Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Mannen jobber slik at de går i turnus. Nesten hver helg får de tilbud om å jobbe ekstra. Han melder seg hver gang. Så han jobber ca tre av fire helger. Noen helger kun en dag, andre hele helga. Jeg synes det er fint at han er arbeidsom, og det er godt å ha noen kroner ekstra inn hver mnd. MEN barna våre på 7 og 10 år blir kjempeskuffet. Spesielt hvis de får høre fredag kveld at pappaen deres skal på jobb lørdag morgen. Han tar på seg jobb selv om vi har andre planer, så skjønner godt de blir skuffet. Jeg har sagt mange ganger at vi ikke trenger pengene, og at både jeg og barna heller vil ha han hjemme tre av fire helger(hver fjerde helg er fast). Kanskje han kan ta på seg ekstra i ukedagene istedet når barna er på skolen. Men han fortsetter å ta på seg overtid. De skriver timer, så vet han ikke er utro, men faktisk jobber. Hva gjør jeg? Anonymkode: 3628a...871
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Han skal ha fri gjennomsnittlig hver 3. søndag. Det står i arbeidsmiljøloven, men man må selv sørge for at det blir overholdt. Har han 100% Vet ikke hva du kan gjøre, fortelle han at barna blir skuffet. Har du prøvd det? Be han om å snakke med deg før han sier ja til ekstravakter i helg. Bli enige om hvor mye ekstra han kan jobbe og om at 1-2 helger i måneden må dere ha til familietid. Anonymkode: eb7c4...565
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Han har 100%, så helgene kommer i tillegg. Tipper han jobber ca 140%. Har prøvd å si at barna blir skuffet, men tror han mener han gjør oss en kjempetjeneste mtp pengene han tjener. For de bruker han på familien. HI Anonymkode: 3628a...871
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 En undersøkelse gjort av dødssyke mennesker viser at det de alle angrer mest på er at de ikke tok seg nok tid til familie og venner. Gi ham en liten oppvekker! Siden dere ikke nødvendigvis trenger pengene så MÅ han da kunne ta mindre overtidsjobbing. Anonymkode: 3df7e...0b3
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Jobber han i helsevesenet? Og vasser i damer!? Kan hende han trives bedre på jobb enn hjemme...? Anonymkode: 5a7f0...93c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 Nesten ingen kvinnelige kollegaer. Anonymkode: 3628a...871
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Kommuniserer ikke du og mannen med hverandre? Alt dette kan vel avklares på en to minutters samtale? Du: "Ungene og jeg vil gjerne bruke de tre helgene du ikke jobber på familietid. Kan du slutte å ta på deg frivillig overtid i helger?" Han: "Pengene kommer godt med og de trenger meg på jobb". Du: "Hvis du synes vi trenger pengene eller gjerne vil jobbe noe ekstra, kan du avklare det med familien først, og prioritere å jobbe ukedager i stedet for helg?" Han: "Ok". Anonymkode: 91c0c...1f7
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Dere må snakke sammen. Slik det er nå må jo dere rette dere etter han hele tiden. Ungene blir skuffet og du er jo alltid bunnet litt ekstra opp med å være alene om logestikken alle disse dagene. Han må jo forstå at dere er et team og at ekstra jobbing må avtales med dere. Det er ikke slik at han fortsatt er ungkar og kan gjøre som han vil og at det er dere som må tilpasse dere hele tiden. Noen menn er slik at de tror det eneste som teller er hvor mye de tjener og at dette er det eneste de måles etter hos familie og venner. Jo mer de jobber og tjener jo mer status tror de de får. Jeg snakket en gang med en bekjent der konen nylig var flyttet ut med barna. Han forstod ingenting - i hans øyne var han perfekt: han tjente mye slik at de hadde råd til en kjempeflott hus og kunne kjøpe det de ville. Det at han aldri var hjemme, de små barna knapt visste hvem pappa var, at konen var lei av å måtte melde avbud til sine planer fordi mannen aldri kom hjem fra jobb og dønn sliten etter å stå med alt alene telte liksom ikke.... Og så er det noen som bruker jobben som unnskyldning for å slippe familietid da de synes tiden med barn er slitsom. Anonymkode: 8f1d3...d44
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 Minn ham på at verken pengene eller jobben vil komme til å vokse opp og flytte ut. Men det vil ungene.... Anonymkode: b04d2...203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå