Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Huff, mistenker vi har faenskapet i hus igjen. Vi ble smittet av søskenbarn i fjor sommer da sønnen vår var 1 år. Og nå tror jeg igjen vi har fått smitte. Kjenner jeg er litt lei og frustrert. Googling var ikke lurt! Men altså...hvor ofte kan jeg regne med å få dette? Bor midt i Oslo by..så sikkert nok av smitte rundt omkring Anonymkode: 16d15...7d9
sug lut Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Hatt barn i Oslo i over tjue år og aldri hatt mark i huset, så du har nok hatt uflaks.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Jeg har fire barn mellom 8 og 16 år, og har hatt barnemark i hus to ganger. Begge gangene kom det fra barnehagen Mener jeg leste en gang at det et så vanlig at i en barnehage vil det til enhver tid være minst et barn som har det og at 50% av alle barn får i løpet av oppveksten? Anonymkode: 32cb9...7ca
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Jeg har en gutt på snart 6 år å han har aldri hatt det før. Anonymkode: 50f87...c2e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Hvordan oppdages det? Har barnet ubehag, kløe i rumpa? Har barn på 4 og 7 år. Å ikke opplevd det tidligere. Så vet ikke va symptomene er heller. Anonymkode: 21aeb...a5b
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 Jeg har tre barn mellom 5 og 11 år. Alle har gått fullt i barnehage fra de var ett år. Aldri hatt barnemark i hus. Husker jeg (og søsken) hadde det en gang som barn. Anonymkode: 30777...00e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Har aldri hatt det selv, ikke mine søsken heller og mine barn på 9 og 5 har heller aldri hatt det. *Bank i bordet* Anonymkode: 7ae48...703
Iiiiik Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Jeg har tre barn, og vi har hatt barnemark i hus ved flere anledninger. Seks-sju ganger vil jeg anslå, fordelt på 12-13 år.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 Ene naboungen hadde det omtrent annenhver mnd i et par år . Jeg har hatt barn i 13 år og aldri hatt det i hus Anonymkode: 03160...1bd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 Kommer ikke det av at man får avføring (med egg i) i munnen en gang til. Altså at man ikke vasker seg godt nok på henda etter dobesøk, tar på noe urent eller graver seg i rumpa for deretter få fingerne i munnen? Anonymkode: f67f4...2b2
Iiiiik Skrevet 7. mai 2017 #11 Skrevet 7. mai 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer ikke det av at man får avføring (med egg i) i munnen en gang til. Altså at man ikke vasker seg godt nok på henda etter dobesøk, tar på noe urent eller graver seg i rumpa for deretter få fingerne i munnen? Anonymkode: f67f4...2b2 Ja, æsj, det er jo bare drittunger som får sånt! Eller små barn som putter fingrene i munnen? Sånne små barn som er på steder der andre har spredd denne smitten? I barnehage for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #12 Skrevet 7. mai 2017 Dere som skriver "aldri hatt det i hus" bør være litt mer observant. Dette er kjempevanlig, veldig smittsomt, gir ofte ingen symptomer, og omentrent umulig å bli kvitt for godt siden en eller annen i barnehagen har det til en hver tid. Vi tar kur 2 - 3 ganger i året. Om alle gjorde det ble kanskje vi kvitt faenskapen! Anonymkode: 196b7...999
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #13 Skrevet 7. mai 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som skriver "aldri hatt det i hus" bør være litt mer observant. Dette er kjempevanlig, veldig smittsomt, gir ofte ingen symptomer, og omentrent umulig å bli kvitt for godt siden en eller annen i barnehagen har det til en hver tid. Vi tar kur 2 - 3 ganger i året. Om alle gjorde det ble kanskje vi kvitt faenskapen! Anonymkode: 196b7...999 Man skal ikke ta medisin om man ikke har mark! Vi har hatt dette flere ganger. Nå er det et par år siden sist, men det var en periode vi hadde det flere ganger i året. Anonymkode: de1b9...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå