Julieejs Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Hei alle flotte mammaer, er det noen som har input her?Jeg var på trilletur med min sønn på 6 uker i dag. rett før vi gikk ut spiste han 135 ml så jeg tenkte at da gikk det fint å gå tur en times tid (jeg går mye tur, så erfaring tilsier at han da sover 2-3 timer. han bruker å sove godt i vogna) Men, da jeg var ca 1.5 km hjemmefra våkna han med et BRAK, sulten og overtrøtt. Jeg hadde ikke med meg mat (mme) og det var sterk sol ute, så jeg begynte å løpe mens jeg prøvde å trøste med stemmen.Det var helt grusomt. Normalt lar jeg han ikke gråte i 10 sekunder en gang, men nå hadde jeg ikke noe valg, jeg var jo alene og hadde ingen sted og gå annet enn å løpe hjemover. Jeg delammer kun, pga veldig lav produksjon, så lille spiser alle hovedmåltider med flaske, men ammer mindre måltider. Han vil ikke ta puppen når han er ordentlig sulten eller nett har våknet, fordi han blir så utålmodig. Jeg ble så desperat at jeg stoppet halvveis i en skygge under et tre og tok han opp og prøvde og amme men han nektet, så jeg måtte legge han ned igjen og fortsette og løpe1.5 km i oppoverbakke løp jeg, tok 15 min. 15 min med fryktelig vræling, så han hikstet. gjorde så vondt i mammahjertet. Har sittet med han inntil meg hele resten av dagen.spørsmålet mitt, er han traumatisert av dette?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Så skjønn du er 💕 Sånne ting skjer samme hvor godt man prøver å forberede og planlegge og ingen skade skjedd! Han ble tatt vare på av mamman sin, og selv om han nok var sint var han ikke utsultet. Kanskje han hadde litt knip. Så bare slapp av, han får ingen traumer av dette og du må prøve å slappe av litt. Det er stritt å være førstegangsmamma Anonymkode: afdba...c81
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Det har nok gått helt fint, det er sånt som skjer de aller fleste innimellom. Men sånn for ettertiden, ta med så du kan blande en flaske mme og f eks en bæresele i tilfelle det ikke er mat som er behovet, men bare det å ville være oppe. Anonymkode: f30d3...e45
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 16 minutter siden, Julieejs skrev: Hei alle flotte mammaer, er det noen som har input her?Jeg var på trilletur med min sønn på 6 uker i dag. rett før vi gikk ut spiste han 135 ml så jeg tenkte at da gikk det fint å gå tur en times tid (jeg går mye tur, så erfaring tilsier at han da sover 2-3 timer. han bruker å sove godt i vogna) Men, da jeg var ca 1.5 km hjemmefra våkna han med et BRAK, sulten og overtrøtt. Jeg hadde ikke med meg mat (mme) og det var sterk sol ute, så jeg begynte å løpe mens jeg prøvde å trøste med stemmen.Det var helt grusomt. Normalt lar jeg han ikke gråte i 10 sekunder en gang, men nå hadde jeg ikke noe valg, jeg var jo alene og hadde ingen sted og gå annet enn å løpe hjemover. Jeg delammer kun, pga veldig lav produksjon, så lille spiser alle hovedmåltider med flaske, men ammer mindre måltider. Han vil ikke ta puppen når han er ordentlig sulten eller nett har våknet, fordi han blir så utålmodig. Jeg ble så desperat at jeg stoppet halvveis i en skygge under et tre og tok han opp og prøvde og amme men han nektet, så jeg måtte legge han ned igjen og fortsette og løpe1.5 km i oppoverbakke løp jeg, tok 15 min. 15 min med fryktelig vræling, så han hikstet. gjorde så vondt i mammahjertet. Har sittet med han inntil meg hele resten av dagen.spørsmålet mitt, er han traumatisert av dette? Han er ikke traumatisert av det ☺️ Fin mamma du 💕 Anonymkode: 5eb44...745
Julieejs Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2017 Tusen takk for fine svar <3 Helt enig, lesson learned, mat skal alltid være pakket uansett fra nå av. Jeg har alltid pleid å ha med mat i en sekk, men selvfølgelig akkurat i dag, tenkte jeg at det ikke var nødvendig siden han aldri våkner før vi er hjemme uansett. Big mistake
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 Tror ikke det finnes et eneste barn som ikke opplever en slik episode eller flere, enten i vogna eller i bilen. Det går helt fint selv om det er grusomt for både liten og stor akkurat der og da. Anonymkode: b5ef8...13f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 Hvilken forskning benytter dere dere av når dere er så sikre på at spebarnet ikke er traumatisert? Hadde vært interessant lesing 😊 Anonymkode: a967e...837
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 Uff da det går nok helt fint 😀 min lille på 10 uker begynte en gang å hylgrine på tur og jeg måtte tilslutt ta han opp. Han ville ikke ha pupp men ville ikke Være i vogna mer. Så jeg måtte bære han hele veien hjem ca 1 km...tungt 😨 heldigvis ikke skjedd så ofte. Anonymkode: a4d4c...de8
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken forskning benytter dere dere av når dere er så sikre på at spebarnet ikke er traumatisert? Hadde vært interessant lesing 😊 Anonymkode: a967e...837 På hva slags måte ville det blitt traumatisert da? Har selv 3 barn og har opplevd at slikt skjer fra tid til annen. Og særlig med min eldste som ikke likte verken å ligge i vogn eller kjøre bil. Han er nå blitt noen år gammel og jeg vet ikke helt hva jeg skulle sett etter for å betrakte han som traumatisert etter slik skriking. Anonymkode: f30d3...e45
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 Føler med deg, du høres ut som en nydelig mor. Tviler sterkt på at han ble traumatisert. Da hadde mine tvillinger vært klin kokko, for de måtte bare (dessverre) lære seg å vente mens mor holdt på med den andre eller storebror. Hadde noen fæle økter når jeg skulle feks bade en, og den andre vræla!! Tror det er noe helt annet når de merker at foreldrene ikke bryr seg. Stor klem til deg. Anonymkode: 188ab...4d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå