Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er oppi en kinkig situasjon og prøver å løse den på best mulig måte da jeg ærlig talt er rådvill. Jeg og min samboer klør oss i hodet og skjønner ikke helt logikken til far.

Jeg har vært til samtale hos fvk i fjor og fikk beskjed der om at jeg ikke kan tvinge far til å ha barna, selvom barna har rett til å se han. 

Far til barna skal i utgangspunktet ha en uke ferie med dem nå til sommeren (fast hvert år) men nå vil han ikke, etter at det er avtalt og skrevet det på samværsavtale. Han mener det ikke har noe poeng og blir som en lang helg og at barna ikke vil kose seg der så lenge. Han vil ikke ha dem lenger enn en uke heller, for det blir visst for lenge det også.

Kan far virkelig bare si; Nei, forresten. Jeg vil ikke ha dem i en uke for det blir bare kaos og kjas? Det blir visstnok kaos i familiedynamikken han har der.

Gjelder virkelig ikke en samværsavtale når den er underskrevet av far? 

Barna har jeg forberedt på at de skal være hos far i en uke og de syntes det var greit. Men etter samvær nå, så er det ikke så greit allikevel.

Jeg spør hovedsaklig; Kan han bryte den samværsavtalen uten videre?

Anonymkode: fff50...6dc

Videoannonse
Annonse
Gjest grønteple
Skrevet

Jeg hadde hvertfall ikke trumfet gjennom den ferieuke da han tydeligvis ikke vil! Stakkars barn... 

Skrevet

Ja, jeg mistenker jo at far legger ord i munnen på barna der :-/ 

Hvordan kan jeg gå frem for å få ungene hos meg på fulltid når det er litt "velg og vrak" på når han skal ha dem? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg mistenker jo at far legger ord i munnen på barna der :-/ 

Hvordan kan jeg gå frem for å få ungene hos meg på fulltid når det er litt "velg og vrak" på når han skal ha dem? 

HI her forresten;

Ungene har det jo fint forteller dem. De forteller hva de har gjort, og at de har hatt det gøy. Så er jo to forskjellige oppfatninger. 

Gjest grønteple
Skrevet

Så bra at ungene koser seg da de er der da ☺️

Da ville jeg prøvd å få far til å skrive det han sier (mail, sms) og vist det fram på fvk. Så tatt det derfra

Skrevet
2 minutter siden, grønteple skrev:

Så bra at ungene koser seg da de er der da ☺️

Da ville jeg prøvd å få far til å skrive det han sier (mail, sms) og vist det fram på fvk. Så tatt det derfra

Ja, de koser seg😊👌 

Jeg har alt skriftlig på sms fra han, så det er ikke noe problem. 

Gjest grønteple
Skrevet

Da ville jeg bestilt time på fvk og hørt hva de sier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...