Gå til innhold

Er dette rett ang sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sendt på sykehus en kveld i forrige uke, var borte fra jobb dagen etter fordi jeg fortsatt var innlagt. Fikk sykemelding for den dagen, men arbeidsgiver mener jeg skal bruke egenmelding?? Kan ikke jeg bruke sykemeldingen så sparer jeg egenmeldingen i tilfelle jeg blir syk senere i år?🤔

Anonymkode: 4bc62...097

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har fått sykemld så bruker du den

Skrevet

Har du først fått sykmelding kan ikke arbeidsgiver underkjenne denne for så å be deg bruke egenmelding for samme tidsrom. Her har arbeidsgiver åpenbart misforstått.

når det er sagt er det helt tullete av sykehuslegen å sette igang byråkratiet med sykmelding for en dag. Normen er at man bruker egenmelding de første re dagene og sykmelding dersom sykefraværet varer lenger. Det sparer staten for papirarbeid og ikke minst lengder. Hver gang en lege skriver ut en sykmelding så ruller det inn penger fra nav og til den aktuelle legen/legekontoret. Dessuten skal sykmeldingen registreres både på sykehuset, hos din fastlege, hos nav og hos arbeidsgiver. Selv om mye nå går elektronisk, så ER det sløsing med ressurser.......

Anonymkode: c0102...b50

Skrevet

Har du fått en sykemelding skal du helt klart bruke den.

Anonymkode: ea3bc...3c5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du først fått sykmelding kan ikke arbeidsgiver underkjenne denne for så å be deg bruke egenmelding for samme tidsrom. Her har arbeidsgiver åpenbart misforstått.

når det er sagt er det helt tullete av sykehuslegen å sette igang byråkratiet med sykmelding for en dag. Normen er at man bruker egenmelding de første re dagene og sykmelding dersom sykefraværet varer lenger. Det sparer staten for papirarbeid og ikke minst lengder. Hver gang en lege skriver ut en sykmelding så ruller det inn penger fra nav og til den aktuelle legen/legekontoret. Dessuten skal sykmeldingen registreres både på sykehuset, hos din fastlege, hos nav og hos arbeidsgiver. Selv om mye nå går elektronisk, så ER det sløsing med ressurser.......

Anonymkode: c0102...b50

Får legen penger fra nav for å skrive sykemelding?🤔

Skrevet

Arbeidsgiver må betale uansett så det bør ikke spille noen rolle for de. Bruk sykemeldingen din. Men, vær obs på at dersom du blir syk om én uke kan du ikke bruke egenmelding. Det må gå 16 dager fra sykemelding til du kan bruke egenmelding igjen . Kanskje det var det sjefen din tenkte på...

Anonymkode: 41a1b...013

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Arbeidsgiver må betale uansett så det bør ikke spille noen rolle for de. Bruk sykemeldingen din. Men, vær obs på at dersom du blir syk om én uke kan du ikke bruke egenmelding. Det må gå 16 dager fra sykemelding til du kan bruke egenmelding igjen . Kanskje det var det sjefen din tenkte på...

Anonymkode: 41a1b...013

Kanskje.. 

Nå er det flere år siden jeg var borte fra jobb pga sykdom (bortsett fra sykt barn), så er vel lite sannsynlig at jeg blir syk før det har gått 16 dager.. Vet aldri da, men trodde at når man har sykemelding bruker man den. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje.. 

Nå er det flere år siden jeg var borte fra jobb pga sykdom (bortsett fra sykt barn), så er vel lite sannsynlig at jeg blir syk før det har gått 16 dager.. Vet aldri da, men trodde at når man har sykemelding bruker man den. 

Når du har du fått den, så bruker du den

Anonymkode: 6338f...c9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...