Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #1 Skrevet 4. mai 2017 Min eldste begynner på skolen til høsten. Gått på allidrett dette året. Han vil ikke begynne på fotball, og vet ikke hva han kan tenke seg. Skal jeg mase eller dra ham med på noe, eller er det nok med skole og SFO første året på skolen? Redd han havner bakpå sosialt og at han ikke lærer noen idrett eller instrumenter eller noe... Anonymkode: 27dc6...9ee
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Min er førsteklassing nå og jeg var tenkte en del på dette før skolestart. Han prøvde seg på fotball, men det var ikke noe for han. Helt ærlig så er han sliten nok etter SFO. Da har han lekt masse med vennene sine. Han er såpass sliten og det er så dårlig tid at han rekker ikke være ute å leke eller bære med naboungene en gang. Jeg tenke at tiden med fritidsaktiviteter kommer tidsnok... plutselig er man opptatt hver dag og ses knapt. Dersom barnet ditt ikke har lyst til noe nå, så vent det av. Vent til det er noe han har lyst til. Vi har gitt vårt barn mange tilbud dette året og vi har bestemt sammen at han skal begynne på en aktivitet til høsten når han går i andre klasse. Han skal prøve det hvert fall, så får han gå på det om han vil. Han fikk velge noe han hadde lyst til av forslagene vi kom med. Anonymkode: d2a3c...b41
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 Min begynte på turn 2.5 år. Har gått 1 år nå. Vurderer enten turn eller allidrett fra høsten av. Anonymkode: 92ec1...1f0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Min eldste begynte på fotball etter jul i første klasse(de startet ikke lag før) Så begynte han på friidrett i andre klasse fordi han var usikker på om han ville være med på fotball. Ville være med på fotball, så nå har han begge deler, fortsatt i andre klasse Mellomste begynte på friidrett når hun var 5, det er fra 4-6 år, er mest lek og forberedelse til mer friidrettsøvelser som de starter med i andre klasse. Sier hun vil begynne på fotball når hun starter på skolen, så får vi se om de er mange nok som er interessert så det kan dannes et lag. Anonymkode: e40ee...909
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #6 Skrevet 4. mai 2017 Mine gikk på allidrett siste året i barnehage. Fra første klasse har begge gått på langrenn, begynte etter høstferien i førsteklasse. Ene barnet begynte på basket i andre klasse og etterhvert også på fotball. Mens yngste begynte på fotball på våren i første klasse. Du trenger ikke mase og stresse med dette nå, synes jeg. Høsten i førsteklasse er det så mye nytt å forholde seg til. Så det er greit å ikke ha det for travelt. I tillegg er det lettere for ham å velge aktivitet ut fra hva klassekamerater går på. Anonymkode: 64fe4...4b0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #7 Skrevet 4. mai 2017 Har 4 barn som alle har gått flere år på turn, ellers har det vært fotball, håndball og ballett. Anonymkode: f3c8e...7f3
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #8 Skrevet 4. mai 2017 Her begynte vi med svømming ved 4 år, Allidrett ved 5 år og dans ved 5 1/2 år. Han er nå 6 år og har altså hatt 3 aktiviteter i uken nå det siste halve året. Kommer til å kutte dansen etter dette semesteret, men fortsette med svømming og Allidrett. etterhvert som han er gammel nok erstattes Allidrett m fotball eller håndball. Jeg synes alle barn bør ha 1 aktivitet i uka. det er mange vennskapsbånd som knyttes på disse fritidsaktivitetene. Jeg ville vært redd for at barnet mitt skulle havne utenfor om de ikke var med på noe. Anonymkode: f679f...2ce
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 Sønnen min begynte på turn når han var 5 år,det var julegave fra tanten hans Anonymkode: 1bf3b...bbf
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #10 Skrevet 4. mai 2017 Min jente er 6 år og begynner også på skolen til høsten. Hun har gått på allidrett fra i høst til nå. Nå er det slutt og hun har begynt på fotball. Det syns hun er kjempemorsomt. Til høsten vil hun begynne på håndball. Anonymkode: 3bf95...dbf
hilde og gutta Skrevet 4. mai 2017 #11 Skrevet 4. mai 2017 Min störste sönn startet på svömming i fjor, da var han 5 år. Nå er han 6 og startet på fotball nå. Starter skolen til hösten.
shari_z Skrevet 4. mai 2017 #12 Skrevet 4. mai 2017 Eldste begynte med piano i anrde klasse. Sluttet etter fire år og etter å ha lært ingenting. Tok opp fiolin i 7. klasse, men byttet raskt til bratsj. Er straks ferdig med 10. og trives godt med bratsj. Mellomste begynte med fiolin 5 år gammel. Spilt i 3 år nå og elsker det. Minste på 2,5 vil også spille fiolin siden søstrene spiller hele tiden (hun ser ikke forskjell på fiolin og bratsj), og tenker hun begynner til høsten. Skulle helst hatt svømming på alle, men vi har råd til kun én aktivitet hver, og er enig det blir instrument. Eldste elsker å ri og finner innimellom hest hun kan ri gratis ved å jobbe i stallen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #13 Skrevet 5. mai 2017 Eldste begynte med svømming som 2 åring og svømmer enda. Er nå 5 år og trener en gang i uka. Svømmer i 25 meters basseng og øver på riktig crawl teknikk. Gikk noe lignende all idrett fra 3-5, men har nå byttet til dans. Yngste begynte med svømming 18 måneder gammel, og dans 3 år gammel. De er aktive barn og kunne fint orket flere aktiviteter, men det har vi ikke råd til enda. Anonymkode: f350b...eb6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #14 Skrevet 5. mai 2017 Bevisst valg om å begynne med en aktivitet i 1.klasse. De få timene mellom barnehage og sengetid har vi familietid sammen. Anonymkode: f74d8...ad9
Snøfnugget Skrevet 5. mai 2017 #15 Skrevet 5. mai 2017 Tenker eldste får begynne allidrett til høsten, han er da 3 år.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #16 Skrevet 5. mai 2017 Mine har begynt på svømming da de var babyer og fotball siste året i barnehagen. For det sosiale, så er nok det viktigste i 1.klasse å gå på sfo. Det er der de har frilek og det er da de blir mest kjent med hverandre. Jeg hadde ikke tvunget han med på noe, heller ventet til høsten og det Hva de andre i kan gjør og prøvd etterhvert å få ham med på det. Anonymkode: 3e789...40b
soleia Skrevet 5. mai 2017 #17 Skrevet 5. mai 2017 Dei byrja med ein aktivitet siste året i bhg. (Symjing og turn) Dagane går fort når dei er på SFO heile dagen, og skal gjere lekser etterpå, så held litt att på aktivetar enno. No har dei 1-2 dagar i veka med handball og fotball, samt symjing.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #18 Skrevet 5. mai 2017 1 time siden, soleia skrev: Dei byrja med ein aktivitet siste året i bhg. (Symjing og turn) Dagane går fort når dei er på SFO heile dagen, og skal gjere lekser etterpå, så held litt att på aktivetar enno. No har dei 1-2 dagar i veka med handball og fotball, samt symjing. Svømming sa han nå at han kunne tenke seg, men tror han ser på det som fri lek bading... Hvordan er det med garderobesituasjon? Må han greie seg selv om ikke pappa kan være med? Går det greit for en på ca 6? Anonymkode: 27dc6...9ee
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #19 Skrevet 5. mai 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Svømming sa han nå at han kunne tenke seg, men tror han ser på det som fri lek bading... Hvordan er det med garderobesituasjon? Må han greie seg selv om ikke pappa kan være med? Går det greit for en på ca 6? Anonymkode: 27dc6...9ee Hos oss sier de egentlig at barna må gå i egen garderobe fra skolealder, men det et innen som passer på. De fleste øver sånn at barna klarer seg selv i løpet av 1.klasse. Ingen sier noe om de er i feil garderobe da. Mine har klart det fint, ene fra etter jul i 1.klasse, andre allerede fra høsten i 1.klasse. Anonymkode: 3e789...40b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #20 Skrevet 5. mai 2017 Min første gikk et kurs på turn da hun var 2 år gammel, det var et parti for foreldre og barn sammen vel og merke og et kurs da hun var 4 år. Hun gikk også på et svømmekurs i året fra hun var baby og frem til 3,5 år. Bortsett fra det startet hun ikke med fast fritidsaktivitet før i 1. klasse. Jeg tror det er mest vanlig at de begynner med noe enten siste året i bhg eller i 1. klasse. Vi begynte litt tidligere fordi vi hadde tid og lyst, ikke mange å leke med hjemme og at jenta vår ikke trivdes så godt i barnehagen pga det var så stor skjevfordeling av kjønn (15 gutter og 2 jenter) slik at vi prøvde å treffe og bli kjent med noen flere. Anonymkode: 377f7...a43
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #21 Skrevet 5. mai 2017 Alle har begynt på barneidrett mellom 3,5 og 4 år. Ved skolestart har de begynt på fotball, håndball, badminton... Anonymkode: f4dc7...ade
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #22 Skrevet 5. mai 2017 Her startet barna med friidrett da de var 6 år, og ved 9 årsalderen startet de med golf også. Anonymkode: b7c5f...dde
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #23 Skrevet 5. mai 2017 Begynte med svømming da hun var 4 år! Begynte på håndball nå nettopp, går nå i første klasse. Og det er mer enn nok med aktiviteter to dager i uka! I hvert fall på denne tiden av året hvor de er ute og leker i gata og med naboungene hele ettermiddagen og kvelden! Anonymkode: d92d1...542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå