Fandens Oldemor Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Jeg vurderer å søke en stilling i det offentlige, men bare hvis den er noenlunde slik som jeg håper. Dette finner jeg først ut når jeg får snakket med kontaktpersonen. Jeg begynte å prøve for en uke siden. Vedkommende tok ikke telefonen, så jeg sendte en tekstmelding der jeg presenterte meg selv og sa hvorfor jeg hadde ringt. Personen tok aldri kontakt. I dag bestemte jeg meg for å prøve på nytt. Heller ikke nå tok vedkommende telefonen, og ringte heller ikke opp igjen. Det er kun en kontaktperson på denne stillingen. Søker jeg bare for å søke vil jeg havne på en offentlig søkerliste, noe som er dumt mtp. jobben jeg allerede har. Jeg blir også litt i tvil om jeg virkelig vil jobbe under en såpass uproff leder. Likevel kan det være drømmejobben. Hva gjør jeg nå, da?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Søk, men be om at søknaden din ikke kommer med på den offentlige søkerlista. Hvis du søker på at standardskjema som er vanlig i det offentlige, skal det være en kolonne hvor du kan krysse av for dette Anonymkode: 9cda0...521
Fandens Oldemor Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2017 Har tenkt på det, ja. Men da må man jo ha en god grunn?
skjotta Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Akkurat nå, Fandens Oldemor skrev: Har tenkt på det, ja. Men da må man jo ha en god grunn? Nei. Man må bare ønske det.
Fandens Oldemor Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2017 Her er det i alle fall slik at kommunen vurderer hvert enkelt tilfelle. Vet om flere som har ønsket det men ikke fått. Da får man riktignok muligheten til å trekke søknaden.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #6 Skrevet 4. mai 2017 Jeg har aldri hørt at man trenger en grunn til det. Men hvis du ikke ønsker at nåværende arbeidsgiver ønsker å få vite det, bør jo det være grunn nok. Anonymkode: 9cda0...521
Fandens Oldemor Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2017 Kan prøve på det, ja. Men, kan jeg ringe flere ganger? Blir det for masete? Merkelig at en kontaktperson ikke gidder å ta imot henvendelser!
Evablaum Skrevet 4. mai 2017 #8 Skrevet 4. mai 2017 Jeg hadde møtt opp på denne plassen og oppsøkt vedkommende direkte.
sug lut Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 Det kan være forhold som gjør denne personen utilgjengelig i øyeblikket - sykdom, kurs - så hvorfor ikke prøve et annet nummer i bedriften? Resepsjon/sentralbord kan jo sette deg til noen andre, og så ber du evt om å få snakke med personalsjef eller liknende om de ikke har noen info til deg.
Fandens Oldemor Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #10 Skrevet 4. mai 2017 Ja, jeg har også tenkt at det kan være noe som har kommet i veien, selv om det har gått en uke nå. Takk for alle tips, nå er jeg litt klokere 😊
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #11 Skrevet 4. mai 2017 2 timer siden, Fandens Oldemor skrev: Har tenkt på det, ja. Men da må man jo ha en god grunn? Ja, ellers kan de velge å ikke ta hensyn til ønsket. Men jeg hadde nok selv ikke søkt dersom denne kontaktpersonen kom til å bli min fremtidige leder. Anonymkode: 82b77...b87
Fandens Oldemor Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, ellers kan de velge å ikke ta hensyn til ønsket. Men jeg hadde nok selv ikke søkt dersom denne kontaktpersonen kom til å bli min fremtidige leder. Anonymkode: 82b77...b87 Nei, jeg er litt der jeg og... Med mindre det er en grunn til at det er så innmari vanskelig å svare "er litt opptatt, kontakter deg i neste uke".
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #13 Skrevet 4. mai 2017 27 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Nei, jeg er litt der jeg og... Med mindre det er en grunn til at det er så innmari vanskelig å svare "er litt opptatt, kontakter deg i neste uke". Ikke at det nødvendigvis er slik her, men jeg stod som kontaktperson på en utlysning da jeg var i en ulykke og ble borte fra jobb i tre måneder. Anonymkode: 75f44...359
Fandens Oldemor Skrevet 4. mai 2017 Forfatter #14 Skrevet 4. mai 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke at det nødvendigvis er slik her, men jeg stod som kontaktperson på en utlysning da jeg var i en ulykke og ble borte fra jobb i tre måneder. Anonymkode: 75f44...359 Uff... Neida, jeg skjønner jo at ting kan skje. Håper det går bra med deg nå!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #15 Skrevet 4. mai 2017 14 minutter siden, Fandens Oldemor skrev: Uff... Neida, jeg skjønner jo at ting kan skje. Håper det går bra med deg nå! Takk 😊 jada. Men jeg var ikke på mail eller telefon eller i det hele tatt opptatt av jobb eller noe - og noen tok jo over mine oppgaver, men alle måtte jo da kontakte bedriften sentralt i stedet for meg direkte. Anonymkode: 75f44...359
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå