Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er 2.5 åringene i barnehagen ? Når vi møtes med våre 2.5 åringer så er det så mange konflikter . Noen slår, noen biter, noen hyler om de ikke får det som de vil. Er det sånn i barnehagen også ? Så slitsom alder 

Anonymkode: 2889f...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er sånn, men langt fra alle. Min pøbel på snart 4 år er verdens roligste i barnehagen, alt er så greit og flott. Få han på tomannshånd med en kompis og helvete er igang.

Anonymkode: 8c543...31c

Skrevet

På gruppa til minste (basebhg), er de 3,5 til 2,5. Forferdelig å si det, men når jeg henter så er det bare harmoni ser det ut til 😁 Tror de fleste ungene er veldig ok og de ansatte er utrolig flinke. Men det kan jo forandre seg da 😛 

Skrevet

Stemor jobber i barnehage.  Hun sier det er bra at barna er litt "gale" i barnehagen også. Da føler de seg trygge. Er de bare snille og greie i barnehagen, er det klart de må få ut litt når de kommmer hjem.  Syns det er veldig logisk 

Skrevet

Da jeg jobbet i barnehage var det svært få konflikter mellom barna. Noen oppsto selvfølgelig, men det var lett å fikse problemene. 

Det du må huske på er at barna er mye i barnehagen, dermed blir de innkjørt i rutiner og samhandlinger osv. Når du møter venner med jevnaldrende barn er ikke barna samkjørte, og de må "finne utav ting". Hadde du vært sammen med disse vennene ei helg i strekk, hadde ting fort blitt roligere. 😊

Anonymkode: 3db24...f8b

Skrevet
2 timer siden, Lagertha skrev:

Stemor jobber i barnehage.  Hun sier det er bra at barna er litt "gale" i barnehagen også. Da føler de seg trygge. Er de bare snille og greie i barnehagen, er det klart de må få ut litt når de kommmer hjem.  Syns det er veldig logisk 

Så når sønnen min bare er utagerende i barnehagen så er det fordi han ikke er trygg nok her hjemme til å utagere?

Anonymkode: 780ab...6e5

Skrevet

Han gjør det kun i barnehagen

Anonymkode: 780ab...6e5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan er 2.5 åringene i barnehagen ? Når vi møtes med våre 2.5 åringer så er det så mange konflikter . Noen slår, noen biter, noen hyler om de ikke får det som de vil. Er det sånn i barnehagen også ? Så slitsom alder 

Anonymkode: 2889f...2e4

Jeg jobber med 1 og 2 åringer og kan skrive under på at det ikke er uvanlig i det hele tatt. De små kan være overraskende fysiske med hverandre, biter, slår, klyper, dytter, lugger, hyler når ting ikke går deres vei. Mange har en sånn periode. Men det er veldig forskjell på barn, noen er nesten aldri i konflikter, mens andre er det stadig i konflikter. Som regel så er det pga mangel på kommunikasjon, de får ikke uttrykt det de vil og de forstår hverandre ikke, i tillegg til at de er impulsive og litt egosentriske. Da kan det fort bli konflikt.

Anonymkode: 8525c...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...