Gå til innhold

Disse barnebursdagene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig pleier ikke barnebursdag hjemme hos oss å være så mye stress. Barna har pleid å være fornøyd og vi voksne har ikke stresset altfor mye. I år er jeg likevel bekymret. Snuppa har invitert alle jentene på avdelingen i 6 års bursdag. Totalt er 10 jenter invitert. Jeg satt svarfrist to dager før, men har nå, to dager før selskapet bare fått svar fra en. I går var det dugnad i barnehagen og da ble jeg og snuppa stående to meter fra mammaen til en av de inviterte jentene. Hun sa høyt og tydelig til moren til ei annen jente at X ikke ville i bursdagen til min snuppe. Hun ville i bursdagen til hun andre jenta. Det min snuppe fikk ut av denne samtalen var at X ikke ville i bursdagen hennes (for det klarte denne moren virkelig å hamre inn). Hun ble veldig lei seg og da hjalp det ikke at jeg sa at hun sikkert hadde lyst til å komme, men at det tydeligvis var to bursdager denne dagen og hun jo ikke kunne gå i begge.

Det er altså sendt ut invitasjon til en annen jentebursdag fra en jente på en annen avdeling. Ut fra den overhørte samtalen på dugnaden har jeg grunn til å tro at nesten alle jentene er invitert dit (er i grunn overrasket over at ikke også min jente ble invitert når det først inviteres utover avdeli avgrenser. Barnehagen er jo nøye på at vi bør invitere avdelingsvis for å slippe slike vanskelige grensedragninger). Nå vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre. Kun en har gitt svar på invitasjonen, og ingen har fortalt om at barna skal i annen bursdag (dette gjelder også moren fra dugnaden.. .hvor vanskelig er det å gi beskjed om at datteren skal i annen bursdag?) Jeg frykter nå at vi ender opp med en bursdag med kun en gjest. Hva ville dere gjort for å unngå det? Jeg synes det er vanskelig å håndtere situasjonen når ingen melder fra. Hadde jeg fått klarhet i at ingen kommer så hadde jeg jo flyttet bursdagen.  

Anonymkode: ceabf...5e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en SMS til foreldrene og hør om barna kommer.

Anonymkode: fe2c0...eee

Skrevet

Ville som hun over sendt en SMS til alle foreldrene for å høre hvor mange som kommer. Hvis responsen er veldig dårlig ville jeg flyttet bursdagen. 

Anonymkode: b83b0...835

Skrevet

Argh!!! Skjønner de ikke at de oppdrar egoistiske drittunger?? 😡

Dette hadde jeg tatt opp med barnehagen (her ble det stopp på sånt etter at noen tok det opp med bhg). Send mld og spør, og kanskje si i samme slengen at det er ganske uhøflig å ikke svare!

Anonymkode: 6b072...63f

Skrevet

Står virkelig mennesker å snakker på den måten fremfor små barn? Hadde noen såret min unge på den måten hadde jeg gått bort, prikket henne på skulderen og fortalt henne at jenta di overhørte hele samtalen og ble veldig lei seg. Slik lærer jenta di seg å si ifra om det er noe, for det der er virkelig ikke greit!

Skrevet

Har jenta di bursdag på lørdag eller har dere bare valgt den dagen ?

Anonymkode: 1b9b7...d4e

Skrevet

Når jeg sender ut innbydelser, skriver jeg alltid: svar uansett. Da vet du med sikkerhet. Hva med å flytte bursdagen? Da kommer det kanskje flere?men som nevnt over, snakk med barnehagen om dette ❤

Skrevet

Huff, ja. Jeg må nok ta en SMS/ringerunde for å få avklart hvem som kommer/hvem som er invitert i annen bursdag. Blir bare så oppgitt av det er nødvendig. Jeg skrev at vi ville ha svar uansett, og likevel er det bare en eneste som svarer (bestevenninna som kommer). Ikke har jeg kontaktinfo til alle heller, så jeg må gå via barnehagen. Fatter bare ikke hvorfor folk ikke svarer. Hvis de er invitert i to bursdager er jo dette en ærlig sak, men si nå i fra om det da slik at vi får rettet på situasjonen!  

I tillegg er det jo en "greie" at min datter ikke er invitert i den andre bursdagen når alle vennene hennes er det. Hun er jo så klart lei seg for det også. Vi går i en stor barnehage og direktivet fra barnehagen er at man skal invitere avdelingsvis. Men det følger ikke disse andre og vips så oppstår denne dumme situasjonen. 

Godt poeng av deg som sier at vi skulle ha sagt fra til hun moren som snakket høyt foran datteren min. Jeg er helt enig med deg. Jeg ble bare så perpleks, og er vel ikke så flink til å si i fra. Men det burde jeg ha gjort!

Bursdagen var i påsken. Hun andre jenta hadde bursdag to uker før påske, så det er ikke "dagen" til noen av dem. Sånn sett er det greit å flytte på det, men da må jeg nesten få avklart om det i det heletatt er noen som har tenkt seg til oss....oppgitt altså!

Skrevet

Herregud! Dette er jo hjerteknusende💔Hvilke voksne mennesker gjør slikt? Og da sikter jeg både til foreldrene til det andre bursdagsbarnet, til den tanketomme moren som sier slikt foran din datter og til alle som ikke gidder å svare. Skjønner de ikke hvor utrolig viktig bursdager er i den alderen? Både sin egen og å bli invitert i andres. Håper din datter får en fantastisk fest uansett!

Anonymkode: 3ea17...270

Skrevet

Jeg har invitert til guttebursdag på lørdag. Har invitert 20 stk, kun tre har sagt de kommer, en har sagt han ikke kommer. Så det er 16 som ikke har svart. Vanskelig å planlegge en bursdag som kan bestå av alt fra 3 til 19 gutter😕

Anonymkode: ac3e4...0dd

Skrevet

Jeg har opplevd nøyaktig det samme i barnehagen en gang. Fikk kun en ja, noen få nei og mange som ikke svarte.

En dag trakk en ansatt meg til siden for å si ifra om at det var to bursdager samtidig som min gutt sin, en med alle jentene, og en med alle førskolebarna. Igjen satt min og den ene gutten som hadde svart som de to eneste som ikke var invitert. Av de to andre bursdagsforeldrene fikk jeg et nei på overtid fra den ene og ikke noe svar fra den andre.

Skrev da en ny lapp og hang på alle plassene: "Da vi ikke var klar over at det var to bursdager på samme tidspunkt som XXX har invitert må vi avlyse festen den XXX. Ny invitasjon kommer". Et par uker senere inviterte vi på nytt og de fleste kom.

Dette er bakdelen med at så lenge invitasjonene blir delt ut utenom barnehagen kan en invitere akkurat de en vil. En annen side av saken var at det var skikkelig råttent av de to andre som hadde invitert å ikke si noe med en gang de fikk en annen invitasjon. Da kunne noen nervepirrenede dager lett vært unngått. 

Det at det var kun to på en avdeling som satt igjen som de eneste som ikke var invitert er en annen sak. Der ser man en annen bakside med reglen om at det er greit så lenge man inviterer hele aldersgruppen eller alle av samme kjønn.

Skrevet

Takk for svar og støtte. Jeg tar det opp med barnehagen i morgen, så får jeg kanskje en viss oversikt hvem som kommer. Dette kan fremdeles bli en god dag. Og bare for å understreke det, jeg er ikke fornærmet over at barna drar i den andre bursdagen, men jeg er virkelig skuffet over høfligheten til de voksne. Det koster så lite å si i fra. 

Full sympati til deg som skal ha guttebursdag. Det er virkelig stor forskjell på 3 og 13 gutter når det skal handles inn ja. Når de inviterte ikke melder i fra , må man jo kjøpe inn som om alle kommer. Dyrt og unødvendig hvis ingen kommer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...