Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Jeg ble sendt på sykehus en kveld i forrige uke, var borte fra jobb dagen etter fordi jeg fortsatt var innlagt. Fikk sykemelding for den dagen, men arbeidsgiver mener jeg skal bruke egenmelding?? Kan ikke jeg bruke sykemeldingen så sparer jeg egenmeldingen i tilfelle jeg blir syk senere i år?🤔 Anonymkode: 4bc62...097
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Har du først fått sykmelding kan ikke arbeidsgiver underkjenne denne for så å be deg bruke egenmelding for samme tidsrom. Her har arbeidsgiver åpenbart misforstått. når det er sagt er det helt tullete av sykehuslegen å sette igang byråkratiet med sykmelding for en dag. Normen er at man bruker egenmelding de første re dagene og sykmelding dersom sykefraværet varer lenger. Det sparer staten for papirarbeid og ikke minst lengder. Hver gang en lege skriver ut en sykmelding så ruller det inn penger fra nav og til den aktuelle legen/legekontoret. Dessuten skal sykmeldingen registreres både på sykehuset, hos din fastlege, hos nav og hos arbeidsgiver. Selv om mye nå går elektronisk, så ER det sløsing med ressurser....... Anonymkode: c0102...b50
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 Har du fått en sykemelding skal du helt klart bruke den. Anonymkode: ea3bc...3c5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har du først fått sykmelding kan ikke arbeidsgiver underkjenne denne for så å be deg bruke egenmelding for samme tidsrom. Her har arbeidsgiver åpenbart misforstått. når det er sagt er det helt tullete av sykehuslegen å sette igang byråkratiet med sykmelding for en dag. Normen er at man bruker egenmelding de første re dagene og sykmelding dersom sykefraværet varer lenger. Det sparer staten for papirarbeid og ikke minst lengder. Hver gang en lege skriver ut en sykmelding så ruller det inn penger fra nav og til den aktuelle legen/legekontoret. Dessuten skal sykmeldingen registreres både på sykehuset, hos din fastlege, hos nav og hos arbeidsgiver. Selv om mye nå går elektronisk, så ER det sløsing med ressurser....... Anonymkode: c0102...b50 Får legen penger fra nav for å skrive sykemelding?🤔 Anonymkode: 4bc62...097
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 Arbeidsgiver må betale uansett så det bør ikke spille noen rolle for de. Bruk sykemeldingen din. Men, vær obs på at dersom du blir syk om én uke kan du ikke bruke egenmelding. Det må gå 16 dager fra sykemelding til du kan bruke egenmelding igjen . Kanskje det var det sjefen din tenkte på... Anonymkode: 41a1b...013
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Arbeidsgiver må betale uansett så det bør ikke spille noen rolle for de. Bruk sykemeldingen din. Men, vær obs på at dersom du blir syk om én uke kan du ikke bruke egenmelding. Det må gå 16 dager fra sykemelding til du kan bruke egenmelding igjen . Kanskje det var det sjefen din tenkte på... Anonymkode: 41a1b...013 Kanskje.. Nå er det flere år siden jeg var borte fra jobb pga sykdom (bortsett fra sykt barn), så er vel lite sannsynlig at jeg blir syk før det har gått 16 dager.. Vet aldri da, men trodde at når man har sykemelding bruker man den. Anonymkode: 4bc62...097
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje.. Nå er det flere år siden jeg var borte fra jobb pga sykdom (bortsett fra sykt barn), så er vel lite sannsynlig at jeg blir syk før det har gått 16 dager.. Vet aldri da, men trodde at når man har sykemelding bruker man den. Anonymkode: 4bc62...097 Når du har du fått den, så bruker du den Anonymkode: 6338f...c9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå