Gå til innhold

Hva er greia med grilling??!


Anbefalte innlegg

Skrevet

To dager med godvær her, og duften av tennvæske, gasol og svartbrent marinade brer seg ut i vårt ellers så hyggelige nabolag. Og her sitter jeg, med vinduene godt stengt igjen vel vitende om at folk snart er i gang med å svi koteletter i hagen over en dam av kreftfremkallende os og ufullstendige forbrenningsprosesser. Og jeg bare lurer, sånn helt oppriktig, hva er greia? Hvorfor ikke bare lage mat på komfyren som vanlig og bære den ut i sola? Hvorfor?

Anonymkode: eaa56...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er deilig å komme seg ut mer.

Fordi da tar vær og vind seg av smuler og flekker.

Fordi det er sosialt.

Fordi mat fra grillen smaker ekstra godt når en vet hva en gjør. 

Anonymkode: 1414d...530

Skrevet

Det smaker ikke det samme. Elsker grillmat!

Anonymkode: 1729e...67f

Skrevet

Maten smaker best på grillen 😃

Skrevet

Hahahahaha.. du er sommer-grinchen 😂😂😂

Anonymkode: 2b448...8f7

Skrevet

Virkelig?

Fordi grillmat er kjempegodt, og det gir en fin sommerfølelse. Det er ikke det samme å lage fiskeboller inne og bære det ut for å spise. Og om du mener at man kan lage grillmat inne, så blir det overhodet ikke samme smaken. Hvorfor plager det deg sånn at folk griller...?? Jeg liker ikke å spise ute i solsteika, så her grilles det ute, spises inne, og så tar man dessert/et glass på terrassen igjen etterpå. 

Anonymkode: 8b50d...c7a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahahahaha.. du er sommer-grinchen 😂😂😂

Anonymkode: 2b448...8f7

Haha :D Har ikke sett den filmen, men er det litt som Hulken? Grill-hulken? Jeg liker sommer da, men hvis jeg kunne velge mellom konstant trampolinehyling fra 4 sukkerfora niåringer hele sommeren, og grillstank hver solskinnsdag fra mai til september, så hadde jeg glatt valgt trampolina.

Anonymkode: eaa56...32f

Skrevet

Enig!!! Har ALDRI skjønt greia. Hater lukten av tennvæske. 

Har aldri blitt servert et måltid som er bra fordi det er grillmat. All mat smaker bedre laget på komfyr. 

Og ikke er det fint å spise ute. Enten er det for kaldt, slik at maten blir kald, eller så er det for varmt til å sitte i sola. Og det er fluer og vepser som blir innpåslitne. Nei, så unødvendig! 

Skrevet

Nordmenn liker å dra til syden. Når vi først har mulighet til å sitte ute å spise i Norge etter 8 måneder vinter og 2 måneder kjip høst/vår, så er det mange som ser sitt snitt til å sanke 2 solstråler med D-vitamin uten å sette seg på chatern. Vi sitter mer enn nok inne. 

Mat på komfyren smaker ikke det samme. Da må du ha gasskomfyr og droppe stekepanna. Da griller du tross alt inne. 

All mat som begynner å bli brent er mer kreftfremkallende. Det har du rett i. Mer på grillen enn i panna, men det smaker godt. Norge er på krefttoppen i verden, men det er neppe på grunn av all grillingen.

Anonymkode: 674d2...5a0

Skrevet

Lukten av grillmat er jo lukten av sommer,I LOVE IT :D  Grillmat smaker også mye bedre. I dag skal vi grille hos mine foreldre å det ser jeg frem til! Blir koselig å være sosial i det nydelige været og grille mat samtidig :)

Anonymkode: a6e88...b6e

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha :D Har ikke sett den filmen, men er det litt som Hulken? Grill-hulken? Jeg liker sommer da, men hvis jeg kunne velge mellom konstant trampolinehyling fra 4 sukkerfora niåringer hele sommeren, og grillstank hver solskinnsdag fra mai til september, så hadde jeg glatt valgt trampolina.

Anonymkode: eaa56...32f

Grinchen haaater jula og går rundt med et muggen ansikt fra oktober til januar 😂😂😂

Selv elsker jeg grill lukt fordi det da er SOMMER. Nabolaget er ute i hagen, vi snakkes over hekken og inviterer hverandre inn på mat.. det er herlig!!

Vi har gassgrill da.. Men savner kullitt jeg, pga lukt og smak 

Anonymkode: 2b448...8f7

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er deilig å komme seg ut mer.

Fordi da tar vær og vind seg av smuler og flekker.

Fordi det er sosialt.

Fordi mat fra grillen smaker ekstra godt når en vet hva en gjør. 

Anonymkode: 1414d...530

Nei, feil på alle 4! Det er ikke deilig å stå ute i tennvæske-lukt, smuler og klin lander likevel på klærne, det sosiale kan man like godt ha med å bære maten ut fra kjøkkenet, og grillen inni komfyren funker bedre enn den ute...

Anonymkode: 6ff88...53c

Skrevet

Du høres ut som pappa under oppveksten.

Det var skikkelig kjipt. Jeg hadde så lyst til å grille, elsker det og var kjempe misunnelig på alle husene rundt. Lykken var stor de gangene jeg lekte i nærheten og ble bydd på en pølse. DET var stas det.

Anonymkode: 1414d...530

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, feil på alle 4! Det er ikke deilig å stå ute i tennvæske-lukt, smuler og klin lander likevel på klærne, det sosiale kan man like godt ha med å bære maten ut fra kjøkkenet, og grillen inni komfyren funker bedre enn den ute...

Anonymkode: 6ff88...53c

Hos deg ja kanskje.

Hos oss og mange andre stemmer alle 4.

Anonymkode: 1414d...530

Skrevet

Det er vel tradisjon, like mye som å arrangere avslutningsfester på skolen ute i drittvær og høljeregn hvert år. Her i Norge skal man jo være ute hele tiden, i 30 minus og snøstorm, i regn og hagl og i stekende sol (eller nei, når det er sola, er det best å holde seg inne med mindre man har solkrem med faktor 50). Er du ikke med på det så er du rar. Og når du først er ute i drittvær, MÅ du kose deg.

Anonymkode: ddb14...94e

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel tradisjon, like mye som å arrangere avslutningsfester på skolen ute i drittvær og høljeregn hvert år. Her i Norge skal man jo være ute hele tiden, i 30 minus og snøstorm, i regn og hagl og i stekende sol (eller nei, når det er sola, er det best å holde seg inne med mindre man har solkrem med faktor 50). Er du ikke med på det så er du rar. Og når du først er ute i drittvær, MÅ du kose deg.

Anonymkode: ddb14...94e

Det er nesten skummelt så gjenkjennelig man kan være selv når man skriver anonymt 😂

 

Anonymkode: 4a49f...b66

Skrevet

Du trenger da ikke brenne maten 😉

Vi har gassgrill og bruker den hele året, dem står under tak rett utenfor verandadøren. 

Om du sammenligner mat på grill med mat i stekepanna er grillmaten sunnere fordi du steker uten fett. Det smaker også mye bedre, og jeg brenner ikke maten 

På grillen lager vi fisk, kylling, biff, burgere, koteletter, grillspyd, poteter, maiskolber osv osv, men vi tar det med inn og spiser (jeg har aldri likt å spise middag ute) 

Anonymkode: b2fc3...8e6

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nesten skummelt så gjenkjennelig man kan være selv når man skriver anonymt 😂

 

Anonymkode: 4a49f...b66

Det er like skummelt hvor paranoid man kan bli av å være her inne :legrine:

Anonymkode: 88426...e53

Skrevet

Jeg hatet grillmat intenst i hele oppveksten fordi ingen av foreldrene mine kunne grille og i tillegg hadde en oppfatning av at grillmat var likelydende med grillskiver, pølser og kjøpt, kjip potetsalat. 

Etter jeg traff mannen min har jeg snudd helt. Han er helt eksepsjonelt god til å grille, både fisk, kjøtt og grønnsaker blir nydelig. Og tennvæske finnes ikke i vårt hus (eller hage). 

Anonymkode: 99c1c...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...