Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Far flytter 160 mil unna barna sine. Han flytter denne helgen. Han betaler per i dag 4000 for 2 barn. Jeg har sagt at dette må økes nå som han skal ha de kun en helg i mnd i stedet for 40% som han har hatt før. Vi har privat avtale. Han mener han ikke skal øke bidraget fordi foreldrene hans kan ha barna en helg i mnd (kun et barn av gangen) slik at jeg har det litt lettere. Bør jeg kreve mer eller bør jeg kreve den samme summen? Vi har fastsatt bidraget etter utregning fra bidragskalkulator og med så mye mindre samvær vil han skulle betale over 5000 for to barn. Han får også mindre utgifter i og med at han nå blir samboer Anonymkode: 46dcc...ed9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Klart han skal betale mer! Ta det via NAV så slipper du å krangle med han om det Anonymkode: 94856...6ee
3 i april Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Ikke fortsett privat avtale ta det gjennom nav. Det at foreldrene hans vil ha ungene innimellom har ingenting med hans bidragsplikt å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #4 Skrevet 6. mai 2017 Det er jo dette jeg mener også. At han betaler bidrag etter hvor mye HAN er sammen med barna, ikke hvor ofte foreldrene hans kan ta ansvaret for han. Anonymkode: 46dcc...ed9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 2 minutter siden, 3 i april skrev: Ikke fortsett privat avtale ta det gjennom nav. Det at foreldrene hans vil ha ungene innimellom har ingenting med hans bidragsplikt å gjøre. Jeg prøver å holde det til privat avtala da han sier at om jeg tar det via nav, så gidder han ikke betale før det trekkes og det tar ofte litt tid. Spesielt da han driver eget firma Anonymkode: 46dcc...ed9
3 i april Skrevet 6. mai 2017 #6 Skrevet 6. mai 2017 Men da opparbeider han seg gjeld og han får betalingsanmerkninger om han ikke betaler. .. så drit om han søker lån ol. Dessuten kan du søke forskudd så får du ivertfall noe fra nav om han ikke betaler.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #7 Skrevet 6. mai 2017 1 time siden, 3 i april skrev: Men da opparbeider han seg gjeld og han får betalingsanmerkninger om han ikke betaler. .. så drit om han søker lån ol. Dessuten kan du søke forskudd så får du ivertfall noe fra nav om han ikke betaler. Han har allerede betalingsanmerkninger og planlegger ikke å søke lån. Forskudd vil ikke bli så mye som 4000 i mnd, så det vil ikke hjelpe da jeg har lån som må betales Anonymkode: 46dcc...ed9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #8 Skrevet 6. mai 2017 Her hadde jeg sagt "ja,takk"! Han/du vil også få betraktelige reiseutgifter for å avvikle samvær. Ville sagt at du kommer til å fastsette gjennom nav, men at du kommer til å benytte deg av farmor og farfar av mange grunner: -holde kontakten med de -spare penger, -kunne bruke den ekstra inntekten på å dekke ALLE reiseutgiftene slik at DU sikrer barna beholder kontakten med sin far. Når han har betalingsanmerkning som ikke forsvinner tyder det på et gjeldsproblem. Når han får en slik anmerkning leter de etter å trekke han i løpende inntekt. Da er det enten et stort krav, eller flere små i kø. Han er nok i en presset økonomisk situasjon. Realiteten er at han kommer ikke til å ha penger nok til samværsutgifter. Om bidrag er ordnet gjennom NAV må kreditorene respektere det. Så fikser du reiseutgifter så dine barn får beholde kontakten med sin far. Livet hans er sikkert uorganisert, og han er helt sikkert en slabbedask som er skyld i eget kaos. Er han en godhjertet fyr så forsøker han nok alt i alt på å gjøre det bedre med flyttingen sin. Sannsynligvis roter han ting verre til. Du kjenner han best. Muligens er han et egoistisk rævhol? Det er det du som vet. Faren til barna dine holder på å flytte. Er det verdt for dem å holde kontakten, da må du ta grep! Er han snill, eller er han ikke det? Anonymkode: 0c918...31f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Her hadde jeg sagt "ja,takk"! Han/du vil også få betraktelige reiseutgifter for å avvikle samvær. Ville sagt at du kommer til å fastsette gjennom nav, men at du kommer til å benytte deg av farmor og farfar av mange grunner: -holde kontakten med de -spare penger, -kunne bruke den ekstra inntekten på å dekke ALLE reiseutgiftene slik at DU sikrer barna beholder kontakten med sin far. Når han har betalingsanmerkning som ikke forsvinner tyder det på et gjeldsproblem. Når han får en slik anmerkning leter de etter å trekke han i løpende inntekt. Da er det enten et stort krav, eller flere små i kø. Han er nok i en presset økonomisk situasjon. Realiteten er at han kommer ikke til å ha penger nok til samværsutgifter. Om bidrag er ordnet gjennom NAV må kreditorene respektere det. Så fikser du reiseutgifter så dine barn får beholde kontakten med sin far. Livet hans er sikkert uorganisert, og han er helt sikkert en slabbedask som er skyld i eget kaos. Er han en godhjertet fyr så forsøker han nok alt i alt på å gjøre det bedre med flyttingen sin. Sannsynligvis roter han ting verre til. Du kjenner han best. Muligens er han et egoistisk rævhol? Det er det du som vet. Faren til barna dine holder på å flytte. Er det verdt for dem å holde kontakten, da må du ta grep! Er han snill, eller er han ikke det? Anonymkode: 0c918...31f Jeg har jobbet både ved inkassoselskap og hos namsmann, så jeg er klar over hans økonomiske rot. For det meste går det ut på å skaffe seg gjeld for å spille på nett. Veddemål altså. Dette er årsaken til bruddet. Holdt på å spille fra seg gård og grunn. Jeg hadde da allerede hjulpet han ut av en økonomisk "krise" der han skyldte på eksen sin og jeg hadde kontroll på alle pengene våre i 5 år. Så ville han ha kontrollen selv og det gikk galt. når det gjelder reisene, så har jeg forlangt at han kommer ned hit og er sammen med barna her, så det blir hans utgift. Når det kommer til farmor og farfar, så har jeg ingen interesse av å ha kontakt med de eller la barna ha kontakt med de. Det er fars oppgave opprettholde den forbindelsen de har. Det er også hos de han skal bo de helgene han har samvær, så da blir det kontakt med de en helg i mnd. Via nav, vil bli vanskelig da han, som tidligere nevnt, har eget firma. Synes jeg ser denne økonomiske mannen trekke seg selv i bidrag... Anonymkode: 46dcc...ed9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå