Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Er dere venn med ekser på FB? Ekser dere har et avklart forhold til? Ble så paff nå. Ingen big deal men må høre da, om jeg er for avslappet. Oppdaget at min tidligere samboer (15 år siden brudd, ingen dramatikk, skiltes som venner) på FB, vi har to felles venner så kol opp som venneforslag) Ikke snakket med han på sikkert åtte år. Vi holdt litt kontakt i starten, litt spørsmål om hvordan det går, er alt bra med familien osv. Uansett, jeg bryr meg om han da, vi var veldig unge og det gikk over bare. Sendte venneforespørsel, ingen baktanker, ser på han som en tidligere venn fremfor kjæreste egentlig. Han svarte meg på Mail at han ikke kunne være venn med meg på FB da det var upassende og kona hans ville ikke like det. Jeg satte pris på at han sendte Mail og sa hvorfor men jeg skjønner det ikke. Både mannen min og jeg er venner med ekser på FB og ingen av oss føler noe sjalusi rundt dette. Så hva tenker dere, er det ikke "lov" å være venn med en eks? Og ikke lag dette til en stor greie, jeg respekterer eksen min og synes det er helt greit at han føler det slik. Jeg lurer bare på om jeg har gått glipp av en uskreven regel, eller er dette bare sunn fornuft, som jeg da åpenbart mangler. 😊 Anonymkode: 6bbec...467
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Jeg er venn med omtrent alle mine xer og tidligere knullkompiser på fb. Ser ikke noe problemer med det. Mannen vet ikke at det er x-er, og jeg ser ikke noen grunn til å fortelle han det. Om han hadde spurt ville jeg sagt det. Jeg vet ærligtalt ikke om mannen er venn med noen x-er da jeg kun kjenner til den siste x-en hans, og de er ikke venner, da hun ikke vil pga problematisk forhold. Men han er venn med foreldrene hennes. Anonymkode: a3097...801
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Jeg er venner med min x på fb. Og familien hans. Også venn med en jeg hadde ett kort forhold til, før jeg traff mannen min. Mannen er også venner med de. Han er derimot ikke venn med sin x, men det er fordi de ikke kan snakke sammen i virkeligheten. Anonymkode: c03b1...c27
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Jeg har ikke tidligere kjærester på face av den enkle grunn at jeg valgte å kutte dem ut av livet mitt for en grunn. Jeg har ingen behov for å verken være oppdatert i deres liv eller vite at de har innsyn i mitt liv. Om mannen er venner med sine vet jeg ikke, jeg sjekker ikke hva han gjør der eller hvem han er venn med... Anonymkode: af0ba...fb2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Jeg har to ekser og er venn med begge på facebook, helt uproblematisk i vår verden. Det er sikkert forskjell på forhold da, i vårt er det ikke noe sjalusi, og fortid er fortid. Jeg er ikke uvenn med noen av mine ekser, vi var bare unge og vokste fra hverandre (ene var jeg sammen med fra jeg var 16-18, andre fra jeg var 19 til 23 år, ble sammen med mannen min da jeg var 24). Jeg vet søsteren min er venn med både ekssamboeren og hans nye dame på facebook, de er ikke bestevenner, men omgås i idressklubben o.l. både hun og hennes nye mann og han og hans nye samboer. Har man brudd uten høyt konfliktnivå ser jeg ikke noe galt i å være venner altså. Anonymkode: f8bf0...96f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 Har ex og knullevenner på facebook. Følger derimot ikke exen da jeg ikke har behov for å se hva han oppdaterer. Anonymkode: f33ef...982
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Det er normalt både det ene og det andre, men at denne exen din skriver dette tyder på at deres forhold kanskje er litt betent på sånn fra før. Er jo ulike mennsker på denne jord. Anonymkode: 38c5a...f2f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Er venn med ex på Facebook + hans kone. Min mann er ikke venn med noen av dem, først og fremst fordi de ikke kjenner hverandre i virkeligheten heller. Min mann har mange xer. Er venn med de fleste tror jeg bortsett fra en. Jeg er venn med en av dem fordi vi også omgås i virkeligheten. Har truffet et par vande andre, men ikke slik at jeg synes det er naturlig å være venn på Facebook. Ingen av oss er spesielt sjalu, og begge er trygge på at vi er ferdig med fortiden 😊 Anonymkode: 29604...edd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke tidligere kjærester på face av den enkle grunn at jeg valgte å kutte dem ut av livet mitt for en grunn. Jeg har ingen behov for å verken være oppdatert i deres liv eller vite at de har innsyn i mitt liv. Om mannen er venner med sine vet jeg ikke, jeg sjekker ikke hva han gjør der eller hvem han er venn med... Anonymkode: af0ba...fb2 Samme her. Ser ikke hensikten. Anonymkode: f0c44...3f8
frk Nilsen Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 Har flere ekser på FB. Uten problemer, selv om vi ikke passet som kjærester så har jeg beholdt vennskap med noen av eksene. Vi har også mange felles venner fra tidligere.
Roheryn Skrevet 7. mai 2017 #11 Skrevet 7. mai 2017 Jeg har eksen på vennelista og tenker at det i utgangspunktet er helt ok. MEN jeg ville syntes det var rart om en eks sendte venneforespørsel dersom vi ikke hadde kontakt. Jeg tenker at det er forskjell på om man bare ikke sletter eksen ved brudd, og det å oppsøke og legge sende forespørsel lenge etter brudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå