Gå til innhold

Er det vanlig å sniffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kokain i miljøer dere kjenner? Hva tenker dere om småbarnsmødre som sniffer kokain en sjelden gang?

Anonymkode: 64905...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, nei, selvfølgelig er ikke det vanlig. Jeg vet faktisk ikke om noen som gjør det.

Visste jeg om foreldre som brukte det så ville jeg ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet.

Du sniffer?

Anonymkode: c1241...a43

Skrevet

Nei ikke det jeg vet. Tenker ikke så mye annet enn at det er rimelig idiotisk og jeg skjønner ikke vitsen.

Skrevet

Har aldri hørt eller sett noke. Så trur iallefall ikkje det er så vanlig. Men kanskje folk holder det skjult.  

Foretrekker å holde narkomane utanfor kretsen min. 

Anonymkode: c319b...4f3

Skrevet

Nei, jeg er så nærme 100% sikker som det er mulig å bli uten å være sammen med folk 24/7 på at ingen i min omgangskrets tar narkotika

Anonymkode: d8b83...2de

Skrevet

Ikke vanlig! Ellers så har de vett til å skjule det. 

En tidligere klassekamerat sniffet..og ble singel nylig

Anonymkode: 6a22a...12a

Skrevet

Flertallet gjør ikke det. Tror ikke det er vanlig. Noen gjør det helt klart. Det betyr ikke nødvendigvis at de er dårlige foreldre av den grunn, men de utsetter seg selv for unødig risiko. Hvorfor lurer du på det? 

Anonymkode: 95e36...4ea

Skrevet

Fikk høre at det ikke er uvanlig, noe jeg ikke kjøpte. Brukt som en slags escape fra hverdagen med mann og barn og trivialiteter 😁 hi

Skrevet

Det er vell ikke vanlig og sniffe noe som helst og jeg kan si med 100% sikkerhet at ingen i min omgangskrets driver med det.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk høre at det ikke er uvanlig, noe jeg ikke kjøpte. Brukt som en slags escape fra hverdagen med mann og barn og trivialiteter 😁 hi

Nå har jeg ikke for vane og si kontakt bv men her hadde jeg gjort det selv, narkotika og barn hører ikke sammen uansett hvordan man naturliggjør det.

Skrevet

Kjenner flere som har pleid/pleier å sniffe. Men ingen med barn. Alle de jeg kjenner som tar/tok "partydop" skjønte at når de fikk barn så var den tiden over. 

Anonymkode: d6c30...be7

Skrevet

Så uvanlig som alle over her skal ha det til er det ikke, skal jeg love deg... 

som ambulansearbeider av yrke rykker vi stadig ut på "brystsmerter" og "stress symptomer", og under undersøkelsene så må man jo spørre om alt for å kunne hjelpe. Veldig mange innrømmer da sporadisk kokain bruk. (Og finner da kanskje også en underliggende faktor til symptomene). Og dette er ofte voksne mennesker i øvre middelklasse, med barn. 

Hvor bra det er er en annen sak... 

Anonymkode: 0c153...c4a

Skrevet

Desverre er det ikke ukjent for meg å oppleve dette på fest i jobbsammenheng. Jeg har aldri prøvd noe som helst selv. 

Synes det er trist å høre de drar striper på do. Trist å se ungen nydelige jenter rave rundt så jævelig neddopa. 

Jeg vet i allefall hvilke miljøer mine barn ALDRI skal ferdes i som ung. 

Anonymkode: 229ff...78a

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så uvanlig som alle over her skal ha det til er det ikke, skal jeg love deg... 

som ambulansearbeider av yrke rykker vi stadig ut på "brystsmerter" og "stress symptomer", og under undersøkelsene så må man jo spørre om alt for å kunne hjelpe. Veldig mange innrømmer da sporadisk kokain bruk. (Og finner da kanskje også en underliggende faktor til symptomene). Og dette er ofte voksne mennesker i øvre middelklasse, med barn. 

Hvor bra det er er en annen sak... 

Ja, øvre middelklasse det er snakk om, med barn. Kan kokainbruken føre til de symptomene du snakker om? Hi

Skrevet

Kjenner/vet om veldig mange som gjør dette. 

Dette er ikke folk jeg lenger omgås med da vi fikk barn og selvfølgelig ikke holder på med sånt!

Anonymkode: 61af0...849

Skrevet

Ikke uvanlig i høyere klasser på Oslo vest i hvert fall. Også i skuespiller, TV og musikermiljøet. Har vært på nok av kjendisfester opp igjennom.... 

Anonymkode: ca821...9ff

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke vanlig i miljøer jeg vanker i eller kjenner til.

Anonymkode: a7b0f...6f6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, øvre middelklasse det er snakk om, med barn. Kan kokainbruken føre til de symptomene du snakker om? Hi

Det kan det, absolutt. Som sentralstimulerende stoff så gir det økt blodtrykk (pga økt puls, som kan gi angstfølelse og/eller hjerterytme forstyrrelser og brystsmerter), hjerteinfarkt , hjerneblødning og/eller hjerneslag. 

Veldig mange av de jeg kommer borti har i utgangspunktet "stress" i livet sitt som de sliter med å takle, derfor "outlet" igjennom feks kokain og alkohol (alkohol blir ofte brukt for å dempe "nedturen" som kommer etter ca 15-20min). Det de ikke tenker kanskje er at etter den søte kløe kommer den sure svie, for kokain bare forsterker det negative etter bruk. Og angstsymptomer blir sterkere, er du disponert for hjerteproblemer vil dette trigge det, psykiske problemer/psykose kan trigges osv osv 

Det kan gå bra 1 og 2 og 3 ganger, men "pang"... Skremmende at folk er villig til å risikere det, når man har barn som er avhengig av de.

(Amb.arbeideren)

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, nei, selvfølgelig er ikke det vanlig. Jeg vet faktisk ikke om noen som gjør det.

Visste jeg om foreldre som brukte det så ville jeg ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet.

Du sniffer?

Anonymkode: c1241...a43

Dette.

Anonymkode: ca1d0...6c0

Skrevet

Blant foreldrene på skolen der ungene mine går, vet jeg bare om en; hotelldirektøren. 

Anonymkode: 63757...2ea

Skrevet

Vet om ei mor med et barn på 6 år. Hun tar mdma og har tatt kokain. Oppegående, god mamma, har barna i en god skole. Jobber i helsesektoren. Hun gjør det ca 1 gang i året og uten barn tilstede. Altså, det hører med unntaket og er ingen vane. 

Anonymkode: 756aa...b12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...