Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Jeg er en av de som ønsker beltestakken. Moren min er fra Hedmark med alle anene fra Hedmarken. Faren min er fra Nordagutu. Synes ikke noe om hedmarksbunaden. Liker ikke skjørtet, selv om brokadevestene er greie nok. Ser at det kalles beltestakken fra Øst-Telemark, men også at den kalles beltestakken fra Bø. Så er Sauherad innafor? Jeg vet alle kan kjøpe den hvis de vil, men føler det må være riktig, så da velger jeg heller Øst-Telemark-bunaden slik faren min har. Anonymkode: be311...d3a
Lolitalolita Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 Du kan velge bøstakken, mange fra Midt-Telemark velger det 😊
Mordi Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 Da vet jeg sikkert hvem du er 😊 Moren min bor på Gvarv 😊 Har beltestakk selv, men liker egentlig øst Telemark sin best 😊
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 1 time siden, Mordi skrev: Da vet jeg sikkert hvem du er 😊 Moren min bor på Gvarv 😊 Har beltestakk selv, men liker egentlig øst Telemark sin best 😊 Neppe! Har aldri bodd i området selv. Besteforeldrene mine bodde i Skien fra før jeg ble født, men faren min bodde på Nordagutu til han flyttet hjemme fra. Men det bor visst slektninger både i Gvarv og Akkerhaugen fremdeles 😉 1 time siden, Lolitalolita skrev: Du kan velge bøstakken, mange fra Midt-Telemark velger det 😊 😊 Bra! Er av de som synes tilhørighet er av betydning, men må innrømme at Øst-Telemark-bunaden også er flott (og kanskje ikke så oppbrukt). Anonymkode: be311...d3a
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #5 Skrevet 5. mai 2017 Selvfølgelig kan du bruke Beltestakken =) Anonymkode: 6efa8...a2c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #6 Skrevet 5. mai 2017 2 timer siden, Mordi skrev: Da vet jeg sikkert hvem du er 😊 Moren min bor på Gvarv 😊 Har beltestakk selv, men liker egentlig øst Telemark sin best 😊 Nå ble jeg nysgjerrig!! Er fra Gvarv selv og vet helt sikkert hvem moren din er 😉 Anonymkode: cb5be...ba8
Mordi Skrevet 6. mai 2017 #7 Skrevet 6. mai 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå ble jeg nysgjerrig!! Er fra Gvarv selv og vet helt sikkert hvem moren din er 😉 Anonymkode: cb5be...ba8 Det vet du sikkert da 😊 Jobber på bygdeheimen 👍🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå