Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Trønderbunaden har et hodeplagg som heter hodelin. Er det noen av dere som har det? Hvilken form har tøyet? Firkanta? Kvadrat eller rektangel? Omtrent hvor stort? Hvordan festes det i den "pølsa" man har på hodet? Med nåler? Den "pølsa" man har under, hvordan ser den ut? Hva er inni den? Jeg spør fordi jeg har lyst å lage en hodelin. Jeg har ikke trønderbunad, og skal ikke prøve å lage en hodelin som er identisk med trønderbunad-hodelinet. Men jeg har lyst å lage noe som ligner, altså et slags skaut i hodelin-stil. Anonymkode: fd026...f3c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2017 #2 Skrevet 9. mai 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Trønderbunaden har et hodeplagg som heter hodelin. Er det noen av dere som har det? Hvilken form har tøyet? Firkanta? Kvadrat eller rektangel? Omtrent hvor stort? Hvordan festes det i den "pølsa" man har på hodet? Med nåler? Den "pølsa" man har under, hvordan ser den ut? Hva er inni den? Jeg spør fordi jeg har lyst å lage en hodelin. Jeg har ikke trønderbunad, og skal ikke prøve å lage en hodelin som er identisk med trønderbunad-hodelinet. Men jeg har lyst å lage noe som ligner, altså et slags skaut i hodelin-stil. Anonymkode: fd026...f3c "En" hodelin? Det heter vel et? Jeg tror et bunadkurs kunne være noe for deg. Anonymkode: 549ca...4c0
H.K.H Skrevet 9. mai 2017 #3 Skrevet 9. mai 2017 Huff, det var et unyttig svar! Hehe... Men du skal pinadø ha takk likevel ;-) Det må sies at jeg kjente på meg at "en hodelin" blei feil, men tenkte who cares!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå