Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Min mamma er død. Hennes tante som ikke har egne barn ligger for døden. Hun har to nieser, min tante og da min avdøde mamma. Disse to er da arvinger. Siden mamma er død, er det jeg og min bror som arver eller mammas ektemann som lever videre med ny kjæreste (ikke gift med ny kjæreste). Noen som vet? Anonymkode: d8c12...e74
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Mener arven skal gå i rett nedadgående linje, at det dermed blir deg og din bror som arver din grandtante - såsant grandtanten ikke har skrevet et testamente som sier noe annet. Det er vel ikke pliktdelsarv så lenge hun ikke har egne barn. Hvis din mors ektemann (ikke din far?) sitter i uskiftet bo så bør du kanskje sjekke hva som da skjer, om arven går inn i boet, eller direkte til deg og din bror. Anonymkode: 0e9f1...955
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mener arven skal gå i rett nedadgående linje, at det dermed blir deg og din bror som arver din grandtante - såsant grandtanten ikke har skrevet et testamente som sier noe annet. Det er vel ikke pliktdelsarv så lenge hun ikke har egne barn. Hvis din mors ektemann (ikke din far?) sitter i uskiftet bo så bør du kanskje sjekke hva som da skjer, om arven går inn i boet, eller direkte til deg og din bror. Anonymkode: 0e9f1...955 Den går ikke inn i boet, for stefar kan ikke sitte i uskiftet bo. Anonymkode: 60bbc...846
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min mamma er død. Hennes tante som ikke har egne barn ligger for døden. Hun har to nieser, min tante og da min avdøde mamma. Disse to er da arvinger. Siden mamma er død, er det jeg og min bror som arver eller mammas ektemann som lever videre med ny kjæreste (ikke gift med ny kjæreste). Noen som vet? Anonymkode: d8c12...e74 Ja, du og din bror tar din mors plass. Til sammen skal dere to ha like mye som tanta di, siden hun og din mor har samme arverett. Anonymkode: 60bbc...846
Evablaum Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Den går ikke inn i boet, for stefar kan ikke sitte i uskiftet bo. Anonymkode: 60bbc...846 Det kan han!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 5 minutter siden, Evablaum skrev: Det kan han! Kun om særkullsbarn har godkjent det. Anonymkode: c25d9...87d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 12 minutter siden, Evablaum skrev: Det kan han! Spiller likevel ingen rolle, for morsarven er særeie. Anonymkode: 60bbc...846
Nyttårs barn Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Så lenge din mors tante ikke har barn, er gift eller har skrevet et testamente går arven til hennes foreldres andre barn, altså søsken. Siden din mor er død, går hennes halvdel til hennes barn. Selv om din mor hadde vært gift med din far da hun døde så har ikke han arverett etter din mors slektninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå