Gå til innhold

Noen dyrleger her? Eller andre som har peiling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte avlive katten min pga alvorlig sykdom.

Katten var syk og jeg visste ikke hva som var galt, så leverte henne hos dyrlege på morgenen og dro hjem (pga at det kunne ta tid før de fikk begynt med henne).

Fikk tlf etter et par timer om at de hadde tatt blodprøve og at det ikke så bra ut. Avliving var det beste.

Skulle få regning i posten.

Regninga kom på 2600 kr. Jeg syns det var mye mtp at det bare ble tatt blodprøve og så at katten ble avlivet. 

Er dette normal sum ved en slik hendelse? Har ikke vært borti det før, så har ingenting å sammenligne med.

Anonymkode: 0034f...8ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avlivning koster såpass. 

Men det er variasjoner. Dyret får beroligende før de setter den siste sprøyta. 

Var det en ukedag eller helg?

Det kommer helgetillegg i helger. 

Anonymkode: 3f701...60c

Skrevet

Konsultasjon med prøvetaking koster fort nærmere tusenlappen. Koster en del for selve avlivningen også. Har du hentet katten? Vet ikke om det er lov å begrave selv men hvis du ikke har gjort det må du også betale for at de tar seg av den biten... Og ja det er dyrt.. 

Anonymkode: 2bcb9...b68

Skrevet

Det var på en vanlig ukedag. Dyrlegen tok seg av katten etterpå. Det koster 350 kr, så det er greit.

Det er sikkert riktig, men ble allikevel overrasket over prisen mtp at jeg bare leverte henne, en blodprøve og avliving. Har som sagt ingen erfaring med dette fra før.

Hi 

Anonymkode: 0034f...8ef

Skrevet

Jeg er dyrlege (men jobber ikke med smådyr). Prisen er helt vanlig, ikke spesielt dyrt.

De har ikke bare tatt blodprøve og avlivet, de har også foretatt en klinisk undersøkelse, funnet behov for blodprøve, tatt den, analysert den (ikke billig), snakket med deg... legg på medisiner, mva, kremering. Journalføring. Kostnader til assistenter, husleie, strøm +++ etterutdanning, arbeidsgiveravgift, pensjon.

Anonymkode: e14a2...08f

Skrevet

Mener det koster 1300 kr på klinikken her å bare avlive, i tillegg har jo du betalt for "innleggelse", undersøkelse, blodprøve med analyse og håndtering av katten etterpå. Blir nok fort over en tusenlapp for det også ja...

Anonymkode: 9e3e7...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...