Gå til innhold

Hva syns dere om Sophia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster heter Linnea ☺️

Anonymkode: f6e6c...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint, men stav det heller Sofia så slipper hun et helt liv med rettelser og feilstavinger.

Anonymkode: 5ebcd...270

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint, men litt oppbrukt. Her jeg bor er det utrolig mange som heter Sofia/Sofie/Sophia/Sophie, flest med e-ending

Anonymkode: 9a29c...cb6

Skrevet

Sophia med ph gjør at alle mine fordommer slår inn og får meg automatisk til å tenke ung mor...liker bedre Sofia. 

Anonymkode: 87e5a...0ca

Skrevet

Fint ☺ passer bra til Linnea, liker det mye bedre enn Sofie.

Anonymkode: 02b7e...d82

Skrevet

Litt fjollete navn i min bok. Skriv i hvert fall Sofia!

Anonymkode: a4860...5cd

Skrevet

Sofie er flott, Sofia er meget bra. Sophia er fjollete til et norsk barn. 

Anonymkode: cabfc...3a1

Skrevet
På Tue May 02 2017 den 23.18, Anonym bruker skrev:

Sofie er flott, Sofia er meget bra. Sophia er fjollete til et norsk barn. 

Anonymkode: cabfc...3a1

Hvorfor det? Navnet uttales jo likt uansett ☺️

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Navnet uttales jo likt uansett ☺️

Fordi mor syns det er så flott å skrive det med ph, mens det blir et mareritt for barnet å måtte si : sophia med ph HVER ENESTE gang hun skal si navnet sitt.  Jeg skjønner det bare ikke! Barna kommer først!

Anonymkode: 73c7d...f0d

Skrevet

Sophia er nydelig, og den korrekte skrivemåten (fra gresk, der navnet stammer fra) er faktisk også med ph. Kjenner en nydelig Sophia, og får bare gode vibber av det.

Å stave det med f er sikkert også praktisk, men det norske folk er ikke så analfabeter at de ikke har hørt om Philip, Christopher og Stephen, altså! 

Anonymkode: 426d4...101

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi mor syns det er så flott å skrive det med ph, mens det blir et mareritt for barnet å måtte si : sophia med ph HVER ENESTE gang hun skal si navnet sitt.  Jeg skjønner det bare ikke! Barna kommer først!

Anonymkode: 73c7d...f0d

Tja, er det egentlig det. Jeg heter Merete,og må nesten alltid si at det skrives Merete uten h. Ikke noe stort mareritt det

Anonymkode: 9a29c...cb6

Skrevet

Jo jo, hun er hyggelig hun as.

Anonymkode: f31de...020

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sophia er nydelig, og den korrekte skrivemåten (fra gresk, der navnet stammer fra) er faktisk også med ph. Kjenner en nydelig Sophia, og får bare gode vibber av det.

Å stave det med f er sikkert også praktisk, men det norske folk er ikke så analfabeter at de ikke har hørt om Philip, Christopher og Stephen, altså! 

Anonymkode: 426d4...101

Men vi bruker ikke gresk her i Norge, på norsk bruker vi f for ph. Norske navn med ph er bare ekstremt fjollete.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vi bruker ikke gresk her i Norge, på norsk bruker vi f for ph. Norske navn med ph er bare ekstremt fjollete.

*phjollete.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*phjollete.

😂

Skrevet

Nydelig navn. Ville valgt f-staving.

Skrevet

Vi har en datter som heter Sophia. Vi flyttet fra Norge i fjor og er veldig glad for at vi valgte med ph. Mye lettere internasjonalt. 

Anonymkode: 1b0b5...d9e

Skrevet

Navnet er fint, men om dere er etnisk norske med et norsk etternavn synes jeg dere må bruke den norske stavemåten. Blir noe litt stomannsgalt over å velge ph synes jeg.

Anonymkode: 40c29...2f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...