Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 hva skjer med en kropp som har en fettprosent på 3 prosent? min gutt på 17 år trener to ganger om dagen utenom lørdag som er treningsfri. i går, på treningsamling, fikk vi beskjed om at han hadde veldig lav fettprosent og måtte spise mer fett. hva skjer med kroppen når prosenten er så lav? Anonymkode: e2309...a41
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 En fettprosent på 3 er nedre grense for hva en mann må ha for at kroppen skal fungere normalt. Google!! Anonymkode: 6f7d8...56c
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Er det i det hele tatt mulig uten å ødelegge kroppen? Han må jo spise altfor lite.... Anonymkode: 86a29...9f5
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 At de har målt feil. Anonymkode: 0e3a3...ffe
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 Hvis det er målt riktig er det jo direkte farlig å ha så lav fettprosent! Gutten min på 17 driver med toppidrett og han ligger på 10% som er lavt! (For unge toppidrettsutøvere skal den ligge på 10-20%) Øk på med sunt fett! Nøtter, helmelk, fet fisk osv! Han risikerer å bryte ned kroppen, holder vel allerede på med det når han ligger så lavt! Anonymkode: 02f53...048
Lille krøll Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 Han slutter å produsere normale hormoner som feks testosteron. Er det virkelig så ille hadde jeg gått til fastlegen og fått henvisning til ernæringsfysiolog. Ev tatt det selv privat. Gutten trenger mye hjelp for å spise riktig for å drive med idrett på høyt nivå og utvikles i henhold til en utviklingstrapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå