Gå til innhold

Hormonspiral og menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer hormonspiral. Aldri hatt spiral før. Hvordan blir det med menstruasjonen, spesielt den første tiden. Er man beskyttet med en gang? 

Anonymkode: 578da...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blør litt i noen dager etter innsetting, men etter det har jeg ikke mensen. Blør et par ganger i året, men det merker jeg kun når jeg tørker meg etter å ha tisset. Elsker hormonspiralen :D 

Anonymkode: 4c351...938

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blør litt i noen dager etter innsetting, men etter det har jeg ikke mensen. Blør et par ganger i året, men det merker jeg kun når jeg tørker meg etter å ha tisset. Elsker hormonspiralen :D 

Anonymkode: 4c351...938

Dette. 

Hatt hormonspiral i to år mellom nr to og tre, og 4,5 år etter minstemann. 

Anonymkode: 79fea...05b

Skrevet

Jeg er vist litt uheldig jeg da 😐 satt inn i oktober.  Blødde litt noen uker. Og fra desember blør jeg ca 2 uker. Men mye mindre enn normalt. Men så lei!!! Har tenkt tanke  på å ta den ut

Anonymkode: 7409e...1ef

Skrevet

Med første blødde jeg i 4,5 mnd først og så mensen som normalt.

Med nr.2 blødde jeg i ca en uke og så mye blødninger ofte som varer i 2 uker. Ser ut som det fortsetter slik og vurderer å ta den ut. Får prøve litt til først :(

Anonymkode: 55e9d...11c

Skrevet

Hadde småblødninger hver dag i ca 3 mnder. Så ca 1 ukes opphold før mensen kom 🙈 Gleder meg til fortsettelsen...

Anonymkode: f964d...3f8

Skrevet

Takk for svar! Bestilte time i dag... ble bedt om å ta smertestillende 2 timer før. Er det veldig vondt å få satt den inn?  gruer meg litt. ..

Skrevet

Har vært idag og byttet hormonspiral. Finnes ikke vondt 😊 nå har jeg sikker prevensjon de neste 5 år😊 gå for den !

Anonymkode: 6e193...2ab

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Bestilte time i dag... ble bedt om å ta smertestillende 2 timer før. Er det veldig vondt å få satt den inn?  gruer meg litt. ..

Kjente ingentig!! Slapp godt av og pust med magen. De fleste jeg kjenner kjente veldig lite. Vet det står på nettet det kan gjøre litt vondt... kanskje for noen?! Men tror du kan slappe av:):)

Anonymkode: 25ac7...5c6

Skrevet

Hadde veldig vondt etter innsett av første i flere dager og vondt samme dagen  med nr.2.

Du vet ikke hvordan det blir for deg så ta det som det kommer.

Anonymkode: 55e9d...11c

Skrevet

Ta godt med Ibux og 1 g Paracet på forhånd så slipper du murringer etterpå. Ubehagelig akkurat når de setter tanga på livmorhalsen og litt når hun fører inn spiralen. Men vondt er det ikke. Jeg ville ikke gjort det hos fastlegen da, gjør det alltid hoe ei venninne som er gynekolog. Ikke hatt mensen på 12 år👏🏻👏🏻

Anonymkode: f40bf...7fa

Skrevet

Jeg må helt ærlig si at jeg syntes det var nokså vondt å få den satt inn (gjorde det hos fastlegen). Men for min del var det absolutt verdt det. Jeg blødde ett par uker etter innsett, og siden det har jeg bare blødd bittelitt en gang i mnd. Det er så lite at det holder med vanlig truseinnlegg. Kjempefornøyd med spiral!!!

Anonymkode: 39648...324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...