kirken om noen uker. Jeg får se om vi finner en annen kirke men synes lokalkirken er litt trist og ikke spesielt fin. Ikke at det er det viktigste men. Vi har jo Vært sammen en årrekke så vi har ikke akkurat dårlig tid men hadde Vært koselig å endelig fått giftet oss 😊

H.i

Skrevet

Jeg hadde giftet meg i en annen kirke eller valgt en annen årstid. Både høst- og vinterbryllup kan være veldig fine. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er vi muligens fra to vidt forskjellige planeter men i min verden er mannen du skal gifte deg med og fremtiden sammen det viktige. Hvilken kirke dere gifter dere i er fullstendig irrelevant... det er snakk om 30 minutter... en helt merkelig problemstilling! 

Anonymkode: 36650...556

Tja vi har jo vært sammen en årrekke så fremtid har vi jo hatt lenge 😊 er bare det at når vi først har fått fingeren ut og bestemt oss så ble vi litt skuffet når den kirken ikke var tilgjengelig. 

H.i

Skrevet
Akkurat nå, Rubella skrev:

Jeg hadde giftet meg i en annen kirke eller valgt en annen årstid. Både høst- og vinterbryllup kan være veldig fine. 

Denne kirken er ikke åpen for vielse annet enn mai,juni og siste halvdel av august. Ellers hadde vi ikke vært så nøye på årstid 😊

H.i

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde giftet meg i fjor jeg, før jeg fikk barn og kjøpte bolig med mannen ;)

Men nå er ikke jeg så brudestyrete da, jeg giftet meg i en hvit sommerkjole til under 1000 kr på en ambassade når vi var på ferie, ringte bare hjem og fortalte at vi hadde giftet oss. Så jeg er nok ikke rette person å spørre, siden jeg ikke helt skjønner greia med å bruke så mye penger på en bryllupsfest..

Anonymkode: 2b00a...26a

Hvem har sagt at vi skal bruke mye penger? Dette handler om valg av kirke. Det koster ingenting for oss å vies i denne kirken. Jeg er heller ikke brudestyrete. Vi hadde bare et sterkt ønske om å gifte oss i denne kirken. 

H.i 

Skrevet

Dersom dere synes den lokale kirken er nitrist, er det jo også mulig å ha vielsen ute f.eks? Eller der dere skal ha festen?

Skrevet

Problemet er at man må bestille minst ett år i forveien for å få plass i den kirken. Høstbryllup er ikke mulig siden kirken kun har åpent for vielse mai, juni og siste halvdel av august. Vi mååå ikke gifte oss i den kirken men vi har ingen annen kirke vi føler oss knyttet til enn den.  Sønnen vår skal også døpe seg i den samme kirken om noen uker. Jeg får se om vi finner en annen kirke men synes lokalkirken er litt trist og ikke spesielt fin. Ikke at det er det viktigste men. Vi har jo Vært sammen en årrekke så vi har ikke akkurat dårlig tid men hadde Vært koselig å endelig fått giftet oss 😊

H.i

Gift dere rett etter dåpen. da har dere samlet gjestene allerede og de slipper enda en tur. Sparer penger, dere får kirken dere vil ha og dere blir gifte.

Nå vet jeg ikke om dere allerede har god samboerkontrakt og forsikringer eller ikke. Om ikke er det greit å gifte seg nå siden dere allerede har startet med barna før dere giftet dere.

Anonymkode: e922a...7ce

Skrevet
1 minutt siden, Rubella skrev:

Dersom dere synes den lokale kirken er nitrist, er det jo også mulig å ha vielsen ute f.eks? Eller der dere skal ha festen?

Ja men da er man avhengig av bra vær 😊 litt skummelt synes jeg. Ikke bestemt oss 100% hvor vi skal ha festen men det var i tilknytning til kirken så gjestene slipper å reise så langt. Ja vi må bare legge hodene i bløt. Vurderer å vare booke kirken og håpe at er ferdig å bygge til da. Å så ha en plan B i bakhånd 👍

H.i

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja men da er man avhengig av bra vær 😊 litt skummelt synes jeg. Ikke bestemt oss 100% hvor vi skal ha festen men det var i tilknytning til kirken så gjestene slipper å reise så langt. Ja vi må bare legge hodene i bløt. Vurderer å vare booke kirken og håpe at er ferdig å bygge til da. Å så ha en plan B i bakhånd 👍

H.i

Jeg har vært i bryllup der de hadde vielsen på festlokalet. De skulle egentlig ha vielsen ute, men flyttet det inn pga dårlig vær. Jeg personlig synes kirkebryllup er finere, men det kan jo være backup-planen dersom kirken deres ikke blir ferdig til da.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gift dere rett etter dåpen. da har dere samlet gjestene allerede og de slipper enda en tur. Sparer penger, dere får kirken dere vil ha og dere blir gifte.

Nå vet jeg ikke om dere allerede har god samboerkontrakt og forsikringer eller ikke. Om ikke er det greit å gifte seg nå siden dere allerede har startet med barna før dere giftet dere.

Anonymkode: e922a...7ce

Ikke mulig å gifte oss i dåpen da det ikke er vielse på søndager. Dessuten så er ikke alle tilstede ved dåpen som vi ønsker i bryllupet vårt. Blant annet så kommer ikke mine foreldre i dåpen så tror de hadde vært veldig skuffet om vi hadde gjort det på den måten. I tillegg er det flere venner og familie som skal bli bedt i bryllupet. Vi skal ha dåpsfesten hjemme så da har vi måttet sette en lavere grense. 

Ja vi har alt økonomisk i orden tilfelle noe skulle skje.alt fra død til samlivsbrudd. Vært sammen i 9 år og bodd sammen i 7 år 👍 fikk første felles barn for 2 mnd siden 😊

H.i

Skrevet

Er det mulig at dere kan gifte dere der i august nå i år da? Eller er den opptatt? Skjønner godt at dere har lyst å gifte dere i en kirke dere føler tilknytning til.

Anonymkode: 6e487...172

Skrevet

Alternativ 1: utebryllup

Alternativ 2: slå sammen dåp og bryllup

Alternativ 3: velg en annen kirke

Alternativ 4: forbli ugift

Anonymkode: c2f68...e0d

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mulig å gifte oss i dåpen da det ikke er vielse på søndager. Dessuten så er ikke alle tilstede ved dåpen som vi ønsker i bryllupet vårt. Blant annet så kommer ikke mine foreldre i dåpen så tror de hadde vært veldig skuffet om vi hadde gjort det på den måten. I tillegg er det flere venner og familie som skal bli bedt i bryllupet. Vi skal ha dåpsfesten hjemme så da har vi måttet sette en lavere grense. 

Ja vi har alt økonomisk i orden tilfelle noe skulle skje.alt fra død til samlivsbrudd. Vært sammen i 9 år og bodd sammen i 7 år 👍 fikk første felles barn for 2 mnd siden 😊

H.i

Jeg har vært i dåp med overraskelsesbryllup på en søndag.

Anonymkode: 73b2b...450

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det mulig at dere kan gifte dere der i august nå i år da? Eller er den opptatt? Skjønner godt at dere har lyst å gifte dere i en kirke dere føler tilknytning til.

Anonymkode: 6e487...172

Det er dessverre helt fullt. Sommer 2018 er også begynt å fylle seg opp men mulig ingen får vie seg der i det hele tatt da. Ja det er viktig for oss 😊 selve ekteskapet er jo også viktig da men ålreit når man kan få det slik man ønsker det. 

H.i

Skrevet

Jeg har vært i dåp med overraskelsesbryllup på en søndag.

Anonymkode: 73b2b...450

Ja men kirken vier ingen på søndager. Uansett blir det helt umulig. Dåpen er om 3 uker og ingenting er klart 😄

H.i

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alternativ 1: utebryllup

Alternativ 2: slå sammen dåp og bryllup

Alternativ 3: velg en annen kirke

Alternativ 4: forbli ugift

Anonymkode: c2f68...e0d

Alternativ 5: gifte oss i 2019 i den aktuelle kirken 😃😃

Vi får se 😊 synes det er vanskelig å ta et valg. 

H.i 

Skrevet

Ønsker dere å gifte dere eller å ha perfekte bryllipsbilder på veggen? 

Hvorfor gjøre det så vanskelig? 

Anonymkode: 9ff0a...19b

Skrevet

Ønsker dere å gifte dere eller å ha perfekte bryllipsbilder på veggen? 

Hvorfor gjøre det så vanskelig? 

Anonymkode: 9ff0a...19b

Her kommet det aldri opp bryllupsbilder på veggen 😄 er det så uvanlig å ha et sterkt ønske om hvor man vil gifte seg altså? 

H.i

Skrevet

Gift dere i 2035! Da er alle barna store nok til å ta vare på seg selv eller av hverandre og de kan delta på festen og dere konner dere på bryllupsreise! 

Anonymkode: 387d7...2cd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gift dere i 2035! Da er alle barna store nok til å ta vare på seg selv eller av hverandre og de kan delta på festen og dere konner dere på bryllupsreise! 

Et det virkelig så rart at jeg ikke ønsker å gifte meg få mnd etter en fødsel 😃?  Blir ikke noe bryllupsreise uansett så det har ingenting med barna å Gjøre. Barna skal Være med i bryllupet og det blir invitert mange barn. Men kunne tenkt meg å sluppet å ha en fullammende baby den dagen. 

H.i

Skrevet

Et det virkelig så rart at jeg ikke ønsker å gifte meg få mnd etter en fødsel 😃?  Blir ikke noe bryllupsreise uansett så det har ingenting med barna å Gjøre. Barna skal Være med i bryllupet og det blir invitert mange barn. Men kunne tenkt meg å sluppet å ha en fullammende baby den dagen. 

H.i

Jeg skjønner det, men hvis man utsetter det hele tiden pga alt som ikke ble akkurat slik en ville, så blir dere ikke gift. Tenk om den rette kjolen ikke er i salg før 2025 og lokalet dere vil ha ikke er ledig før i 2021 og så er kirken ledig i 2019. Poenget til mange her er at hele drømmen om det perfekte bryllup aldri kan oppfylles totalt og at dersom dere ikke får kirken neste år, så er vi et land med så uendelig mange flotte kirker i alle bygder. Tenk om restaureringen fortsatt pågår i 2019! Perfekt er hva dere gjør det til og hva dagen handler om. Ikke korken eller middagen eller gavene eller været.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...