Gå til innhold

Deres råd for hva som lindrer grusom halsvonde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halsbetennelse, virus, så ingen medisin. Tredje dagen med grusomme smerter og blir snart tullete. Hvilket godt råd har dere som LINDRER sår hals? 

Setter pris på alle svar, snille dere 💝

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ibux, paracet og zyx sugetabletter.

Anonymkode: a955a...f7f

Skrevet

Ingefærte med sitron og honning. Er lindrende og antibakteriell. 

Ikke glem å bytte tannbørste når du føler deg bedre👍🏼

Skrevet

Zyx av drops. Paracet og Ibux....,

Min favoritt;- gurgle det sterkeste brennevinet dere har så langt ned i halsen som mulig. Munnvann funker ikke like godt. Kan prøve Vademecum da(må vannes ut litt, men ikke for mye), det er sterkt og funker, men av erfaring er det lett å brekke seg når man gurgler så langt ned som mulig for noe kommer lett ned i spiserøret og da merker i alle fall jeg forskjellen på sprit ment for å drikke og sprit som ikke skal drikkes.

Spytt gjerne ut brennevinet altså, det velger du selv, men du spyr i alle fall ikke om du er uheldig å svelger noe.

Anonymkode: 0ff3b...263

Skrevet

Takk for alle tips, vært ute og kjøpt zyx nå og rett i koppen med ingefær fra apoteket. Paracet bruker jeg, men ikke ibux, er det sånn at dere blander?

Skrevet

Saftis, isbiter, sorbetis, frosne druer, alt som kan serveres iskaldt (helst uten melk siden det kan øke slimdannelse).

God bedring

Skrevet

Hvorfor kan ikke legen din skrive ut paralgin forte til deg? Det har både jeg og min datter fått ved kraftig halsbetennelse.

Anonymkode: 9cc67...529

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Zyx av drops. Paracet og Ibux....,

Min favoritt;- gurgle det sterkeste brennevinet dere har så langt ned i halsen som mulig. Munnvann funker ikke like godt. Kan prøve Vademecum da(må vannes ut litt, men ikke for mye), det er sterkt og funker, men av erfaring er det lett å brekke seg når man gurgler så langt ned som mulig for noe kommer lett ned i spiserøret og da merker i alle fall jeg forskjellen på sprit ment for å drikke og sprit som ikke skal drikkes.

Spytt gjerne ut brennevinet altså, det velger du selv, men du spyr i alle fall ikke om du er uheldig å svelger noe.

Anonymkode: 0ff3b...263

Får se an litt med dette, frister ikke så veldig, men takk for råd ☺👍

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke legen din skrive ut paralgin forte til deg? Det har både jeg og min datter fått ved kraftig halsbetennelse.

Anonymkode: 9cc67...529

Hadde vært noe ja, ringer i morgen jeg 😉

Skrevet
1 time siden, Optatium skrev:

Ingefærte med sitron og honning. Er lindrende og antibakteriell. 

Ikke glem å bytte tannbørste når du føler deg bedre👍🏼

Hjelper ikke at det er antibakterielt om man har en virusinfeksjon....

Anonymkode: b4751...983

Skrevet

Hadde halsbetennelse i fjor, var grusomt vondt. Spyttet heller i en kopp enn å svelge spyttet. Legen min skrev ut ett eller annet til meg, og det gjorde susen. Husker ikke hva, men spør legen din. Når det er så vondt, så må det nok sterkere lut til enn kjerringråd og Paracet. God bedring til deg!

Anonymkode: aff98...fb1

Skrevet

Jeg opplevde at kald eplenektar lindret litt, i alle fall akkurat mens jeg drakk det. Det var det eneste jeg fikk i meg på 3 dager. På den positive siden ble jeg røykfri samtidig. ;)

Anonymkode: f4083...ac0

Skrevet

Gurgle kokt lunket vann med salt. 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...