Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett det blitt latterliggjort både her og på en sketsj på TV, begge gangene i kombinasjon med andre voldsomme navn.

Jeg liker Emrik godt. 

Er ikke det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare møtt én mann med det navnet, tok lang tid før jeg forstod hva han faktisk heter. Har fått mer og mer sansen for det :) Han jeg kjenner til er rundt 60 år, tenker jeg.

Ellers har jeg nylig hørt navnet Trygvald, fikk sansen for det også etter litt.

Anonymkode: 0f384...faa

Skrevet

En ting til - mitt inntrykk er at de som latterliggjør navnet Emrik tror at det er et av disse nye fantasi-sammensatte navnene. Det er det jo ikke.

Anonymkode: 0f384...faa

Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig her jeg bor, vet ikke om en eneste Emrik. Men jeg synes ikke navnet er noe rart, og hadde ikke hevet et øyebryn hvis jeg møtte et barn med det navnet. Jeg synes det klinger helt naturlig

Anonymkode: 09cbe...d9e

Skrevet

Stilig navn. Og et ORDENTLIG navn.

Anonymkode: b906c...0d7

Skrevet

Fint navn, men hvis du ønsker at det skal framstå som tradisjonelt, bør du stave det rett. Navnet er jo Embrik (altså en dialektform av Ingebrikt) så b-en må med!

Anonymkode: 94808...3d4

Skrevet

Nei det MÅ ikke med. 

Vi har hatt tre generasjoner med Emrik i min familie, uten b. 

Anonymkode: 31546...801

Skrevet

Ja, det er blitt sånn nymotens skal være så spesiell navn. Selvom det ikke er nytt navn, tror de som tar det at de er spesielle. Kjenner 3 som har fått navnet nå. Og de er akkurat sånne som skal være sååå spesielle. Der de går med fjellreven sekk i forskjellige farger. Google opp underholdningsavdelingen på NRK. De har ek sketsj som virkelig treffer spikeren på hodet 😂😂😂

Anonymkode: 8cf39...fc6

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fint navn, men hvis du ønsker at det skal framstå som tradisjonelt, bør du stave det rett. Navnet er jo Embrik (altså en dialektform av Ingebrikt) så b-en må med!

Anonymkode: 94808...3d4

Emrik er en opprinnelig svensk kortform av mannsnavnet Emmerik, som er en nordisk form av det tyske navnet Emmerich. Dette navnet har flere mulige opprinnelser. Det kan være:

• en variant av Ermanrich eller Ermenrich, som har opprinnelse i gammelhøytyske irmin eller ermen, «hel», og rihhi, «rik, mektig».
  • en variant av Amalrich, som har opprinnelse i gotiske amals, «arbeid» eller «modig, flittig» eller «Amaler», og rihhi.
  • en variant av Heimrich, som har opprinnelse i middelhøytyske haimi, «hjem», og rihhi (opphav til blant annet Henrik).

Den tilsvarende norrøne formen av navnet var Jormunrekr, mens Amerigo var en italiensk form brukt i middelalderen.

Anonymkode: b906c...0d7

Skrevet

Alle barna hadde navnedag utenom Emrik. 

Anonymkode: 16553...399

Skrevet

Ha ha... sååååå spesielle. 

Vi har en Emrik, men ingen fargerik sekk... så da må vi være spesielle. 

Vi har en Hilmar og en Kristian også... er det også sååååå spesielt?

Anonymkode: 4e740...b34

Skrevet
13 timer siden, Lille-Lam skrev:

Har sett det blitt latterliggjort både her og på en sketsj på TV, begge gangene i kombinasjon med andre voldsomme navn.

Jeg liker Emrik godt. 

Er ikke det vanlig?

Hei! Jeg har en Emrik. Ønsket et fint og kort navn som ikke "alle" andre hadde. I det jeg hadde bestemt meg for navnet ble dette et "populært" navn. Havnet til å med på barselgruppe med ei som hadde valgt Emrik. Jeg har aldri hørt noe negativt ifh til navnet. Alle har vært positive og sier "ååh, det var fint navn. Det har jeg ikke hørt før" :) Kjør på! Jeg er veldig glad i navnet <3

Anonymkode: bddc8...ff7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...