Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 Er det trygt eller? Reiser med småbarn, vi skal kun være på hotellanlegget og på de stedene som ligger i nærheten. Anonymkode: 3679e...29e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #2 Skrevet 3. mai 2017 Selv elsker jeg Tyrkia og skal dit 4 uker i sommer, men samtidig skjønner jeg at en del er skeptisk. Om det er terror du er redd for så er den litt delt i Tyrkia, på lik linje med alle andre land så kan jo en eller annen tulling fra IS ramme landet, men at det skulle skje inne på et hotell er lite trolig. Så har du PKK som sloss mot IS og er mot myndighetene i Tyrkia også, men de går etter militære/politi og da helst i Ankara eller i øst Tyrkia. Anonymkode: f8aa7...02a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #3 Skrevet 3. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selv elsker jeg Tyrkia og skal dit 4 uker i sommer, men samtidig skjønner jeg at en del er skeptisk. Om det er terror du er redd for så er den litt delt i Tyrkia, på lik linje med alle andre land så kan jo en eller annen tulling fra IS ramme landet, men at det skulle skje inne på et hotell er lite trolig. Så har du PKK som sloss mot IS og er mot myndighetene i Tyrkia også, men de går etter militære/politi og da helst i Ankara eller i øst Tyrkia. Anonymkode: f8aa7...02a Nei for det et ingen mulighet for å ta seg inn på et hotell full av turister og forskanset seg. Det er en grunn til at tallene på reisende stuper.. Anonymkode: c6a5a...a11
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #4 Skrevet 3. mai 2017 Jeg hadde ALDRI dratt til Tyrkia slik situasjonen er der nå😱😱😱😱 Synes rett og slett det vitner om dårlig dømmekraft! Anonymkode: af55f...2c5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #5 Skrevet 3. mai 2017 Jeg hadde ikke reist. Ikke så mye fordi jeg er redd terror og IS, selvom det selvsagt murrer i bakhodet. Mer fordi jeg ikke ønsker å støtte det synet de har. Anonymkode: 717c8...2ce
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #6 Skrevet 3. mai 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ALDRI dratt til Tyrkia slik situasjonen er der nå😱😱😱😱 Synes rett og slett det vitner om dårlig dømmekraft! Anonymkode: af55f...2c5 Og det begrunner du ut i fra? Anonymkode: f8aa7...02a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #7 Skrevet 3. mai 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei for det et ingen mulighet for å ta seg inn på et hotell full av turister og forskanset seg. Det er en grunn til at tallene på reisende stuper.. Anonymkode: c6a5a...a11 Jo men det kan IS gjøre hvor som helst i verden, så for å unngå det så bør man holde seg hjemme. IS sitt siste skrik er jo store biler gjennom folkemengder, så klart Istanbul kan være et mål da, på lik linje med Stockholm, Oslo, London, Madrid Anonymkode: f8aa7...02a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #8 Skrevet 3. mai 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selv elsker jeg Tyrkia og skal dit 4 uker i sommer, men samtidig skjønner jeg at en del er skeptisk. Om det er terror du er redd for så er den litt delt i Tyrkia, på lik linje med alle andre land så kan jo en eller annen tulling fra IS ramme landet, men at det skulle skje inne på et hotell er lite trolig. Så har du PKK som sloss mot IS og er mot myndighetene i Tyrkia også, men de går etter militære/politi og da helst i Ankara eller i øst Tyrkia. Anonymkode: f8aa7...02a Jeg vil tro at dersom IS ønsker å ramme Tyrkia, så oppsøker de nettopp turiststeder med vestlige turister. Kan ikke ramme landet mer enn å skremme de siste turistene bort. Vi har familieleilighet i Tyrkia, men jeg setter ikke mine bein der.. Anonymkode: 0abda...f4c
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #9 Skrevet 3. mai 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det begrunner du ut i fra? Anonymkode: f8aa7...02a Blant annet derfor: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyrkia/id2414945/ Anonymkode: af55f...2c5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #10 Skrevet 3. mai 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blant annet derfor: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyrkia/id2414945/ Anonymkode: af55f...2c5 Reiserådet er å holde seg unna demonstrasjoner og å ikke oppholde seg i grenseområdene til Syria. Noe jeg ville sett på som logisk. Anonymkode: f8aa7...02a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #11 Skrevet 3. mai 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ALDRI dratt til Tyrkia slik situasjonen er der nå😱😱😱😱 Synes rett og slett det vitner om dårlig dømmekraft! Anonymkode: af55f...2c5 Har aldri vært der og aldri ønsket meg dit, fordi det har vært et diktatur i 30 år. At de nå har strammet skruen enda litt mer betyr bare at jeg er styrket i min beslutning. Men mange er visst såååå overraska. Jadda... Anonymkode: 9f06f...60d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #12 Skrevet 3. mai 2017 Ikke engang om alternativet var telt i skogen hadde jeg reist til Tyrkia. Anonymkode: 6836e...48e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #13 Skrevet 3. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har aldri vært der og aldri ønsket meg dit, fordi det har vært et diktatur i 30 år. At de nå har strammet skruen enda litt mer betyr bare at jeg er styrket i min beslutning. Men mange er visst såååå overraska. Jadda... Anonymkode: 9f06f...60d Jeg liker heller ikke den sittende presidenten der eller resultatet på det å endre grunnloven, men det har IKKE vært diktatur der i 30 år. Anonymkode: f8aa7...02a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #14 Skrevet 3. mai 2017 Vi reiser i år, synes storbyer i Europa er like risikable og ikke minst turiststedene, IS følger også med på media og hvor folk reiser. Hvorfor straffe lokalbefolkningen hvis man ikke liker presidenten, blir det økonomisk krise i Tyrkia er det farligere for vesten, da blir det godt rekrutteringsgrunnlag for terroristene, det er nettopp det de vil. Anonymkode: 163f4...4a7
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #15 Skrevet 4. mai 2017 Hvorfor? Hvorfor Tyrkia når det finnes så mange andre steder? Anonymkode: 0a199...277
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #16 Skrevet 4. mai 2017 Ja, og ingen må reise til Paris, London, Brüssel, Stockholm, Nice, Madrid eller Berlin heller. Oslo har jo også blitt bombet (riktig nok ikke av IS, men likevel). Hellas er også farlig mtp alle flyktningene. La oss alle dra til Spania eneste trygge solflekken igjen i verden. Når hørte dere sist om terror på tyrkisk feriested (ikke Istanbul)? Anonymkode: 14c02...c0b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #17 Skrevet 4. mai 2017 Med barn, NEI! Uten, hadde klart vurdert det. Elsker Tyrkia og savner ferier der noe helt enormt! Anonymkode: 083a6...005
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #18 Skrevet 4. mai 2017 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyrkia/tidslinje-2016-slik-var-tyrkias-terroraar/a/23886424/ Det har vært en lang rekke terrorangrep i Tyrkia de siste årene. Foreløpig har det ikke rammet feriestedene. hva som skjer fremover vet vi ikke, men jeg ville valgt et annet land. Anonymkode: 8ca63...5c4
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2017 #19 Skrevet 4. mai 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor? Hvorfor Tyrkia når det finnes så mange andre steder? Anonymkode: 0a199...277 Fordi jeg er litt sent ute med å bestille tur i juli, og de fleste stedene med Lollo og Bernie og ungdomsklubb er dessverre utsolgt. HI Anonymkode: 3679e...29e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #20 Skrevet 5. mai 2017 På 3. mai 2017 den 12.41, Anonym bruker skrev: Er det trygt eller? Reiser med småbarn, vi skal kun være på hotellanlegget og på de stedene som ligger i nærheten. Anonymkode: 3679e...29e Sikkert tryggere enn hjemme. Men hvorfor vil du støtte diktatoren??! Anonymkode: 9f06f...60d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #21 Skrevet 5. mai 2017 På 3. mai 2017 den 16.20, Anonym bruker skrev: Jeg liker heller ikke den sittende presidenten der eller resultatet på det å endre grunnloven, men det har IKKE vært diktatur der i 30 år. Anonymkode: f8aa7...02a Eh, jo. Min beste venn kom til Norge som politisk flyktning allerede i 1987, fordi han brukte sitt morsmål (kurdisk) i jobben sin som journalist. Han kunne ikke skrive hjem, fordi brevene ble sensurert.... Anonymkode: 9f06f...60d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #22 Skrevet 5. mai 2017 Alle med et snevav moral unngår reisemål som Tyrkia og Emiratene. Anonymkode: 7a715...545
Mamma til 2 søte Skrevet 5. mai 2017 #23 Skrevet 5. mai 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle med et snevav moral unngår reisemål som Tyrkia og Emiratene. Anonymkode: 7a715...545 Men da bør man egentlig ikke gjøre noe som helst da. Dyrke sin egen mat, lage egne klær og sko, holde seg hjemme i selvbygd hus uten mobil osv. Man kan ikke tenke sånn. Da stopper alt opp! Men ja, man kan være bevisst, men det har da ingenting med moral å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #24 Skrevet 5. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eh, jo. Min beste venn kom til Norge som politisk flyktning allerede i 1987, fordi han brukte sitt morsmål (kurdisk) i jobben sin som journalist. Han kunne ikke skrive hjem, fordi brevene ble sensurert.... Anonymkode: 9f06f...60d Dette stemmer nok. Frem til 2003 var det ulovlig å bruke kurdisk, egentlig i offentlig sammenheng, men det gjaldt nok ofte ut over det offentlige rom også. Men dette er diskriminering og ikke diktatur. Tyrkia er det demokratisk land med en folkevalgt regjeringen. Etter valget nå ble det gitt mer makt til Erdoğan, og uansett hva vi måtte mene om det, så ble det valgt av folket..... Dersom det er kurdernes undertrykking og vanskelige situasjon i Tyrkia som bekymrer deg, burde du reise på ferie til turistklasse i Tyrkia da det aller meste der faktisk drives av kurdere og er livsgrunnlaget deres. Den tyrkiske turismen er med på å holde hodet over vannet for mangfoldige familier øst i landet. Anonymkode: 66fad...bb7
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2017 #25 Skrevet 5. mai 2017 Nei, ville ikke reist til Tyrkia med den situasjonen som er der nå og har vært det siste året. Anonymkode: 78ea5...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå