Gå til innhold

Fryst ut av de andre på jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare skrive her da jeg ikke har noen andre plasser å få ut skuffelsen. Vi er et lite arbeidsmiljø med 6 ansatte og jeg er totalt blitt fryst ut. Vi hadde så bra miljø før og sjef forstår ikke hva jeg har gjort galt. Kom på jobb for en time siden der to av de ansatte satt & ventet på at jeg skulle komme og jeg fikk ikke et eneste ord når jeg kom inn. De møtes titt og ofte på jobb når det er steng for å henge sammen, og jeg får kun snaps fra dem. Tok mot til meg én gang & skrev "hadde vært koselig å blitt invitert en gang :)" og fikk bare "vi er her ofte, er jo bare å komme" akkurat som jeg vet når de møtes her? Er så redd det er noe rart med meg som gjør at jeg blir behandlet sånn? 

Anonymkode: 12d14...18d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde skrevet "så koselig:) gi meg beskjed neste gang da:)" til svar.. en absolutt ekkel situasjon.. og jeg hadde nok spurt de rett ut om du har gjort de noe.. evt søkt ny jobb.. jobb er en stor del av livet og viktig at man trives.. 

En annen mulighet er å få sjefen til å ta opp problemet med de andre.. 

Anonymkode: 6cb08...c05

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg at jeg hadde skrevet "så koselig:) gi meg beskjed neste gang da:)" til svar.. en absolutt ekkel situasjon.. og jeg hadde nok spurt de rett ut om du har gjort de noe.. evt søkt ny jobb.. jobb er en stor del av livet og viktig at man trives.. 

En annen mulighet er å få sjefen til å ta opp problemet med de andre.. 

Anonymkode: 6cb08...c05

Svarte bare at jeg ikke visste når de skulle være der så håpte de kunne gi beskjed - endte bare med at jeg ikke får snaps lenger, men ser ofte at de legger ut på "story". Tenker å ta det opp med dem etterhvert, må bare mote meg litt opp. Vi kom veldig godt overens i starten og gjorde ofte mye sammen på privaten.. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Svarte bare at jeg ikke visste når de skulle være der så håpte de kunne gi beskjed - endte bare med at jeg ikke får snaps lenger, men ser ofte at de legger ut på "story". Tenker å ta det opp med dem etterhvert, må bare mote meg litt opp. Vi kom veldig godt overens i starten og gjorde ofte mye sammen på privaten.. 

At du fikk snaps betyr jo at de fortalte deg at de var der og at det bare var å komme nedom da, tror jeg... De har neppe planlagt å møtes, men den ene sender snap, og så kommer en til innom osv.

Er du den eneste med barn?

Skrevet
1 minutt siden, Winterlady. skrev:

At du fikk snaps betyr jo at de fortalte deg at de var der og at det bare var å komme nedom da, tror jeg... De har neppe planlagt å møtes, men den ene sender snap, og så kommer en til innom osv.

Er du den eneste med barn?

Det var stengt på jobb når de var her (vi er ikke åpne i ukedager) og når jeg fikk Snap var de allerede samlet.. 

Ja, er den eneste med barn. Men vi har pleid å være sammen i fritiden før  (da jeg faktisk ble invitert) men nå får jeg verken snaps, meldinger eller noe. Kom på jobb i sted & ble totalt oversett. Sa ikke engang hadet når de forlot. Har vært mye hendelser tidligere. Planlagt at jeg feks skulle sitte på ene til et bowlingarrangement vi skulle ha sammen (alle på jobb), Men fikk melding 5 minutter etter vi skulle møtes om at bilen var full - noe den ikke var overhodet. Stemningen er anspent & ubehagelig.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var stengt på jobb når de var her (vi er ikke åpne i ukedager) og når jeg fikk Snap var de allerede samlet.. 

Ja, er den eneste med barn. Men vi har pleid å være sammen i fritiden før  (da jeg faktisk ble invitert) men nå får jeg verken snaps, meldinger eller noe. Kom på jobb i sted & ble totalt oversett. Sa ikke engang hadet når de forlot. Har vært mye hendelser tidligere. Planlagt at jeg feks skulle sitte på ene til et bowlingarrangement vi skulle ha sammen (alle på jobb), Men fikk melding 5 minutter etter vi skulle møtes om at bilen var full - noe den ikke var overhodet. Stemningen er anspent & ubehagelig.

Så ubehagelig :/.

Hva med å selv ta initiativet til noe hyggelig sosialt en kveld? Og hvis stemningen er rett utover kvelden kan du fiske etter mer info og være litt nysgjerrig (men helst med humor, pass på at det ikke virker som om du synes synd på deg selv).

Skrevet
1 minutt siden, Winterlady. skrev:

Så ubehagelig :/.

Hva med å selv ta initiativet til noe hyggelig sosialt en kveld? Og hvis stemningen er rett utover kvelden kan du fiske etter mer info og være litt nysgjerrig (men helst med humor, pass på at det ikke virker som om du synes synd på deg selv).

Det kan jeg prøve på! :-) 

Skrevet

Føler med deg. Det er så råttent med slikt arbeidsmiljø. Voksne mennesker som oppfører seg slik blir jeg så oppgitt og forbannet over. Opplevde det selv et år, ble deprimert og la på meg 10 kilo. Aldri opplevd maken hverken før eller siden. Sjefen min var tafatt, og jeg byttet jobb. Har fått livet mitt og helsen tilbake igjen :) Be sjefen din ta det opp med de ansatte. Funker ikke det, og du tør/orker, si at du føler klimaet har endret seg, og at du føler de overser deg og fryser deg ut, og at dette er tungt for deg, og du lurer på hvorfor det har blitt slik.

Hjelper ikke det, håper jeg du kan bytte arbeidsplass. 

Anonymkode: cd7e4...ba0

Skrevet

De er vel ikke alle like? Det er vel en som trekker i trådene, mer enn andre? 

Sjefen er nok helt klar over situasjonen, og gir sin stilletiende aksept, for det er for krevende å finne ut hva som foregår, og for ubehagelig å ta det opp.

Du har sannsynligvis snakket mest med feil, du må bygge litt allianser, og bryte ned deres fellesskap mot deg. Sannsynligvis er det bare en som trenger det for å føle seg stor. Denne ene har sikkert et såpass ubehagelig vesen at de andre henger seg på. 

Sjefen vet nok om det! 

Anonymkode: 47b5e...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...