Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Noen med erfaring? Jeg synes egentlig litt synd i gutten. Han har det sikkert ikke så greit hjemme. Foreldrene er skilt, og begge virker veldig opptatt av sine nye liv, og lite opptatt av han. Om jeg skal sette det litt på spissen så er han en skikkelig klyse! Han ødelegger skolehverdagen til mange barn, og på fritiden likeså. Slik har det vært fra første klasse. Skolen fikser ikke dette, han er nå 11 år, og fremdelrs temmelig guffen. Andre foreldre har snakket til foreldrene hans, men uten at det har funket. Så noen med erfaring? Hva gjør barnevernet med en slik melding? Bør vi være flere som skriver sammen? Er det noe å gjøre? Anonymkode: ff9c9...730
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Blir vel litt for drøyt å koble inn barnevernet fordi du synest ungen er en klyse.. så sant han ikke har det helt jævlig hjemme, så vil ikke barnevernet løfte en finger, men selvfølgelig kan du sende en bekymringsmelding...ingen hindring det.. vi hadde samme problem med en jente på gamle skolen til barna våre. Barnehagen meldte foreldrene til bv, men ingenting ble gjort.. Anonymkode: 69e86...e5b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Dersom du har sett noe som tilsier at barnet ikke har det bra hjemme så kan du melde til barnevernet. Men om det er dårlig oppdragelse eller kun dårlig tid til barnet, så tror jeg ikke barnevernet kommer så langt. Anonymkode: 1bd98...7f8
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #4 Skrevet 6. mai 2017 Skolen plikter vel å melde for varige, alvorlige adferdsproblemer? Det tviler jeg er gjort, de er så tafatte når det gjelder mye og mangt. Hvorfor er det drøyt? Får en unge hull i tennene, eller blir overvektig skal det liksom meldes over en lav sko. Om foreldre lar han bli en skikkelig klyse, som slår og spyttet på andre unger, da er det ikke så ille? Anonymkode: ff9c9...730
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Klart du melde om han har vært slem mot mange unger siden 1. Klasse. Foreldrene vet det men vil ikke/ klarer ikke få slutt på det i samsvar med skolen.enig med forrige, folk melder for hull i tenner,uteblitte helsestasjon og tannlegetimer ,overvekt ( med faktiske medisinske grunner også) og mye annet rart. Her har vi en gutt som kommer til å få en kjip barndom og ungdomstid og som 15 åring når han går for langt får politiet på nakken, bedre prøve å stoppe det før dette skjer. Bv betyr mer enn å ta barna altså. Anonymkode: befaf...832
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 Ville meldt. Er jo ikke sikkert det skjer så mye, men hvem vet. Dessuten så vil jo foreldrene få en litt klarere beskjed om at guttens oppførsel ikke er grei når noen går så langt som å melde. Jo flere som er med på meldingen jo bedre budskap til bv og foreldre Anonymkode: fb98d...c52
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Ring den lokale barnevernstjenesten og drøft saken uten å nevne navn på barnet. Da kan de på generelt grunnlag si hva de ville gjort med en sånn henvendelse. Anonymkode: 38a50...571
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Ville helt klart meldt, her evner ikke foreldrene ta tak i ungen sin og det er omsorgssvikt Anonymkode: bc001...402
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Skolen plikter vel å melde for varige, alvorlige adferdsproblemer? Det tviler jeg er gjort, de er så tafatte når det gjelder mye og mangt. Hvorfor er det drøyt? Får en unge hull i tennene, eller blir overvektig skal det liksom meldes over en lav sko. Om foreldre lar han bli en skikkelig klyse, som slår og spyttet på andre unger, da er det ikke så ille? Anonymkode: ff9c9...730 Meld i fra, så får bv velge hva de gjør med det Anonymkode: 1f385...4f2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 På 7.5.2017 den 0.48, Anonym bruker skrev: Skolen plikter vel å melde for varige, alvorlige adferdsproblemer? Det tviler jeg er gjort, de er så tafatte når det gjelder mye og mangt. Hvorfor er det drøyt? Får en unge hull i tennene, eller blir overvektig skal det liksom meldes over en lav sko. Om foreldre lar han bli en skikkelig klyse, som slår og spyttet på andre unger, da er det ikke så ille? Anonymkode: ff9c9...730 Skal man melde alle klyster , så får man litt å gjøre , men selvfølgelig, det jo bare å melde i vei. Vi har dårlig erfaring med akkurat dette, så tenkte bare å spare HI for enda mer frustrasjon.. Hadde som sagt en lignende sak her hos oss, men barnevernet mente at det var tull å melde sånne saker , de hadde oppfølging av familien i et halv år, etter det, så var det fritt frem igjen.. Anonymkode: 69e86...e5b
It's all about me Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 Hvis barnet over lengre tid har mobbet og plaget andre barn, uten at foreldrene gjør noe til tross for at de har blitt gjort oppmerksom på dette, er jo det omsorgssvikt. De blir nok ikke fratatt barnet på dette grunnlaget, men vil få veiledning og hjelp av de rette instanser. Denne investeringen er liten i forhold til utgiften han vil være hvis dette fortsetter å eskalere.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2017 #12 Skrevet 12. mai 2017 hvorfor ødelegge et annet barn også? barn som mobber sliter ofte selv, jeg har faktisk aldri hatt synes synd på mobberne,men så har jeg sett A girl like her på netflix, fikk litt annderles syn da Anonymkode: 407d7...ccd
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2017 #13 Skrevet 14. mai 2017 På 5/13/2017 den 0.16, Anonym bruker skrev: hvorfor ødelegge et annet barn også? barn som mobber sliter ofte selv, jeg har faktisk aldri hatt synes synd på mobberne,men så har jeg sett A girl like her på netflix, fikk litt annderles syn da Anonymkode: 407d7...ccd Leste om dette. Det er visst en myte det at mobbere ikke har hatt det så bra selv. Det kan skje, men det er ikke hovedregelen. Skal se Netflix! Anonymkode: ff9c9...730
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #14 Skrevet 3. oktober 2017 Har sett filmen på Netflix også, og konkludert, akkurat som deg, at barn som mobber sliter ofte selv. Derfor trenger de hjelp og tiltak hjemme. Både Barnevernet og PPT er instanser som kan tilby profesjonelt / psykisk hjelp til både foreldrene og barna som er mobbere og er ikke i stand til å unngå at sine barna mobber andre. Når situasjonen går ut av kontroll er alltid bedre å be om profesjonelt hjelp. Anonymkode: c7464...4f8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2017 #15 Skrevet 3. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har sett filmen på Netflix også, og konkludert, akkurat som deg, at barn som mobber sliter ofte selv. Derfor trenger de hjelp og tiltak hjemme. Både Barnevernet og PPT er instanser som kan tilby profesjonelt / psykisk hjelp til både foreldrene og barna som er mobbere og er ikke i stand til å unngå at sine barna mobber andre. Når situasjonen går ut av kontroll er alltid bedre å be om profesjonelt hjelp. Anonymkode: c7464...4f8 helt enig med deg Anonymkode: 407d7...ccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå