Gå til innhold

Hærverk fra 10. klassinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at i forbindelse med et jubileum på min sønns skole så lånte jeg ut noen ting. Nå har noen 10-klassinger brutt seg inn i det glassmonteren der de tengene var og ødelagt de. Dette er ting som ikke lar seg erstatte siden jeg fikk det av min mor som dessverre døde når jeg var 14 år. Jeg kjenner jo at jeg er skikkelig sint, lei meg og skuffet, så hva gjør jeg nå? Selv tenker jeg at de som gjorde dette burde fått nedsatt orden, brev hjem og betalt erstatning. Dette var IKKE et uhell, dette var gjort på pur f….       

Anonymkode: 0194d...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig, de bør også bli fortalt at dette var ting som en privatperson eide og som hadde stor affeksjonsverdi. De bør få vite at de har ødelagt noe du har arvet etter din mor, minner du var veldig glad i.

Kanskje er ikke evnen til refleksjon og konsekvenstenkning helt utviklet enda i et impulsivt øyeblikk, men de har gjerne empati og bør få vite hva det var de ødela for noen. De lærer aldri å tenke seg om før de handler om de ikke blir fortalt om konsekvensene av de dårlige valgene de har tatt.

Anonymkode: 3dbc9...10f

Skrevet

De er vel over den kriminelle lavalder? Nesten så jeg ville anmeldt, og fått saken inn i Konfliktrådet... 

Anonymkode: e89fb...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...