Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Skal ta ivf privat og lurer på hva slags smertestillende jeg kan regne med å få under egguttaket? Hva fikk du og hvilken klinikk var du på? Var det vondt/veldig vondt på tross av smertestillende? Gruer meg! Anonymkode: bb44d...d9d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Kun det jeg fikk resept på. Tror det var en vival.. pluss et par paracet. Gikk kjempefint! Og jeg tok ut 17 egg om jeg ikke husker helt feil. Ca 7 år siden.. ingenting å grue seg for Anonymkode: f911c...961
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Fikk Vival før før inngrepet og noe IV i hånden som ikke hadde noen effekt, var så vondt at jeg hakket tenner og skalv. Anonymkode: 9dcee...fea
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #4 Skrevet 6. mai 2017 Skulle (fikk resept på) ta en vival og to Paracet før oppmøte, så var det tilbud om et morfinpreparat intravenøst og lokalbedøvelse i skjeden. (St.Olavs) Jeg har hatt to uttak, begge kun med lokalbedøvelse. Ikke egentlig vært vondt, men litt ubehagelig akkurat idet de stikker. Første gang fikk de bare ut to egg, andre gang ble det 10. Dro tilbake på jobb en halvtime etter uttaket begge gangene, ikke noe ubehag i ettertid. Skjønner at det er veldig individuelt hvordan dette oppleves, men det er ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Anonymkode: 5f6bc...8b7
trinity89 Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 Jeg fikk Paracet 1 g og Vival 5 mg som jeg skulle ta én time før uttak, og en liten dose Petidin intravenøst før uttak. Fikk også lokalbedøvelse i skjeden. Jeg synes personlig at det ikke var direkte vondt, men ubehagelig. Husker beina mine skalv mot slutten, så var tydelig noe kroppen reagerte på som en ikke akkurat hverdagslig hendelse, hehe. Men for min del gikk prosedyren helt fint altså, så det kan jo forhåpentligvis bli sånn for deg også. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #6 Skrevet 6. mai 2017 Jeg mener å huske at jeg på Haugesund sykehus fikk morfin og paracet. På Hausken fikk jeg paracet, så morfin i nesesprayform. De setter vel også lokalbedøvelse i det de begynner? Jeg har i hvertfall hatt 6 uttak, og ingen av de har vært smertefulle. Ubehagelige, kanskje, men ikke smertefulle. Anonymkode: adce6...43b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2017 #7 Skrevet 6. mai 2017 Har hatt 3 uttak med lokalbedøvelse. Ble tilbudt et morfinlignende, men kroppen min liker ikke morfin. så takket nei. Ble også tilbudt akupunktur.. Husker det var veldig ubehagelig, men ikke direkte vondt. Kjente mest det første stikket. Var med int. i å se på skjermen at de fikk ut eggene. Var litt spennende. Første uttak var 4 dårlige egg. Andre uttak ble jeg overstimulert, men fikk ut 26 bra egg. ( gravid flere ganger, men mistet et par tidlig, en dødfødsel og ei frøken som nå er 6 år) Tredje uttak fikk jeg ut 10 egg. Minsten er nå 4 år, og vi har 8 embryo på frys. Trodde vi kanskje sku få brev fra de snart da det snart er 5 år siden uttaket.. Anonymkode: 1e230...e0e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Paracet, i runde to også Petidin (lokalbedøvelse). Det var vondt alle gangene, men overkommelig. Var på to ulike klinikker i Danmark. Anonymkode: 4ce5f...1e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå