Gå til innhold

Når ene parten ikke ønsker flere barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er blitt altoppslukende for meg. Vi mistet  en spire tidligere i år. En overraskelse. Nå er en i nær omkrets gravid. Jeg prøver av hele meg å glede meg på deres vegne. Vanskelig både fordi vi mistet og de i praksis har brukt abort som prevensjon. Det er kun jeg som ønsker flere barn. Så sterkt. Jeg elsker barna vi har overalt på denne jord, før noen kommer med sleivete kommentarer om det. Men vi mangler en. Skal jeg bare godta livet som det er? Gå? Det spiser meg opp. 

Anonymkode: 8f6d7...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

de i praksis har brukt abort som prevensjon

Hva mener du med dette? Har hun hatt 10-15 aborter? Eller har hun vært uheldig og tatt en eller to?

Anonymkode: 5eb27...5cd

Skrevet

Går du, er du så egoistisk at jeg har ikke ord for det. Så utrolig slemt mot de barna du allerede har, utsette de for det. Bare fordi mamma måtte ha ett barn til. Og hvem sier at du møter en til å få barn med? Det er ikke så lett, å finne flotte menn, som både vil bli stefar, og gi deg flere barn.

Anonymkode: 62657...c7b

Skrevet

Mange barn har dere da, to?

Du kan ikke seriøst mene at du vil gjøre de to barna til skilsmissebarn for å kanskje kunne innfri ditt eget ønske om et barn til?

Anonymkode: 4657b...19b

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med dette? Har hun hatt 10-15 aborter? Eller har hun vært uheldig og tatt en eller to?

Som i å ikke gidde å beskytte seg gang på gang på gang på gang. Offentliggjøre graviditeten, for å så ombestemme seg osv.

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går du, er du så egoistisk at jeg har ikke ord for det. Så utrolig slemt mot de barna du allerede har, utsette de for det. Bare fordi mamma måtte ha ett barn til. Og hvem sier at du møter en til å få barn med? Det er ikke så lett, å finne flotte menn, som både vil bli stefar, og gi deg flere barn.

Anonymkode: 62657...c7b

Jeg går ikke for å finne en å få barn med. 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange barn har dere da, to?

Du kan ikke seriøst mene at du vil gjøre de to barna til skilsmissebarn for å kanskje kunne innfri ditt eget ønske om et barn til?

Anonymkode: 4657b...19b

Ikke av den grunn alene nei. Ikke til å legge skjul på at det tærer på samlivet og hverdagen.

---—————————————----

jeg må bare få bearbeidet tankene og falle til ro tenker jeg. Men det er sårt. Et hull. 

Skrevet

Jeg tenker det er mer ved abortene hennes enn det du vet.

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker det er mer ved abortene hennes enn det du vet.

Det er ikke det. Det var meg de kontaktet for å snakke og rettferdiggjøre valgene. 

Skrevet

Du får bare si at du ikke ønsker og snakke med vedkommende om aborten hennes siden du selv mistet og er sår pga av det.Du kan heller ikke tvinge mannen til flere barn og jeg syns ikke du kan gå fra mannen når dere har 2 eller flere barn sammen allerede.

Det er tøft men ta tiden til hjelp.

Skrevet

HVor mange barn har du?

Anonymkode: 15cb7...d6d

Skrevet
30 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Du får bare si at du ikke ønsker og snakke med vedkommende om aborten hennes siden du selv mistet og er sår pga av det.Du kan heller ikke tvinge mannen til flere barn og jeg syns ikke du kan gå fra mannen når dere har 2 eller flere barn sammen allerede.

Det er tøft men ta tiden til hjelp.

Nå er de gravide og skal beholde. Orker nesten ikke gratulerer heller. Gruer meg til å treffe dem. Men jeg skal ta meg sammen :) jeg bare må det.  

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HVor mange barn har du?

To

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

To

Da er det egosistisk av deg å presse gjennom for et barn til, eller vurdere å gå. Bruk heller tiden på å ta vare på de du har.

Skrevet

Da blir du bare gravid ved et uhell og vips så er du trebarnsmor. 

Anonymkode: 1a653...f9a

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det egosistisk av deg å presse gjennom for et barn til, eller vurdere å gå. Bruk heller tiden på å ta vare på de du har.

Presser på?? Jeg presser ikke på i det hele tatt. Og de blir tatt vare på. På alle mulige måter. Og elsket. Høyt. De blir på ingen måte neglisjert pga mine tanker og ønsker. 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha ha ha.. så samvittighetsløs er jeg ikke :) Men for all del, supert tips 👍🏻😂

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja for det gjør forholdet videre så enkelt, det kan da hende hun vips en alenemor til 3

Skrevet

Du må enten godta det, eller gå. Du kan ikke tvinge på mannen et barn han ikke ønsker. Her fikk jeg beskjed om at jeg kunne gjerne få flere barn, men det ble ikke med han i så fall. Det var veldig tungt i starten og jeg vurderte å gå flere ganger. Så tok jeg meg sammen og begynte å tenke litt mer. Var det verdt å ødelegge familien for å prøve å få en til? Var det verdt å kanskje ende opp som alenemor til flere barn? Osv. Nå har vi det veldig fint som vi har det, og flere barn blir det ikke :)

Anonymkode: 709f6...3b4

Skrevet

Jeg gidder rett og slett ikke å ha sex med ham lengre. Han sier at vil jeg gå pga ønsket om et barn til, så må jeg bare det. Jeg sier at vil du gå pga ønske om sex igjen, så må du bare det. Gikk fra å ha sex ukentlig, til tørke på 9 mnd nå. Helt greit. 

Anonymkode: 7cf74...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...