Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Datteren min er allergisk mot hund. Tar medisiner, pga reagerte kraftig. Måtte bytte plass på skolen da venninnen hadde hund og katt. I dag har vi vært hjemme hos noen med hund, det gikk foreløpig bra. I helgen har vi bedt inn til bursdag til datteren vår og farmor og farfar kan ikke komme om de ikke kan komme med hunden, da den ikke kan være alene. Ville dere sagt Ok og vasket huset i etterkant!!? Vet det betyr mye for datteren min at de kommer. Anonymkode: 831e0...bea
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Dersom farmor og farfar prioriterer hunden over barnebarnets helse får de la vær å dukke opp da. De vet når ungen har bursdag, de har kunnet skaffe hundevakt. Eller kennel. Dere som foreldre kan da ikke ofre datterens helse for hunden! Anonymkode: 7c2e9...893
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Har du skrevet om disse besteforeldrene før? Jeg ville faktisk sagt nei. Om besteforeldre ikke kan prioritere barnebarnet noen timer foran hunden, da er de faktisk ikke glad i jenta. Hvor god bursdag og dager i etterkant får jenta for at besteforeldrene skal få gjøre henne syk "for hennes skyld". Ville sagt til besteforeldrene at det er synd de setter hunden foran barnebarnets helse, men at det er deres valg. Om de kommer uten hund og i rene klær som ikke er full av hundehår kan de komme, hvis ikke får de bare være hjemme med hunden og tenke gjennom hva de forteller jenta med sine prioriteringer. Anonymkode: 9e04f...78e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Har ikke skrevet om det før. De tror hunden er et menneske. Datteren vår skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan komme og mener vi kan stenge av den ene stuen, og rengjøre der etterpå. Jeg tenker jo som dere over, og at vi bør statuere et eksempel, men føler det blir vanskelig når barnet er så overbegeistret over at de skal komme. Anonymkode: 831e0...bea
It's all about me Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 For det første er det helt idiotisk å ikke lære en hund å være alene hjemme noen timer. En hund er faktisk roligere og tryggere alene i sitt eget hjem enn å bli dratt med over alt til enhver tid. Men når saken først er slik at de ikke vil la den være hjemme hadde jeg svart at den dessverre ikke kan være med inn pga ekstrem allergi og allergener som sitter igjen i huset i lang lang tid etterpå. MEN at du kunne ordne en avskilt plass i hagen men skygge hvor den får slappe av i fred....og en lang line.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke skrevet om det før. De tror hunden er et menneske. Datteren vår skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan komme og mener vi kan stenge av den ene stuen, og rengjøre der etterpå. Jeg tenker jo som dere over, og at vi bør statuere et eksempel, men føler det blir vanskelig når barnet er så overbegeistret over at de skal komme. Anonymkode: 831e0...bea Da er det tydeligvis flere som har slike besteforeldre :/ Når jeg tenker meg om så var det muligens bestefars nye kone som var hundegal på samme måte i den ene tråden jeg tenker på. You are (dessverre) not alone... Det er jo ikke bare å stenge av stuen. Besteforeldrene har hundehår på seg, de må bære hunden til riktig stue, hundehår kommer ellers i huset, det kommer inn i støvsuger, vaskefiller osv. Jeg ville ikke gått med på det, men gjør dere det - få besteforeldre til å ta med støvsuger og be dem støvsuge og vaske etter seg Jeg ville vært forsiktig. Er jenta heldig kanskje hun vokser av seg allergien. Men om hun utsettes for mye for allergenene så risikerer hun jo at allergien øker. Anonymkode: 9e04f...78e
Mostly Harmless Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Nei, det ville jeg ikke utsatt en allergiker for. Vi finner fortsatt hundehår hjemme selv om hunden har vært død i flere år, så å med viten og vilje "infisere" hjemmet til jenta? Nei, det ville jeg ikke gjort.
Lolitalolita Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Hund er dyr, ikke menneske. Selv om mange hundeeiere ikke er enige i det. Hos oss kommer ikke hund med inn, uansett hvem sin det er. Og vi har ikke engang allergi i huset. Vi har venner og familie med hund, men har faktisk aldri opplevd at noen spør om å få ta den med på besøk. Svigerforeldrene er innimellom innom her når de er ute og går tur. Da får hunden være ute hvis vi er inne, ved veldig dårlig vær får den stå i gangen. Jeg syns det er veldig unaturlig å ikke ta hensyn til barnebarnets helse, og en bursdagsfeiring varer da ikke allverden med tid. Er de pensjonister, siden den aldri har lært å være hjemme alene selv i kort tid? Jeg vet min bestemor ikke engang ville få seg en ny selskapskatt fordi ett voksent barnebarn var blitt allergisk og kunne tenkes å komme på besøk. Vedkommende bor såpass langt unna at det er tilfellet kanskje en gang hvert tredje år. Da syns jeg det er greit å tenke på seg selv.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 Er det dine foreldre eller svigers? Jeg har en annen tone til mine foreldre enn det mannen har til sine. Hadde det vært mine foreldre... Jeg hadde satt de på plass ! De hadde ikke turt å ikke kommet, uten hunden. Jeg er stille og ordentlig, men dette hadde jeg rett og slett ikke akseptert Anonymkode: 4bcee...683
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 Det er mine svigers. Egentlig veldig snille, men de tror hunden er et spedbarn de må ha med overalt. Hunden har sitt eget rom og blir lagt hver kveld! Hadde det vært mine foreldre hadde jeg sagt i klartekst hva jeg mente. Jeg sendte en mld istad og skrev at hunden kunne være i lysthuset vi har på verandaen. Men at jeg ikke kunne utsette min datter for hund når hun er så allergisk. Hun trenger sikkert en dag å svelge det på, for dem ER hunden et menneske, hun sier det selv: Den hunden er ei lita jente i en hundekropp! Anonymkode: 831e0...bea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå