Gå til innhold

Nattavvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gir dere pupp på morgenen? Babyen er 10mnd og det er 3.natten uten amming. Første natten var hard. Men det går egentlig veldig bra nå, han våkner fortsatt en del ganger på natten, men roer seg raskt. I dag våknet han Kl 5, og fikk pupp da, men så sovnet han igjen og sov til kl 7! Har jeg ødelagt avvenningen nå? Må jeg starte helt på nytt?

Anonymkode: 7ed53...887

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, nå er ALT ødelagt. Nå må du gi pupp klokka 5 helt til han flytter hjemmefra. 

Anonymkode: 292c3...e86

Skrevet

Nei det vil jeg ikke tro, vi holder også på med avvenning. Vårt barn har noen få ganger sovet natten igjennom å da har hun våknet klokken 06.00 derfor har jeg nå satt en strek på at klokken 06.00 er morgen her. Vil ikke venne henne til at det er morgen tidligere enn det. Du må selv se hva du mener er morgen og tid for mat igjen. Personlig mener jeg at alt før klokken 06.00 fremdeles er natta. 

Anonymkode: d5217...19a

Skrevet

Bruker han smokk? Med den kan du drøye morgenen frem til kl 6. Min gutt avvente seg selv med nattamming da han var rundt 2.5/3 mnd gammel med unntak av når han øker melkemengden eller er syk. Nå går det fint uten amming fra 11-tiden på kvelden frem til 7-8 om morgenen (fullamming fortsatt, men skal begynne smått om sen med grøt).

Anonymkode: daa9d...a70

Skrevet

Det kan jo hende barnet våkner i 5-6 tiden fordi det er sulten, og da kan det være vanskelig å få han til å sove igjen uten en skvett melk. Du har ikke ødelagt alt ved å gi pupp kl 5.

Etter hvert kan man lage seg regler om at alt før 6 er natt, men i en overgangsperiode må det være greit å gi på morgenkvisten, og så sove litt igjen.

Anonymkode: ae1e1...559

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Han bruker ikke smokk, så det har til nå bare vært puppen som har roet han på natten. I dag tidlig var han så utrolig pågående og ivrig etter å få puppen, gråt sårt og var umulig å roe ned. Jeg så ikke på klokken og trodde det var morgen. Det er nok bare det at han var så veldig sulten, blir spennende å se hvordan det blir i natt . Jeg forventer ikke at han skal sove til 6 enda, jeg har jo akkurat startet med avvenning. 

Hi

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar alle sammen! Han bruker ikke smokk, så det har til nå bare vært puppen som har roet han på natten. I dag tidlig var han så utrolig pågående og ivrig etter å få puppen, gråt sårt og var umulig å roe ned. Jeg så ikke på klokken og trodde det var morgen. Det er nok bare det at han var så veldig sulten, blir spennende å se hvordan det blir i natt . Jeg forventer ikke at han skal sove til 6 enda, jeg har jo akkurat startet med avvenning. 

Hi

Tror jeg ville prøvd med smokk da gitt. Min andre begynte ikke med smokk før han var 5 mnd. Verdt å prøve en mam-smokk for å se om det kan roe babyen ned. Selvroing er gull.

Skrevet

Neida, du har ikke ødelagt fordi om du ga pupp ekstra tidlig i dag. Han kan jo ikke klokka ;-). Det handler jo om at behovet og vanen endres gradvis og det går seg til etter hvert.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg ville prøvd med smokk da gitt. Min andre begynte ikke med smokk før han var 5 mnd. Verdt å prøve en mam-smokk for å se om det kan roe babyen ned. Selvroing er gull.

Har prøvd smokk helt siden han var nyfødt. Han brekker seg eller ligger og tygger på den, klarer ikke bruke den til å roe seg. Har prøvd  å få han til å bruke koseklut eller bamse, men de kaster han bare vekk. 

Hi

Skrevet
3 timer siden, ❤lille stjerne❤ skrev:

Neida, du har ikke ødelagt fordi om du ga pupp ekstra tidlig i dag. Han kan jo ikke klokka ;-). Det handler jo om at behovet og vanen endres gradvis og det går seg til etter hvert.

Hehe  😉 nei han kan jo ikke klokka. Han våknet Kl 5 i dag også, kan hende det er den tiden han trenger å våkne nå for å få mat, siden han ikke får mat på natten lenger. 

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...