Gå til innhold

Trønderbunadens hodeplagg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trønderbunaden har et hodeplagg som heter hodelin. Er det noen av dere som har det? Hvilken form har tøyet? Firkanta? Kvadrat eller rektangel? Omtrent hvor stort? Hvordan festes det i den "pølsa" man har på hodet? Med nåler? Den "pølsa" man har under, hvordan ser den ut? Hva er inni den?

Jeg spør fordi jeg har lyst å lage en hodelin. Jeg har ikke trønderbunad, og skal ikke prøve å lage en hodelin som er identisk med trønderbunad-hodelinet. Men jeg har lyst å lage noe som ligner, altså et slags skaut i hodelin-stil.

Anonymkode: fd026...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trønderbunaden har et hodeplagg som heter hodelin. Er det noen av dere som har det? Hvilken form har tøyet? Firkanta? Kvadrat eller rektangel? Omtrent hvor stort? Hvordan festes det i den "pølsa" man har på hodet? Med nåler? Den "pølsa" man har under, hvordan ser den ut? Hva er inni den?

Jeg spør fordi jeg har lyst å lage en hodelin. Jeg har ikke trønderbunad, og skal ikke prøve å lage en hodelin som er identisk med trønderbunad-hodelinet. Men jeg har lyst å lage noe som ligner, altså et slags skaut i hodelin-stil.

Anonymkode: fd026...f3c

"En" hodelin? Det heter vel et? 

Jeg tror et bunadkurs kunne være noe for deg. 

Anonymkode: 549ca...4c0

Skrevet

Huff, det var et unyttig svar! Hehe... Men du skal pinadø ha takk likevel ;-) Det må sies at jeg kjente på meg at "en hodelin" blei feil, men tenkte who cares! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...