Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Søsteren min har en baby på 5 mnder å har tenkt å kjøpe både bilstol og redningsvest til babyen fra europris.Er dette virkelig trygt? Mener å hvertfall ha lest mye negativt om bilstolene. Anonymkode: 3d2fb...665
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Absolutt ikke bilstol fra europris til en så liten en. Her bør hun bruke PLUS-test for å se at stolen er god. Godkjent er ikke det samme som trygg og sikker. Redningsvest vet jeg lite om. Anonymkode: 25363...2ee
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Europris har bare fremovervendte bilstoler. En baby på 5 mnd har ingenting en slik stol å gjøre(det har forsåvidt ingen barn under 5 år) Stolene i merket Europris selger gjør det forøvrig veldig dårlig i tester. Anonymkode: bba4a...0a0
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt ikke bilstol fra europris til en så liten en. Her bør hun bruke PLUS-test for å se at stolen er god. Godkjent er ikke det samme som trygg og sikker. Redningsvest vet jeg lite om. Anonymkode: 25363...2ee Argumentet hennes er butikker ville jo ikke solgt bilstol og redningsvester som ikke er godkjente.Men jeg mener å ha lest ar hvertfall bilstolene kom veldig dårlig ut i testen.Føles ikke betryggende ut at hun tenker å bruke det til barnet sitt.Jeg har sagt min mening å håper virkelig hun tar til fornuft. Anonymkode: 3d2fb...665
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Europris har bare fremovervendte bilstoler. En baby på 5 mnd har ingenting en slik stol å gjøre(det har forsåvidt ingen barn under 5 år) Stolene i merket Europris selger gjør det forøvrig veldig dårlig i tester. Anonymkode: bba4a...0a0 Da har jeg sikkert bare misforstått henne,da mente hun sikkert når han ble eldre at hun da vil kjøpe bilstol fra europris. Nå har hun selvsagt bakovervendt bilstol til han. Anonymkode: 3d2fb...665
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 De har babyseter på Europris også. Og forrige uke hadde de Recaro sete avbildet. De har merkevarer også fra tid til annen. Men neppe toppmodellen da... Anonymkode: 6e7d9...755
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Argumentet hennes er butikker ville jo ikke solgt bilstol og redningsvester som ikke er godkjente.Men jeg mener å ha lest ar hvertfall bilstolene kom veldig dårlig ut i testen.Føles ikke betryggende ut at hun tenker å bruke det til barnet sitt.Jeg har sagt min mening å håper virkelig hun tar til fornuft. Anonymkode: 3d2fb...665 Det er argumentet til mange. Men det er stor forskjell på godkjent og faktisk sikre. Håper du når inn til henne! Mye selges lovlig, men er likevel ikke bra for oss. Så argumentet holder liksom ikke vann Anonymkode: 25363...2ee
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er argumentet til mange. Men det er stor forskjell på godkjent og faktisk sikre. Håper du når inn til henne! Mye selges lovlig, men er likevel ikke bra for oss. Så argumentet holder liksom ikke vann Anonymkode: 25363...2ee Det er ikke ofte jeg sier min mening om ting,men akkurat dette gjorde meg veldig bekymret så sa hva jeg mente om det. Anonymkode: 3d2fb...665
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 Godkjent er dessverrre ikke det samme som trygt. Det skal lite til for å få den godkjenningen. Så man bør absolutt lese seg opp på tester av bilsoler også. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange syns det er greit å gamble på sikkerhet i bil. Det er få situasjoner der utfallet kan bli fryktelig ille om det skulle gå alt, så hvorfor ikke være føre var? https://www.forbrukerradet.no/test/2014/billige-barneseter-hold-deg-unna/ Anonymkode: bba4a...0a0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 Jeg kunne nok fint kjøpt en sånn "pute" man bruker til større barn på Europris men ikke barnebilsete... det føles bare ikke særlig ok selvom de er godkjent... Jeg bruker aldri å kjøpe det dyreste av alt mulig - handler klær og diverse på mange billigbutikker uten å stresse med det.. Har heller ikke det dyreste barnesetet vi fant, men har et som har gjort det BRA i tester, som vi stoler på.. Bilsikkerhet er ikke noe vi sparer inn på.. Anonymkode: dbf04...8d6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 Vi har billig beltestol fra Biltema i jobbebilen til mannen, men da er det jo snakk om barn fra 3-4 år og oppover. Det er alltid jeg som henter i barnehagen, men ingen regel uten unntak så det er greit med et sete i mannens bil også, og der står da en beltestol fra Biltema. Som hovedsete til baby ville jeg gått for noe som kom bra ut i test altså. Redningsvest til barn er helt ok å kjøpe på europris, det viktigste er at de har stropper mellom bena så den ikke glir av og skikkelig krage så de snur seg til ryggleie i vannet. Hadde vært mer skeptisk til slike vester som skal blåse seg opp av seg selv som voksne bruker, der hadde jeg nok ikke stolt på billigvariantene. Jeg har skolegutter som har både våtdrakt og seilervest fra Europris som de bruker når vi trekker de i tube osv etter båten, det fungerer utmerket. Anonymkode: 31b3a...43a
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #12 Skrevet 8. mai 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har billig beltestol fra Biltema i jobbebilen til mannen, men da er det jo snakk om barn fra 3-4 år og oppover. Det er alltid jeg som henter i barnehagen, men ingen regel uten unntak så det er greit med et sete i mannens bil også, og der står da en beltestol fra Biltema. Som hovedsete til baby ville jeg gått for noe som kom bra ut i test altså. Redningsvest til barn er helt ok å kjøpe på europris, det viktigste er at de har stropper mellom bena så den ikke glir av og skikkelig krage så de snur seg til ryggleie i vannet. Hadde vært mer skeptisk til slike vester som skal blåse seg opp av seg selv som voksne bruker, der hadde jeg nok ikke stolt på billigvariantene. Jeg har skolegutter som har både våtdrakt og seilervest fra Europris som de bruker når vi trekker de i tube osv etter båten, det fungerer utmerket. Anonymkode: 31b3a...43a Tenker at beltestoler er litt annerledes enn barneseter til mindre barn. Så det mener jeg er innafor.. Glemte selv å svare ang redningsvester, men her er jeg enig med deg. Både redningsvestene og flytevestene fra Europris er helt fine men ville heller ikke kjøpt av den typen som blåser seg opp når man trekker i snor eller treffer vann... Bedre med de vanlige som man enkelt og greit kan teste om virker (og det gjør de). Anonymkode: dbf04...8d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå