Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Dro til legen i dag for å få undersøkt underlivet etter jeg har slitt med kløe og fått tre kviselignende byller innenfor ytre kjønnsleppe. Har også feber og halsvondt, uten at jeg selv knyttet sammen det med underlivsplagene. Legen mener det ser ut som herpes. Sender inn prøve for å være helt sikker og får beskjed over helgen. Fikk salve for å smøre på sårene. Har hatt slike "kviser" før, så har muligens hatt denne sykdommen lenge, i mange år. Har trodd det bare bar kviser og at kløen var sopp. Og de kvisene har alltid forsvunnet etter en ukes tid. Denne gangen med flere pluss feber og halsvondt og det ser jeg på nett kan være vanlig. Fikk litt sjokk med det samme. Ekkelt å ha sånn. Men mange har dette, er ganske vanlig og ufarlig. Noen her som har det? Hvor lenge varer utbruddene og hvor lenge avstår du fra sex? Tar du tabletter? Salve? Siden det er over 48 timer siden utbruddet sa legen at tabletter ikke var vits i denne gangen, men fikk salve. Hun mente jeg skulle avstå fra sex en stund. Men hvis sårene er borte til helgen så kan jeg likevel? Anonymkode: a8db0...4c1
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Jeg har, får tabletterhos legen. Har de alltid liggende hjemme sån at jeg kan ta med dem en gang om jeg får utbrudd. Blir borte etter ca 2-3 dager med tabletter. Vaginal herpes gjør kjempe vondt! Jeg klarer ikke gå/stå/sitte/røre meg uten å grine om utbruddet rekker å bli ordentlig ille. Bare glem å tisse. Å få tiss i åpne sår er helt jævelig. Har bare hat 3 utbrud siden jeg fikk diagnosen men er aldri i tvil om det er det eller ikke. Smertene er såpass "unike" og intense for meg at det ikke går an å ta feil. Smertelindrende (resept fri) krem og tabletter funker fjell. Anonymkode: 5fe18...de4
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Takk for svar. Er ikke såå himla vondt hos meg. Svir når jeg tisser ja, og de er vonde når man kommer borti ved vask osv. Tenker mer på sexlivet mitt jeg. Tidligere når jeg fikk sånn "kvise" så var den så vond at jeg ikke klarte å ha sex og bra er jo det da siden man er mest smittefarlig under utbrudd. Men har jo hatt sex straks den var borte eller ikke vond lengre. Er så skuffet og lei meg for er invitert med på weekendferie med en ny potensiell kjæreste. Var meningen vi skulle ha sex i helga. Jeg kan jo bare ikke det nå. Det er så leit! Anonymkode: a8db0...4c1
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Er ikke såå himla vondt hos meg. Svir når jeg tisser ja, og de er vonde når man kommer borti ved vask osv. Tenker mer på sexlivet mitt jeg. Tidligere når jeg fikk sånn "kvise" så var den så vond at jeg ikke klarte å ha sex og bra er jo det da siden man er mest smittefarlig under utbrudd. Men har jo hatt sex straks den var borte eller ikke vond lengre. Er så skuffet og lei meg for er invitert med på weekendferie med en ny potensiell kjæreste. Var meningen vi skulle ha sex i helga. Jeg kan jo bare ikke det nå. Det er så leit! Anonymkode: a8db0...4c1 Du må iallefall informere ny partner at du har herpes. Det er ulovlig å ha sex uten å informere potensielle partnere om seksuelt overførbare sykdommer. Anonymkode: d11c3...4a5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må iallefall informere ny partner at du har herpes. Det er ulovlig å ha sex uten å informere potensielle partnere om seksuelt overførbare sykdommer. Anonymkode: d11c3...4a5 Jeg leste nettopp at man er faktisk ikke forpliktet ved lov å informere om akkurat herpes. Men moralsk sett er man det uansett. Jeg ville blitt forbanna selv om en mann har sex med meg vitende om sin sykdom uten å fortelle, så jeg tenker selvsagt å gjøre det. Er dog veldig fersk med denne mannen, så må ha mer tid. Avlyser helgen og grubler på hva jeg skal gjøre. Kan uansett ikke ha sex denne helgen. Anonymkode: a8db0...4c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå